  • Data: 2011-02-22 19:42:15
    Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
    > Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
    > jaki to okolo jest prad?
    >
    > Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
    > wyjscia?

    mnie kiedyś straszyli ze to jest od 30 do 60 minut pracy silnika.
    empirycznie sprawdziłem ze trasa (xsara HDi, zima):
    rano: rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop
    popołudniu rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop
    wieczorem: rozruch - 2km-stop
    Przez 2 tygodnie - nie zabija akumulatora, choć boje sie ze jechałem
    mocno po bandzie. nawet zastanawiałem sie czy jakiejs baterii słonecznej
    nie kupić.
    jeszcze jedno. akumulator "da" tyle prądu ile weźmiesz. ograniczeniem
    będzie trwałe uszkodzenie tego co popularnie nazywa sie płyty ołowiowe.
    Może sie to skończyć nawet rozerwaniem akumulatora ( sam tak zabiłem
    fiamma).

    natomiast alternator może "dać" tyle prądu, ile jest w stanie "mocy"
    uzyskać od silnika. wiec na luzie, to za bardzo nie "powalczy". Stąd
    mamy piszczące paski. na każdy obrót jest jakaś moc do przekazania - i
    zrywa pasek z kół. jak obroty podskoczą, to mamy mniej mocy na jeden obrót.

    nigdy (w sprawnym aucie) nie zachodzi sytuacja ze akumulator nie jest
    ładowany. nidgy, bo nawet 126p zaświeci kontrolkę braku ładowania. Można
    powiedzieć ze prąd rzędu 1%Q ( czyli .65A dla akumulatora65Ah) to takie
    "zgrubne" optimum zeby był w dobrej kondycji. Oczywiście to dla
    akumulatorów rozruchowych, nie takich z nokii :)

    ToMasz