  • 21. Data: 2012-04-08 23:45:00
    Temat: Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    news:jlsgve$n6c$1@mx1.internetia.pl...

    > interesu? Miałeś jeszcze inną pracę i
    >
    > No to się ładnie określiłeś, ja na 99% napraw zarabiałem na tyle dobrze
    > żeby do 1% dołożyć, to niska cena za to żeby własna gęba w lustrze
    > człowieka nie brzydziła. Dużo pieniędzy inwestowałem za to w wiedzę, żeby
    > przypadki że czegoś nie potrafię były sporadyczne.

    Na usenecie możesz nawet napisać, że jesteś beatyfikowany.
    Licząc w takich proporcjach jak podałeś to za tą "bezpłatną" naprawę
    zapłaciło 99 pozostałych klientów.
    No chyba że Ty jak w tej reklamie: "tamten pan za to płaci" :)

    --
    Desoft

  • 22. Data: 2012-04-09 01:50:09
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-08 23:24, Desoft pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Coś Ci się pozajączkowało (fakt - okres świąteczny)

    Nie rozumiem dlaczego miałby dokładać do interesu? Zakładasz, ze
    zazwyczaj mu się nie udawało zrobić, czy, że jechał na takich małych
    marżach, że jedna taka wpadka w roku powodowała groźbę bankructwa?
    Ja też czasami podejmowałem się próby naprawy na takich zasadach, że gdy
    nie naprawię to nie kasuję.

    > I jaki ma z tym problem? (poza tym, że nie ma kasy i liczy że mu to ktoś
    > zrobi w czynie społecznym)

    To że jest trochę nieuczciwa sytuacja gdy klient chodzi do pięciu
    fachowców i każdy coś pogrzebie (i być może mocniej popsuje) i skasuje
    za usiłowanie naprawy. Moim zdaniem demoralizująca jest sytuacja gdy
    serwisant kasuje za godziny spędzone przy urządzeniu a w ogóle nie
    odpowiada za jakość roboty.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 23. Data: 2012-04-09 02:00:51
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-08 23:45, Desoft pisze:

> [...]
    > zapłaciło 99 pozostałych klientów.
    > No chyba że Ty jak w tej reklamie: "tamten pan za to płaci" :)

    Z drugiej strony patrząc, to na tym sprzęcie, którego nie naprawił, to
    on zyskiwał nowe doświadczenie, czyli się uczył :) W pozostałych
    (skutecznych) przypadkach kasował klienta za doświadczenie które uzyskał
    między innymi na nieudanych naprawach. W sumie to normalne, że w pewnym
    sensie klienci płacą za cały cykl zdobywania wiedzy. Ale chyba bardziej
    normalne jest, że zapłaci klient któremu zrealizowano jego zlecenie niż
    ten który dostał sprzęt z powrotem w takim samym albo gorszym stanie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2012-04-09 02:56:56
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Licząc w takich proporcjach jak podałeś to za tą "bezpłatną" naprawę
    > zapłaciło 99 pozostałych klientów.
    > No chyba że Ty jak w tej reklamie: "tamten pan za to płaci" :)

    A nie przychodzi ci po prostu do głowy, że to ja mniej zarabiałem będąc
    uczciwym wobec siebie i innych a nie odbierałem sobie na innych
    klientach. Czy twoje rozumowanie idzie w kierunku, że zakładasz sobie z
    góry miesięczny dochód i ściągasz go z tylu klientów ilu ci się trafiło?
    Moja wycena danej pracy nie zależała nigdy od moich chwilowych potrzeb
    finansowych, tym bardziej od poniesionych strat. Doskonale byś się
    odnalazł w latach 70 w ZSRR, mój znajomy Rosjanin pracował tam w "Atelie
    Spasiba" - salonie napraw RTV pobierającym za dowolną naprawę niewielką
    opłatę ryczałtową, elektronik mógł się do woli uczyć na sprzęcie
    klienta, który nie ryzykował dużym kosztem naprawy. Jak wiesz jednak
    system ZSRR generalnie się nie sprawdził, przez tą "sowiecką" uczciwość.

