eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyprzegrzewanie napedu 4x4Re: przegrzewanie napedu 4x4
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news-out2.kab
    elfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.nl!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 15 Jan 2011 20:28:00 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    References: <igrofd$t4$1@node1.news.atman.pl> <igrtoo$2hg$1@inews.gazeta.pl>
    <igsgel$qp6$1@news.onet.pl> <igshik$17i$1@inews.gazeta.pl>
    <igsij3$2oi$1@news.onet.pl> <igsj0e$5ia$1@inews.gazeta.pl>
    <igsjhd$5ui$1@news.onet.pl> <igsjs5$87i$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <igsjs5$87i$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 40
    Message-ID: <4d31f53e$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.250.43
    X-Trace: 1295119679 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2451 83.25.250.43:14286
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2342987
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-01-15 18:00, Arek M pisze:

    > Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał"
    > "autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
    > przyczepnosci) i lock (4x4)"
    >
    > Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
    > centralnego dyfra.

    Tam nie ma jako centralnego dyfra w takiej formie jak w "dorosłych"
    terenówkach.

    Samochód ten posiada stałe, mechaniczne przeniesienie napędu na przednie
    koła. Napęd na tylne koła przenoszony jest przez elektronicznie
    sterowane sprzęgło.

    Tak w uproszczeniu:
    - w trybie 2x4 sprzęgło jest zawsze rozłączone i napęd jest tylko na przód
    - w trybie 4x4, w normalnych warunkach jazdy sprzęgło również jest
    rozłączone, natomiast w przypadku np. buksowania przednich kół sprzęgło
    się załącza przenosząc moment obrotowy na tylne koła
    - w trybie 4x4 lock, sprzęgło się załącza niezależnie od warunków

    Przegrzewanie napędu w trybie 4x4 lock pewnie jest wynikiem tego, że to
    sprzęgło w trybie lock się ślizga podczas jazdy na zakrętach w warunkach
    dobrej przyczepności, bo nie jest w stanie przenieść tak dużego momentu
    obrotowego jaki wtedy występuje.

    W ogóle tego typu napędy doskonale się sprawiają jak trzeba zimą
    zaparkować na nieodśnieżonym parkingu. Natomiast dłuższa jazda w
    cięższym terenie szybko wykańcza to międzyosiowe sprzęgło, bo to nie
    jest pomyślane do długiej, ciężkiej pracy.

    Pół biedy jak są tam jakieś czujniki i po kilku próbach auto zapali
    jakąś lampkę, rozłączy napęd, co oznacza żeby spróbować za pół godziny
    jak to wszystko ostygnie.
    Gorzej jak sprzęgło zaczyna się palić, a komputer nadal próbuje je
    załączać. Bo już nie raz słyszałem jak posiadacze SUV-ów wybrali się "w
    teren" i skończyło się to drogimi naprawami.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: