  • 1. Data: 2011-01-14 12:10:23
    Temat: Samochód z Niemiec, problem z US
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    Problem kolegi przedstawia się następująco...

    Witam

    Mam problem z otrzymaniem zaświadczenia z US potwierdzającego brak
    obowiązku uiszczenia podatku z tytuły przywozu z państwa członkowskiego
    środka transportu VAT-24.

    To mój pierwszy w życiu zakup samochodu, jestem osobą prywatną, to miało
    być nasze rodzinne kombi. Samochód kupiłem od handlarza. Dokumentem
    stwierdzającym nabycia auta jest umowa-kupna sprzedaży między mną a
    właścicielem w Niemczech. Problem polega na tym że właścicielem w
    Niemczech była firma zajmująca się automatyką przemysłową a nie osoba
    prywatna i US żąda odemnie rachunku lub faktury, twierdzi że nie może
    być to umowa kupna-sprzedaży. Chciałem zapłacić ten podatek VAT, ale na
    to US też się nie zgadza twierdząc że ten samochód nie podlega takiemu
    podatkowi. Dodam jeszcze że samochód przeszedł pomyślnie weryfikację w
    urzędzie celnym i zapłaciłem akcyzę.

    Pytanie... czy rzeczywiście US ma prawo nie wydać mi takiego
    zaświadczenia o braku konieczności uiszczenia VAT-u? Jeśli tak.. to co
    mogę dalej zrobić?

    Sprzedający nie chce oddać pieniędzy twierdząc że zapłaciłem już akcyzę
    i nikt już od niego tego samochodu nie kupi.

    Zdaję sobie sprawę że popełniłem błąd przyjmując umowę od handlarza na
    której nie ma jego danych... jakie konsekwencje prawne jeśli się to
    wyda?

    Dziękuję i proszę o odpowiedź.

    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
    [ 12:09:50 user up 12682 days, 0:04, 1 user, load average: 0.81, 0.28, 0.97 ]

    necrophilia, n.: Dropping in for a cold one.

  • 2. Data: 2011-01-14 13:43:30
    Temat: Re: Samochód z Niemiec, problem z US
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2011 12:10:23 +0100, Artur M. Piwko wrote:
> [...]
    >Niemczech była firma zajmująca się automatyką przemysłową a nie osoba
    >prywatna i US żąda odemnie rachunku lub faktury, twierdzi że nie może

    I byc moze ma racje - umowa to jedno, a fakture firma musiala
    wystawic.

> [...]
    >Zdaję sobie sprawę że popełniłem błąd przyjmując umowę od handlarza na
    >której nie ma jego danych... jakie konsekwencje prawne jeśli się to

    A co - handlarz faktury nie dostal ?
    To niech dzwoni do niemiec i zalatwia duplikat.

    J.

  • 3. Data: 2011-01-14 15:01:01
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnij0bov.gpb.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...
> [...]
    > Niemczech była firma zajmująca się automatyką przemysłową a nie osoba
    > prywatna i US żąda odemnie rachunku lub faktury, twierdzi że nie może

    Handlarz sfałszował, czy firma widmo?
    Nawet w Polsce, jeżeli następuje sprzedaż samochodu będącego na stanie
    firmy, to nie ma innej możliwości jak wystawienie faktury VAT i nie ma
    znaczenia kto jest odbiorcą faktury, firma czy osoba fizyczna

  • 4. Data: 2011-01-14 15:15:48
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 14 Jan 2011 13:43:30 +0100,
    J.F <j...@p...onet.pl> screamed:

    > A co - handlarz faktury nie dostal?

    Handlarz nie dostał faktury. Tyle wiem.

    > To niech dzwoni do niemiec i zalatwia duplikat.

    Sam handlarz kupował przez kogoś i nie bardzo chce dzwonić po duplikat.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:220B ]
    [ 15:14:49 user up 12682 days, 3:09, 1 user, load average: 0.81, 0.28, 0.97 ]

    Calm down -- it's only ones and zeros.