  • 25. Data: 2012-04-09 12:27:00
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Na usenecie możesz nawet napisać, że jesteś beatyfikowany.

    Patrzac na problem z punktu widzenia wylacznie materialnego, pomijajac
    takie zapomniane slowa jak uczciwosc, rzetelnosc, to jak myslisz, kto
    zyska wiecej klientow? Uczciwy, czy cwaniaczek? Wystarczy 1 negatywna
    opinia w necie i juz czesci klientow da to do myslenia. Sprawiedliwie
    nie jest, w druga strone trzeba wielu pozytywnych komentarzy, zeby
    klienci stali w kolejce. 2 fakty sa bardzo pomocne: konkurencja i
    Internet. Na Allegro ten mechanizm bardzo dobrze funkcjonuje, do
    myslenia daja nie tyle same "negatywy", co poziom odpowiedzi
    "oskarzonego" na nie.
    PM sprawe postawil jasno, uczciwie i to co najbardziej lubimy:
    konkretnie. Czyz nie? Jesli zatarte byly wtryskiwacze, to bardzo
    prawdopodobne, ze ugotowaly element bezposrednio nimi sterujacy i tylko
    jego. Czemu PM nie chce tego sam zrobic, to nie wiem, jego sprawa,
    moglby sie podlaczyc pod czyjes zamowienie do DigiKey tak, jak to robia
    na grupie muzycznej z zamowieniami do Thomana.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznaae ma?? szkodliwoœae spo?eczn??
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mro?ek)

  • 26. Data: 2012-04-09 16:25:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 09 Apr 2012 02:56:56 +0200, Padre napisał(a):
> [...]
    > klientach. Czy twoje rozumowanie idzie w kierunku, że zakładasz sobie z
    > góry miesięczny dochód i ściągasz go z tylu klientów ilu ci się trafiło?

    No wiesz - w dluzszym okresie ekonomia tak wlasnie dziala.
    Albo klienci zaplaca akceptowalna kwote, albo zawod znika.

> [...]
    > klienta, który nie ryzykował dużym kosztem naprawy. Jak wiesz jednak
    > system ZSRR generalnie się nie sprawdził, przez tą "sowiecką" uczciwość.

    Pomijajac koniec to uklad jednak byl uczciwy, o ile klient dostawal jednak
    naprawiony odbiornik. Uczyl sie serwisant czy nie - klient zaplacil tyle
    ile sie nalezalo. W koncu postapiles tak samo.

    J.

  • 27. Data: 2012-04-10 09:53:49
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > Czy twoje rozumowanie idzie w kierunku, że zakładasz sobie z góry
    > miesięczny dochód i ściągasz go z tylu klientów ilu ci się trafiło?

    Widzę że przy 100 klientach wychodzą Ci ułamki :)
    Uprośćmy:
    Trafiło Ci się 2 klientów w okresie rozliczeniowym.
    Jednemu zrobiłeś za darmo wkładając materiał za 100zł.
    W takim razie ten drugi klient pokrył Twoje wydatki (lokal, zus), Twój
    zysk - bo chleba nie kradłeś?
    Oraz właśnie dołożył 100zł do poprzedniego klienta.

    Albo w odwrotną stronę:
    Skąd wziąłeś te 100zł na darmową część dla klienta?

    > Moja wycena danej pracy nie zależała nigdy od moich chwilowych potrzeb
    > finansowych, tym bardziej od poniesionych strat.

    W ZUSie i w skarbowym podawałeś że robisz za darmo?

