  • 1. Data: 2009-12-27 15:22:56
    Temat: pytanie do Was o szeroki obiektyw i aparat ?
    Od: musiał <m...@y...de>

    cześć, potrzebuję aparatu do robienia zdjęć wnętrz.
    i liczę na Waszą rzeczową, jak zwykle pomoc i opinię ;)

    aparat: mój wybór padł na sony a330.
    posiada liveview i ruchomy LCD które będą mi pomocne,
    bo nie będzie trzeba korzystać z wizjera a i będę mógł robić zdjęcia znad
    głowy i z dołu,
    i właśnie A330 jest najtańszą opcją jeśli o to chodzi i ma cropa x1,5
    cena to 1765 zł z dostawą na ceneo (z obiektywem 18-55)

    drugą sprawą jest obiektyw.
    myślę o sigma 10-20.
    poczytałem trochę i piszą pozytywne rzeczy na jego temat.
    ale są dwe wersje:
    10-20mm f/4-5.6 EX HSM za ok 1980 zł z dostawą i
    10-20mm f/3,5 EX DC HSM za ok 2510 z dostawą

    i teraz wreszcie pytanie: czy warto dorzucić te 530 zł do tego drugiego ?
    bo ja widzę tylko, że jest trochę jaśniejszy.
    proszę więc o Wasze uwagi i rady, będę bardzo wdzięczny !

  • 2. Data: 2009-12-27 15:46:19
    Temat: Re: pytanie do Was o szeroki obiektyw i aparat ?
    Od: musiał <m...@y...de>

    sorry, no jeszcze jest:
    Tamron SP AF 10-24mm F/3.5-4,5 Di II LD Aspherical [IF]
    za ok 1834 zł

    a tu linki do opisów:
    10-20mm F4-5.6 EX DC HSM
    http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.
    asp?id=3301&navigator=6

    10-20mm F3.5 EX DC HSM
    http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.
    asp?id=3360&navigator=6

    Tamron SP AF 10-24mm F/3.5-4,5 Di II LD Aspherical [IF] (Model B001)
    http://www.tamron.pl/?/content/czytaj/tamron_10-24

  • 3. Data: 2009-12-27 16:46:43
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "musiał" <m...@y...de> napisał w wiadomości
> [...]
    asp?id=3360&navigator=6

    > Tamron SP AF 10-24mm F/3.5-4,5 Di II LD Aspherical [IF] (Model B001)

    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/1250/cat/31
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/171/cat/31
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/1186/cat/23
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/47/cat/23

    Rzuć okiem także na sample "z życia"

    http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=13112
    http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=918
    http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=3

  • 4. Data: 2009-12-27 17:04:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > bo ja widzę tylko, że jest trochę jaśniejszy.
    > proszę więc o Wasze uwagi i rady, będę bardzo wdzięczny !

    co znaczy troche jasniejszy ? !
    na 20 mm to cale 1,5 EV - to sporo.

    Do wnetrz przydaja sie obiektywy z IS , ale sa drozsze.

    nie mam tych obiektywow wiec sie konkretnie nie wypowiem ( choc przed
    miesiacem mialem podobny dylemat ) , ale nic nie zastapi jasnosci.
    Czesto nalezy przymknac 1 przyslone zeby zmniejszyc wady obiektywu -
    wowczas z 5,6 robi sie 8,0 a to juz ciemno.

    ja bym bral jasniejszy i odzalowal te 500 zl..
    To nowy obiektyw i niewiele osob go juz ma.
    Nie wim czy ktos tutaj podzieli sie wlasnym doswiadczeniem.

  • 5. Data: 2009-12-27 17:38:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" f...@j...goo
    glegroups.com

    : co znaczy troche jasniejszy ? !
    : na 20 mm to cale 1,5 EV - to sporo.

    Raczej tak!

    : Do wnetrz przydaja sie obiektywy z IS , ale sa drozsze.

    On to chyba chce do Sony, a Sony chyba ma stabilizację w korpusie. :)

    : nie mam tych obiektywow wiec sie konkretnie nie wypowiem ( choc przed
    : miesiacem mialem podobny dylemat ) , ale nic nie zastapi jasnosci.

    Jakość zastąpi jasność.

    : Czesto nalezy przymknac 1 przyslone zeby zmniejszyc wady obiektywu -
    : wowczas z 5,6 robi sie 8,0 a to juz ciemno.

    Ja przymykam o 2 EV, czyli z 5.6 robi się 11...

    Ale ta obiektywy mają literki EX -- zapewne rysują ostro od początku.

    : ja bym bral jasniejszy i odzalowal te 500 zl..

    On ma DC.

    : To nowy obiektyw i niewiele osob go juz ma.
    : Nie wim czy ktos tutaj podzieli sie wlasnym doswiadczeniem.