  • 5. Data: 2011-01-14 15:16:48
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 14 Jan 2011 15:01:01 +0100,
    gri <s...@a...er> screamed:

    > Handlarz sfałszował, czy firma widmo?

    Wiesz jak to jest kupowane u handlarza, ale oficjalnym sprzedającym
    jest firma w Niemczech.

    > Nawet w Polsce, jeżeli następuje sprzedaż samochodu będącego na stanie
    > firmy, to nie ma innej możliwości jak wystawienie faktury VAT i nie ma
    > znaczenia kto jest odbiorcą faktury, firma czy osoba fizyczna

    Tyle wiem, że faktury nie posiada.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 15:15:50 user up 12682 days, 3:10, 1 user, load average: 0.81, 0.28, 0.97 ]

    Mr. Worf, scan that ship." "Aye, Captain... 300 DPI?

  • 6. Data: 2011-01-14 15:17:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "gri" <s...@a...er> napisał w wiadomości news:

    > Nawet w Polsce, jeżeli następuje sprzedaż samochodu będącego na stanie
    > firmy, to nie ma innej możliwości jak wystawienie faktury VAT

    Co znaczy nie ma?
    Umowa kupna sprzedaży jest jak najbardziej ważnym dokumentem zawarcia
    transakcji.
    A czy sprzedający DODATKOWO musi wystawić fakturę, to nie ma żadnego
    znaczenia, a kupujący nie ma obowiazku jej przechowywać, może od razu
    wyrzucić.

  • 7. Data: 2011-01-14 15:47:01
    Od: "gri" <s...@a...er>

> [...]
    > A czy sprzedający DODATKOWO musi wystawić fakturę, to nie ma żadnego
    > znaczenia, a kupujący nie ma obowiazku jej przechowywać, może od razu

    Nawet jeśli masz rację, urzędnik uważa inaczej, a autor wątku ma problem.
    Zrób tak z nowym autem. Wyrzuć fakturę do kosza u dilera, przed dotarciem do
    urzędników

  • 8. Data: 2011-01-14 15:55:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nawet jeśli masz rację, urzędnik uważa inaczej,

    Iść do jego szefa, ew. zażądać na piśmie podstawy prawnej do żądania
    faktury.
    Od razu mu rura zmięknie, jak będzie musiał podać przepis na podstawie
    którego uprawia swoje chciejstwo.

    > a autor wątku ma problem.
    > Zrób tak z nowym autem. Wyrzuć fakturę do kosza u dilera, przed dotarciem
    > do urzędników

    A masz umowę?

  • 9. Data: 2011-01-14 16:09:28
    Od: PJ <p...@g...com>

    wydaje mi się ze nikt w DE nie podłożyłby się tak głupio no chyba ze
    handlarz jest w PL :-) skontaktuj się z ta firma i wyjaśnij sytuacje
    jak będą podskakiwać postrasz Finanzamtem są wkręceni bardziej od
    Ciebie

    P.

  • 10. Data: 2011-01-14 16:14:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2011 15:55:09 +0100, Cavallino wrote:

    >Iść do jego szefa, ew. zażądać na piśmie podstawy prawnej do żądania
    >faktury.
    >Od razu mu rura zmięknie, jak będzie musiał podać przepis na podstawie
    >którego uprawia swoje chciejstwo.

    Albo i nie, bo podstawa do wydania decyzji ze VAT sie nie nalezy jest
    naliczenie go przez zagranicznego platnika, a podstawa do zaplacenia
    vat jest zakup auta nowego, lub sprowadzenie spoza uniii lub jeszcze
    pare innych.

    Wydaje mi sie ze zawsze popierales idee ukrocenia tych handlarzy na
    czarno - no to tu masz piekny przyklad i namawiaj nabywce do
    samooskarzenia sie :-P

    >A masz umowę?

    Jak najbadziej kupiles na podstawie umowy - tyle ze ustnej.

    A wplaciles zaliczke ? To pewnie masz i na pismie.
    Mozecie tez spisac umowe pisemna ze sprzedawca.

    J.