> [...]
    > wiesz jednak system ZSRR generalnie się nie sprawdził, przez tą "sowiecką"

    Doskonale odnalazłem się w tej rzeczywistości.
    Nie czepiam się żadnej uczciwości, sposobów traktowania klienta itp.
    Tylko tej małej hipokryzji: robienia za darmo. :)

    --
    Desoft

  • 28. Data: 2012-04-10 10:34:24
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Patrzac na problem z punktu widzenia wylacznie materialnego, pomijajac
    > takie zapomniane slowa jak uczciwosc, rzetelnosc, to jak myslisz, kto
    > zyska wiecej klientow? Uczciwy, czy cwaniaczek?

    Dlaczego mieszasz do tego uczciwość?
    Nieuczciwe będzie założenie klientowi starej części. W dobie półprzewodników
    to mało realne, ale w czasach lamp mogło się zdarzać.

> [...]
    > konkurencja i Internet. Na Allegro ten mechanizm bardzo dobrze
    > funkcjonuje, do myslenia daja nie tyle same "negatywy", co poziom

    Prowadząc działalność narażasz się na "wpadki", im ich mniej, tym lepszym
    jesteś fachowcem.
    Mniej strat to większy zysk. Gdybyś miał 50% wpadek to połowa klientów powie
    o Tobie: ma drogie usługi, a druga połowa nie umie naprawiać. W przypadku 1%
    tylko co setny powie że nie umiesz naprawiać, a 99 że robi dobrze i tanio.

    > PM sprawe postawil jasno, uczciwie i to co najbardziej lubimy:

    Jeżeli wszyscy (większość?) tak lubi, to dlaczego nikt nie chce tego mu
    zrobić?

> [...]
    > sie podlaczyc pod czyjes zamowienie do DigiKey tak, jak to robia na grupie

    Podał konkretną kwotę za naprawę uszkodzenia. Z tym że nawet on nie wie co
    jest uszkodzone.
    Tranzystor raczej nie spłynął sam z siebie. Pewnie do wymiany będą
    wtryskiwacze, być może że elektronika
    jest uszkodzona poważniej. I to wszystko za 1000zł?
    Nieuczciwe z jego strony jest jedno: spłynięty tranzystor jest ewidentną
    usterką. Niezależnie co jeszcze jest uszkodzone jego należy wymienić.
    Jeżeli zleca wymianę tranzystora, to dlaczego zapłatę uzależnia od
    niewiadomoczego.
    Za wymianę tranzystora zapłaciłby zdecydowanie mniej niż 1000zł. Za naprawę
    komputera cena wydaje się realna.
    Za naprawę samochodu może być za mało.

    --
    Desoft

  • 29. Data: 2012-04-11 02:07:33
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Radzikowski" <j...@s...die.die.die.piranet.org>
    napisał w wiadomości news:jlji7k$8t9$1@inews.gazeta.pl...

    > Wg googla 2N06L13 to jest oznaczenie mosfeta produkcji Infineona o symbolu
    > IPD30N06S2L-13:
    > http://www.infineon.com/dgdl/IPD30N06S2L-13_green.pd
    f?folderId=db3a304412b407950112b4322c6d574b&fileId=d
    b3a304412b407950112b433ba8d5d65

    to w wersji to-220 siedzi w tanich wkrętarko-wiertarkach za 70-110pln
    (einhell itp, ten sam model różnie obrandowany) na pewno w tych 12 i 14,4V
    http://wkretarka.com.pl/2011/10/27/wiertarko-wkretar
    ka-2-aku-18v-ladowanie1godz-bity/
    http://www.nokaut.pl/wiertarki-i-wkretarki/wiertarko
    -wkretarka-einhell-bcd-18-1h.html

  • 30. Data: 2012-04-11 16:20:03
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2012-04-06 14:11, Padre pisze:

    > A dlaczego w tym konkretnym przypadku nie namówić klienta aby sam wymienił
    > wspomniany tranzystor? Diagnozę ma i będzie z 10x taniej.

    daj mi ten scalak to wymienię (wymienią mi na zasaach odpłatnosci z byłego
    ZSRR ;-) )
    problem jest w zakupie.