  • Data: 2015-12-19 13:28:29
    Temat: Re: pytanie do autofocusa canon 100d kontra 700d
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > czyli właściwie dalej pozostał stary nietrafiający af... a już się łudziłem, że w
    międzyczasie wymyślili lepszy algorytm niż ten znany z 350d (czyli zmierz, przekręć
    obiektywem i nie sprawdzaj, czy jest ok, bo ma być dobrze :)

    co do zasady dzialania pozostal stary system , wlasciwie zasada okreslania odleglosci
    jest taka sama jak w aparatach dalmierzowych - znany z geodezji pomiar
    triangulacyjny.
    Ale jest jednak postep.

    pojawily sie wspolczesnie tanie dobrze skorygowane obiektywy z dobrym napedem STM.
    Taki obiektyw daje dobrej jakosci obraz dla czujnikow AF , silnik krokowy parcuje
    szybciej , ciszej i dokladniej od klasycznych elektromagnetycznych.

    Podstawa prawidlowosci dzialania jest zawsze dobre dostrojenie konkretnego
    egzemplarza obiektywu do konkretnego egzemplarza aparatu.
    Wlasciwie prawidlowo byloby , gdyby starsze obiektywy jakie posiadasz nie dzialaly
    bezblednie i wymagaly justacji AF , natomiast nowo kupione powinny dzialac
    prawidlowo.

    W sumie canon w ostatnich latach bardzo poprawil dzialanie AF - w czasach c350 byl to
    rzeczywiscie czesto horror i nie zdawano sobie wowczas sprawy z przyczyn takiego
    stanu rzeczy.
    dzisiaj jest jednak lepiej.
    Ale jak pisalem , kazdy obiektyw nalezy mozliwie dokladnie sprawdzic czy jest dobrze
    dostrojony , jesli nie, to trzeba do warsztatu a bedzie pozniej w zassadzie dobrze.
    Od czasow c350 wprowadzono roniwez LV i pomiar odleglosci w oparciu o detekcje
    kontrastu na matrycy - jest wolniejszy ale potrafi byc juz b. dokladny.
    Jesli dostroisz obiektyw - bedzie dobrze.