    -=-

    Słyszałem z dobry ust, że Sigma 10-20 (nie wiem, która)
    to bardzo dobry obiektyw a z własnego doświadczenia
    i z relacji innych osób wiem o tym, że Tamron robi
    obiektywy rysujące ostro.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2009-12-27 19:05:39
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    musiał wrote:
    > ale są dwe wersje:
    > 10-20mm f/4-5.6 EX HSM za ok 1980 zł z dostawą i

    Starsza. Wbrew nazwie nie ma silnika HSM dla mocowania sony i pentaks.

    > 10-20mm f/3,5 EX DC HSM za ok 2510 z dostawą

    Nowsza, deko lepsza optycznie + trochę jaśniejsza, no i naprawdę ma HSM
    dla mocowania sony.
    Zdecydowanie dołożyłbym.

    ps. wspomniany tamron ma wyraźnie lepszy zakres, ale optycznie wypada
    gorzej i nie ma HSM.

    d.

  • 7. Data: 2009-12-27 19:33:16
    Od: Mariusz Redlicki <a...@a...pl>

    On 27 Gru, 18:04, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > co znaczy troche jasniejszy ? !
    > na 20 mm to cale 1,5 EV  - to sporo.
    >
    > Do wnetrz przydaja sie obiektywy z IS , ale sa drozsze.

    Potrzebujesz obiektywu do robienia zdjec wnetrz (tak jak napisales),
    czy do zdjec WE wnetrzach. Bo jesli to pietwsze, to ani jasnosc
    obiektywu, ani to czy ma IS, nie ma ZADNEGO znaczenia. Na sprzecie
    firmy Sony sie nie znam, wiec obiektywu Ci nie doradze. Kiedys do
    robienia zdiec wnetrz uzywalo sie aparatu z poklonami, ewentualnie
    obiektywów TS. Dzis, jak wszystko mozna wyrownac w PSie, wybierz po
    prostu najostrzejszy obiektyw o najmniejszych znieksztalceniach.
    Poczytaj recenzji.

    Mariusz

  • 8. Data: 2009-12-27 19:40:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Potrzebujesz obiektywu do robienia zdjec wnetrz (tak jak napisales),
    > czy do zdjec WE wnetrzach.

    no tos zasolil.

    a jak chcesz zrobic zdjecie wnetrza nie bedac WE wnetrzu ?

    bedziesz sciane rozbieral?

    roznica miedzy jasnym a ciemnym obiektywem jest taka ze do ciemnego
    potrzebujesz zawsze stytyw.
    jesli obiektyw jest jasny i ma Is ( nie doczytalem ze to sony , ten ma
    stabilizacje ) to sie moze obejsc bez statywu.
    Roznica jest taka ze w pierwszym przypadku mozesz zdjecia nie zrobic ,
    w drugim tak.

    Lampa blyskowa ?
    tutaj ostroznie , trzeba sie zastanowic nad katem blysku - co zrobic
    zeby oswietlala caly plan.

  • 9. Data: 2009-12-27 19:40:20
    Od: musiał <m...@y...de>

    >Potrzebujesz obiektywu do robienia zdjec wnetrz (tak jak napisales),
    >czy do zdjec WE wnetrzach.

    chodzi o zdjęcia pomieszczeń, pokoi itp

    >Bo jesli to pietwsze, to ani jasnosc
    >obiektywu, ani to czy ma IS, nie ma ZADNEGO znaczenia.

    dlaczego ? wydawało mi się, że zawsze im jaśniejszy tym lepszy.

    > Dzis, jak wszystko mozna wyrownac w PSie, wybierz po
    > prostu najostrzejszy obiektyw o najmniejszych znieksztalceniach.
    > Poczytaj recenzji.

    im więcj czytam tym bardziej myślę, że określenie "najostrzejszy"
    jest czymś nieokreślonym takim jak "plastyczny"
    bo część ludzi zawsze uważać będzie że tamron jest ostrzejszy a część że
    sigma ...

  • 10. Data: 2009-12-27 20:55:48
    Od: Mariusz Redlicki <a...@a...pl>

    On 27 Gru, 20:40:14, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    >bedziesz sciane rozbieral?
    >roznica miedzy jasnym a ciemnym obiektywem jest taka ze do ciemnego

    Do Twoich panoramek sie nie wpierniczam, bo sam nie robie, i sie nie
    znam.( Prawde mowiac nic przeciwko nim nie mam, poza tym ze sie nie
    otwieraja). A Ty zabierasz glos w kazdej dyskusji, niezaleznie od tego
    czy maz cos sensownego do powiedzenia.
    Zdjecia wnetrz - niezaleznie czy jest toaleta 1x2m, kosciol, czy hala
    fabryczna, robimy zawsze ze statywu, obiektywem zawsze przymknietym
    (do np f8). Oswietlenie zewnetrzne jest wskazane (bron boze lampa
    blyskowa na aparacie), ale nie niezbedne - wyobraz sobie doswietlenie
    kosciola.
    Zdjecia WE wnetrzach robi sie np. cioci na imieninach, mlodej parze w
    kosciele itp - i tu jasny obiektyw ze stabilizacja rzeczywiscie sie
    przydaje.

    Mariusz