  • 11. Data: 2009-12-27 21:32:06
    Temat: Re: pytanie do Was o szeroki obiektyw i aparat ?
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    musiał napisał:

    > dlaczego ? wydawało mi się, że zawsze im jaśniejszy tym lepszy.

    Nie. Z drobnymi wyjątkami będziesz potrzebował głębi ostrości do objęcia
    całego kadru więc jasne obiektywy nie są ci potrzebne. Podobnie IS - aby
    zrobić porządne zdjęcia i tak zawsze będziesz korzystać ze statywu
    i mocno przymkniętego obiektywu.

    m.
    --
    "Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive,
    but what they conceal is vital" - Aaron Levenstein

  • 12. Data: 2009-12-27 22:24:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mariusz Redlicki" 6...@g...goo
    glegroups.com

    : Potrzebujesz obiektywu do robienia zdjec wnetrz (tak jak napisales),
    : czy do zdjec WE wnetrzach. Bo jesli to pietwsze, to ani jasnosc
    : obiektywu, ani to czy ma IS, nie ma ZADNEGO znaczenia. Na sprzecie
    : firmy Sony sie nie znam, wiec obiektywu Ci nie doradze. Kiedys do
    : robienia zdiec wnetrz uzywalo sie aparatu z poklonami, ewentualnie
    : obiektywów TS. Dzis, jak wszystko mozna wyrownac w PSie, wybierz po
    : prostu najostrzejszy obiektyw o najmniejszych znieksztalceniach.

    Wszystkiego nie poprawisz w programach -- płaszczyzna ostrości pozostanie skoszona.
    :)
    Ale raczej takie TSy są dobre nie do wnętrz, a do czegoś innego. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2009-12-27 22:26:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 1...@m...goo
    glegroups.com

    > a jak chcesz zrobic zdjecie wnetrza nie bedac WE wnetrzu ?

    Zaglądając przez okna czy otwarte drzwi? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2009-12-27 22:28:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "musiał" hh8das$79i$...@n...mm.pl

    > dlaczego ? wydawało mi się, że zawsze im jaśniejszy tym lepszy.

    Chyba nikt nie ma co do tego wątpliwości. Przymknąć zawsze można. :)

    > im więcj czytam tym bardziej myślę, że określenie "najostrzejszy"
    > jest czymś nieokreślonym takim jak "plastyczny"
    > bo część ludzi zawsze uważać będzie że tamron jest ostrzejszy a część że sigma ...

    Obejrzyj sobie wykresy obu i będziesz miał porównanie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2009-12-27 22:31:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mikolaj Machowski" s...@b...nos

> [...]
    > całego kadru więc jasne obiektywy nie są ci potrzebne. Podobnie IS - aby
    > zrobić porządne zdjęcia i tak zawsze będziesz korzystać ze statywu

    Dla tak małej ogniskowej (10-20 mm) F3.5 da całkiem niezłą głębię.
    Pytanie -- co to za wnętrza? Może sale balowe, a może malutkie sypialnie? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 16. Data: 2009-12-27 22:38:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mariusz Redlicki" d...@j...goo
    glegroups.com

    > otwieraja). A Ty zabierasz glos w kazdej dyskusji, niezaleznie od tego
    > czy maz cos sensownego do powiedzenia.

    Zazwyczaj ma. Albo inaczej -- nie pamiętam postu, w którym
    by nie mial nic sensownego do powiedzenia. :)

    > Zdjecia wnetrz - niezaleznie czy jest toaleta 1x2m, kosciol, czy hala
    > fabryczna, robimy zawsze ze statywu, obiektywem zawsze przymknietym
    > (do np f8). Oswietlenie zewnetrzne jest wskazane (bron boze lampa
    > blyskowa na aparacie), ale nie niezbedne - wyobraz sobie doswietlenie
    > kosciola.
    > Zdjecia WE wnetrzach robi sie np. cioci na imieninach, mlodej parze w
    > kosciele itp - i tu jasny obiektyw ze stabilizacja rzeczywiscie sie
    > przydaje.

    A zwykle to są wnętrza z meblami... :)
    Może warto nauczyć się dopalania lampami? :)
    Trudne -- o wiele trudniejsze niż tłuczenie ,,zwykłych'' zdjęć. :)
    Warto w kościołach, warto w małych pokojach...
    Warto wieloma naraz, warto z ekranikami, warto z rozpraszaczami...

    F8 dla tak małej ogniskowej? Chyba pomyłka. :)

    PLONK za pierniki -- muszę chudnąć... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 17. Data: 2009-12-27 22:46:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hh8nku$ce7$...@i...gazeta.pl

    > Zazwyczaj ma. Albo inaczej -- nie pamiętam postu, w którym
    > by nie mial nic sensownego do powiedzenia. :)

    Choć pamiętam, że ma kłopoty z geografią. :)

    Może wkrótce Rosja nie będzie z nami graniczyła nigdzie. :)
    Może będzie graniczyła z Niemcami. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2009-12-27 22:47:04
    Od: musiał <m...@y...de>

    > Dla tak małej ogniskowej (10-20 mm) F3.5 da całkiem niezłą głębię.
    > Pytanie -- co to za wnętrza? Może sale balowe, a może malutkie sypialnie?
    > :)

    zwykłe mieszkania, pokoje, sypialnie, łazienki, wystrój wnętrz

  • 19. Data: 2009-12-27 22:51:45
    Od: musiał <m...@y...de>

    > Obejrzyj sobie wykresy obu i będziesz miał porównanie. :)

    tu są te wykresy:
    Tamron 10-24mm f/3.5-4.5 Di II LD SP AF
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/1186/cat/23
    Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/171/cat/31
    Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/1250/cat/31

    a jak je czytać - tak w skrócie ?
    bo są wykresy aberacji chromatycznej, winietowania i dystorcji

  • 20. Data: 2009-12-28 06:55:48
    Od: XX YY <f...@g...com>