-
31. Data: 2011-01-15 18:51:05
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: "marek" <s...@o...pl>
> A gdzies napisałem, ze jest inaczej? :)
przytrzymany jestes?
"Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
patrole czy landruisery."
-
32. Data: 2011-01-15 18:51:44
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: "marek" <s...@o...pl>
> No to doczytaj dokladnie :)
> Ja widze tam dokladnie to, co sam napisałem.
>
pierwszy twoj post to stek bzdur, pozostale rowniez.
-
33. Data: 2011-01-15 19:00:19
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: Arek M <a...@g...pl>
>> A gdzies napisałem, ze jest inaczej? :)
>
> przytrzymany jestes?
>
> "Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
> rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
> patrole czy landruisery."
Ja mam na mysli:
spięty napęd = zabokowany centralny dyferencjał.
Jezeli ktos zrozumiał "spięty napęd' jako stały napęd 4x4 to oczywiscie
wychodzi bzdura.
--
PozdrawiAM!
-
34. Data: 2011-01-15 19:01:34
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: "marek" <s...@o...pl>
> Ja mam na mysli:
> spięty napęd = zabokowany centralny dyferencjał.
>
> Jezeli ktos zrozumiał "spięty napęd' jako stały napęd 4x4 to oczywiscie
> wychodzi bzdura.
a teraz wyjasnij jaki to ma zwiazek z przegrzewaniem sie napedu. tylko juz
konkretnie i bez pierdolingu.
-
35. Data: 2011-01-15 19:18:35
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: Arek M <a...@g...pl>
>> Ja mam na mysli:
>> spięty napęd = zabokowany centralny dyferencjał.
>>
>> Jezeli ktos zrozumiał "spięty napęd' jako stały napęd 4x4 to
>> oczywiscie wychodzi bzdura.
>
> a teraz wyjasnij jaki to ma zwiazek z przegrzewaniem sie napedu. tylko
> juz konkretnie i bez pierdolingu.
Ale ja nigdzie nie napisałem, ze naped w disco czy innej terenówce sie
przegrzewa.
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
-
36. Data: 2011-01-15 19:32:18
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: Arek M <a...@g...pl>
>>> Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace
>>> jego role.
>> Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał"
>> "autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
>> przyczepnosci) i lock (4x4)"
>>
>> Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
>> centralnego dyfra.
>
> Rownie dobrze moze wcale nie miec centralnego dyfra, a 3 ustawienia
> znacza: naped na jedna os, na dwie osie (bez dyfra), automatycznie
> przelaczany w razie potrzeby.
Jest taka szansa :)
Zmylił mnie opis "lock" - w terenówkach, ktorymi jezdziłem oznaczało to
tryb z blokada centralnego dyferencjału
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
-
37. Data: 2011-01-15 19:36:30
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: "marek" <s...@o...pl>
> Ale ja nigdzie nie napisałem, ze naped w disco czy innej terenówce sie
> przegrzewa.
to po chuj odpisywales na pierwszy post w tym watku ?
-
38. Data: 2011-01-15 19:37:17
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: "marek" <s...@o...pl>
> Jest taka szansa :)
> Zmylił mnie opis "lock" - w terenówkach, ktorymi jezdziłem oznaczało to
> tryb z blokada centralnego dyferencjału
>
chyba "terenowkami" a nie terenowkami
-
39. Data: 2011-01-15 20:28:00
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-15 18:00, Arek M pisze:
> Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał"
> "autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
> przyczepnosci) i lock (4x4)"
>
> Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
> centralnego dyfra.
Tam nie ma jako centralnego dyfra w takiej formie jak w "dorosłych"
terenówkach.
Samochód ten posiada stałe, mechaniczne przeniesienie napędu na przednie
koła. Napęd na tylne koła przenoszony jest przez elektronicznie
sterowane sprzęgło.
Tak w uproszczeniu:
- w trybie 2x4 sprzęgło jest zawsze rozłączone i napęd jest tylko na przód
- w trybie 4x4, w normalnych warunkach jazdy sprzęgło również jest
rozłączone, natomiast w przypadku np. buksowania przednich kół sprzęgło
się załącza przenosząc moment obrotowy na tylne koła
- w trybie 4x4 lock, sprzęgło się załącza niezależnie od warunków
Przegrzewanie napędu w trybie 4x4 lock pewnie jest wynikiem tego, że to
sprzęgło w trybie lock się ślizga podczas jazdy na zakrętach w warunkach
dobrej przyczepności, bo nie jest w stanie przenieść tak dużego momentu
obrotowego jaki wtedy występuje.
W ogóle tego typu napędy doskonale się sprawiają jak trzeba zimą
zaparkować na nieodśnieżonym parkingu. Natomiast dłuższa jazda w
cięższym terenie szybko wykańcza to międzyosiowe sprzęgło, bo to nie
jest pomyślane do długiej, ciężkiej pracy.
Pół biedy jak są tam jakieś czujniki i po kilku próbach auto zapali
jakąś lampkę, rozłączy napęd, co oznacza żeby spróbować za pół godziny
jak to wszystko ostygnie.
Gorzej jak sprzęgło zaczyna się palić, a komputer nadal próbuje je
załączać. Bo już nie raz słyszałem jak posiadacze SUV-ów wybrali się "w
teren" i skończyło się to drogimi naprawami.
-
40. Data: 2011-01-16 00:11:30
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "Arek M" napisał w wiadomości:
>> No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
>> i tak ma jeździć.
>
> Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie
> centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
>
> To miałem na mysli pisząc "spięty napęd" ...
http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu0bg
Nie ma ograniczeń ... tzn. blokada dyfrów działa przez cały czas niezależnie
od prędkości pojazdu w porównaniu go innych gdzie jest "rozpinany"
automatycznie od xx km/h -
http://www.mas.auto.pl/content/view/5096/21/
Pozdr.
--
Bugatti