  • 31. Data: 2011-01-15 18:51:05
    Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > A gdzies napisałem, ze jest inaczej? :)

    przytrzymany jestes?

    "Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
    rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
    patrole czy landruisery."

  • 32. Data: 2011-01-15 18:51:44
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > No to doczytaj dokladnie :)
    > Ja widze tam dokladnie to, co sam napisałem.

    pierwszy twoj post to stek bzdur, pozostale rowniez.

  • 33. Data: 2011-01-15 19:00:19
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > przytrzymany jestes?
    >
    > "Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
    > rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
    > patrole czy landruisery."

    Ja mam na mysli:
    spięty napęd = zabokowany centralny dyferencjał.

    Jezeli ktos zrozumiał "spięty napęd' jako stały napęd 4x4 to oczywiscie
    wychodzi bzdura.

    --
    PozdrawiAM!

  • 34. Data: 2011-01-15 19:01:34
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > Ja mam na mysli:
    > spięty napęd = zabokowany centralny dyferencjał.
    >
    > Jezeli ktos zrozumiał "spięty napęd' jako stały napęd 4x4 to oczywiscie
    > wychodzi bzdura.

    a teraz wyjasnij jaki to ma zwiazek z przegrzewaniem sie napedu. tylko juz
    konkretnie i bez pierdolingu.

  • 35. Data: 2011-01-15 19:18:35
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > a teraz wyjasnij jaki to ma zwiazek z przegrzewaniem sie napedu. tylko
    > juz konkretnie i bez pierdolingu.

    Ale ja nigdzie nie napisałem, ze naped w disco czy innej terenówce sie
    przegrzewa.

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 36. Data: 2011-01-15 19:32:18
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > Rownie dobrze moze wcale nie miec centralnego dyfra, a 3 ustawienia
    > znacza: naped na jedna os, na dwie osie (bez dyfra), automatycznie
    > przelaczany w razie potrzeby.

    Jest taka szansa :)
    Zmylił mnie opis "lock" - w terenówkach, ktorymi jezdziłem oznaczało to
    tryb z blokada centralnego dyferencjału

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 37. Data: 2011-01-15 19:36:30
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > Ale ja nigdzie nie napisałem, ze naped w disco czy innej terenówce sie
    > przegrzewa.

    to po chuj odpisywales na pierwszy post w tym watku ?

  • 38. Data: 2011-01-15 19:37:17
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > Jest taka szansa :)
    > Zmylił mnie opis "lock" - w terenówkach, ktorymi jezdziłem oznaczało to
    > tryb z blokada centralnego dyferencjału

    chyba "terenowkami" a nie terenowkami

  • 39. Data: 2011-01-15 20:28:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-15 18:00, Arek M pisze:

> [...]
    > przyczepnosci) i lock (4x4)"
    >
    > Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade

    Tam nie ma jako centralnego dyfra w takiej formie jak w "dorosłych"
    terenówkach.

    Samochód ten posiada stałe, mechaniczne przeniesienie napędu na przednie
    koła. Napęd na tylne koła przenoszony jest przez elektronicznie
    sterowane sprzęgło.

    Tak w uproszczeniu:
    - w trybie 2x4 sprzęgło jest zawsze rozłączone i napęd jest tylko na przód
    - w trybie 4x4, w normalnych warunkach jazdy sprzęgło również jest
    rozłączone, natomiast w przypadku np. buksowania przednich kół sprzęgło
    się załącza przenosząc moment obrotowy na tylne koła
    - w trybie 4x4 lock, sprzęgło się załącza niezależnie od warunków

    Przegrzewanie napędu w trybie 4x4 lock pewnie jest wynikiem tego, że to
    sprzęgło w trybie lock się ślizga podczas jazdy na zakrętach w warunkach
    dobrej przyczepności, bo nie jest w stanie przenieść tak dużego momentu
    obrotowego jaki wtedy występuje.

    W ogóle tego typu napędy doskonale się sprawiają jak trzeba zimą
    zaparkować na nieodśnieżonym parkingu. Natomiast dłuższa jazda w
    cięższym terenie szybko wykańcza to międzyosiowe sprzęgło, bo to nie
    jest pomyślane do długiej, ciężkiej pracy.

    Pół biedy jak są tam jakieś czujniki i po kilku próbach auto zapali
    jakąś lampkę, rozłączy napęd, co oznacza żeby spróbować za pół godziny
    jak to wszystko ostygnie.
    Gorzej jak sprzęgło zaczyna się palić, a komputer nadal próbuje je
    załączać. Bo już nie raz słyszałem jak posiadacze SUV-ów wybrali się "w
    teren" i skończyło się to drogimi naprawami.

  • 40. Data: 2011-01-16 00:11:30
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Arek M" napisał w wiadomości:

    > Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie
    > centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
    >
    > To miałem na mysli pisząc "spięty napęd" ...

    http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu0bg

    Nie ma ograniczeń ... tzn. blokada dyfrów działa przez cały czas niezależnie
    od prędkości pojazdu w porównaniu go innych gdzie jest "rozpinany"
    automatycznie od xx km/h -
    http://www.mas.auto.pl/content/view/5096/21/

    Pozdr.

    --