  • Data: 2015-12-28 12:07:01
    Temat: Re: pytanie do autofocusa canon 100d kontra 700d
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > A tak jak jus jestreśmy przy af, to czy przy zdjęciach seryjnych obiektywy muszą
    spełniać jakieś warunki aby aparat dokonał ostrzenia pomiędzy zdjęciami? Wydawało mi
    się, że tryby AI Servo i AI Focus powinny nawet w moim 350d działać własnie w ten
    sposób, ale nigdy nie zauwazyłem, żeby obiektyw 'przeostrzał' pomiędzy zdjęciami w
    serii.

    > pozdrawiam Krzysiek

    Af dziala w ten sposob , ze ma pewna tolerancje na dokladnosc ostzenia.
    ta tolerancja nie moze byc za mala. W takim przypadku ostrzylby dokladniej , ale i
    znacznie dluzej. Dlatego zaklada sie pewna tolerancje wieksza od mozliwej do
    osiagnioecia , aby byla szansa wyostrzenia w 1 , 2 probach.
    AF nastawia obiektyw na pewna odleglosc , po czym sprawdza czy wynik miesjci sie w
    dopuszczalnym bledzuie - jesli tak uznaje ze jest ostrosc prawidlowa , ale to nie
    znaczy ze najwyzsza mozliwa do osiagbniecia. Dla dobrze skalibrowanych AF , uzyskuje
    sie w ten sposob ok 70 -100 % mozliwej rozdzielczosci w plaszczyznie ostrzenia .
    srednio w wielu probach ok 85%.
    Uklady rozkalibrowane potrafia dac i rozdzuilczosc rzedu 20 - 30 %.

    W trakcie ruchu obiektu pomiedzy zdjeciami w serii AF sprawdza czy osterosc miesci
    sie w zamierzonej tolerancji. Dla szybkiej serii i niezbyt szybkiego ruchu uznaje ze
    nadal nieostreosc znajduje sie w obszerze dopuszczlnym , czyli jest ostro i nie
    przestwia nastwy odleglosci. W tanszych aparatach ta tolerancja na bledy ostrzenia
    jest wieksza , w drozszych mniejsza .
    W praktyce nie jest tak ideanie jak w specyfikacji i czesto , gesto zdjecia obiektow
    w ruchu na Al servo , al focus nie sa rzeczywiscie ostre - na pewno odsetek zdjec
    nieostrych jest wiekszy niz dla obiektow stacjonarych.
    Ale tak dziala AF w ukladzie detekcji fazy - nastawa nosi charakter rozkladu
    stytystycznego , normalnego.

    Ja to malowniczo porownywalem czasami do artylerii dalekosieznej , ktorej pociski
    spadaja troche za , troche przed , a czesc w lini celu przy prawidlowo skalibrowanych
    i nastwionych celownikach.

    Jest tyle czynnikow majacych wplyw na dokladnosc nastawy odleglosci ( nawet
    temperatura otoczenia , czy barwa swiatla ), ze mowi sie o pewnej przypadkowosci -
    rzecz w tym aby wynik miescil sie w akceptowalnych granicach.