  • 1. Data: 2011-01-15 12:39:04
    Temat: Punto mk1 głośny wiatrak chłodnicy.
    Od: marjan <k...@g...com>

    Witam.

    Pacjent to Punto mk1, '99 1.1 SPI.
    Od pewnego czasu (w sumie to pewnie będzie już pół roku) głośno chodzi
    mi wiatrak chłodnicy. Na początku tylko czasem mu się to zdarzało, ale
    teraz każde jego włączenie jest strasznie głośne. Czasem (wydaje mi się,
    że w bardziej suche dni) po prostu "warkocze" (coś na wzór starych
    diesli), a czasem towarzyszy temu jeszcze pisk.

    Jest tam coś, co może piszczeć, czy może bardziej prawdopodobne jest, że
    w wilgotne dni piszczy mi pasek od alternatora, który bardziej obciążony
    wiatrakiem chłodnicy ciężej pracuje?

    Od czego w ogóle zacząć naprawdę tej usterki? Nie ukrywam, że wolałbym
    to zrobić sam niż jechać do mechanika, ale nie wiem jak się za to
    zabrać. Kiedyś, podczas jego pracy otworzyłem maskę żeby sprawdzić, czy
    się kręci - nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości.

    Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi (a także podbijanie tematu przez
    "to", który z pewnością zauważy, że prawdopodobnie problemem jest fakt,
    iż wiatrak chodzi a powinien się kręcić, czy coś w ten deseń ;) ).

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 2. Data: 2011-01-15 12:44:07
    Temat: Re: Punto mk1 głośny wiatrak chłodnicy.
    Od: "marek" <s...@o...pl>

> [...]
    > "to", który z pewnością zauważy, że prawdopodobnie problemem jest fakt, iż
    > wiatrak chodzi a powinien się kręcić, czy coś w ten deseń ;) ).

    szukaj nowy wiatrak. ten jest juz zejsciowy.

  • 3. Data: 2011-01-15 12:48:42
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2011-01-15 12:44, marek pisze:

    > szukaj nowy wiatrak. ten jest juz zejsciowy.

    Hmm.. o tyle dziwne, że nieco ponad rok temu wymieniałem chłodnicę CHYBA
    wraz z wiatrakiem, ale pewności nie mam.. ;/
    Ktoś się orientuje, czy standardowo "chłodnica do Punto" jest z
    wiatrakiem, czy bez?
    Nie pytajcie czemu nie wiem co miałem wtedy wymieniane, robiłem to u
    zaufanego mechanika i priorytetem był czas, bo auto było mi potrzebne a
    chłodnica przeciekała, nvm.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 4. Data: 2011-01-15 12:54:37
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    bardzo szczerze watpie bys wymienal z wentylatorem. chlodnica i wentyl to 2
    rozlaczne czesci.
    poszukaj na allegro - pelno tego lata za grosze
    albo zagadaj do goscia jakiegos co szrot prowadzi
    z mila checia sprzeda ci za jeszcze mniejsze grosze sam silnik z lopatkami
    (bez ramki ktora mocuje go do chlodnicy).
    przelozenie tego to 10 minut

  • 5. Data: 2011-01-15 13:25:04
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:igs10q$pom$1@inews.gazeta.pl
> [...]
    > prawdopodobnie problemem jest fakt, iż wiatrak chodzi a
    > powinien się kręcić, czy coś w ten deseń ;) ).

    W silniku wyrabiaja sie tulejki slizgowe.
    Kup nowy silnik, np na allegro. Kosztuje 100zl. Jak kupisz uzywany to
    przebieg i kondycje moze miec podobna jak ten co masz teraz.
    Sa dwa rodzaje rozniace sie oska. Trzeba zobaczyc jaki masz i wybrac
    wlasciwy.

    Tmek