eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyprad ladowania akumulatora w czasie jazdyRe: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
    Date: Tue, 22 Feb 2011 19:42:15 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 35
    Message-ID: <ik1028$7a9$1@inews.gazeta.pl>
    References: <i...@4...com>
    Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
    NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1298400136 7497 85.198.212.230 (22 Feb 2011 18:42:16 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Feb 2011 18:42:16 +0000 (UTC)
    X-User: twitek4
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.18 (X11/20081112)
    In-Reply-To: <i...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2352133
    [ ukryj nagłówki ]

    a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
    > Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
    > jaki to okolo jest prad?
    >
    > Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
    > wyjscia?
    >
    mnie kiedyś straszyli ze to jest od 30 do 60 minut pracy silnika.
    empirycznie sprawdziłem ze trasa (xsara HDi, zima):
    rano: rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop
    popołudniu rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop
    wieczorem: rozruch - 2km-stop
    Przez 2 tygodnie - nie zabija akumulatora, choć boje sie ze jechałem
    mocno po bandzie. nawet zastanawiałem sie czy jakiejs baterii słonecznej
    nie kupić.
    jeszcze jedno. akumulator "da" tyle prądu ile weźmiesz. ograniczeniem
    będzie trwałe uszkodzenie tego co popularnie nazywa sie płyty ołowiowe.
    Może sie to skończyć nawet rozerwaniem akumulatora ( sam tak zabiłem
    fiamma).

    natomiast alternator może "dać" tyle prądu, ile jest w stanie "mocy"
    uzyskać od silnika. wiec na luzie, to za bardzo nie "powalczy". Stąd
    mamy piszczące paski. na każdy obrót jest jakaś moc do przekazania - i
    zrywa pasek z kół. jak obroty podskoczą, to mamy mniej mocy na jeden obrót.

    nigdy (w sprawnym aucie) nie zachodzi sytuacja ze akumulator nie jest
    ładowany. nidgy, bo nawet 126p zaświeci kontrolkę braku ładowania. Można
    powiedzieć ze prąd rzędu 1%Q ( czyli .65A dla akumulatora65Ah) to takie
    "zgrubne" optimum zeby był w dobrej kondycji. Oczywiście to dla
    akumulatorów rozruchowych, nie takich z nokii :)

    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: