-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Date: Tue, 22 Feb 2011 19:42:15 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 35
Message-ID: <ik1028$7a9$1@inews.gazeta.pl>
References: <i...@4...com>
Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1298400136 7497 85.198.212.230 (22 Feb 2011 18:42:16 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Feb 2011 18:42:16 +0000 (UTC)
X-User: twitek4
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.18 (X11/20081112)
In-Reply-To: <i...@4...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2352133
[ ukryj nagłówki ]a...@p...pl pisze:
> Czesc,
>
> jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
> Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
> jaki to okolo jest prad?
>
> Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
> wyjscia?
>
mnie kiedyś straszyli ze to jest od 30 do 60 minut pracy silnika.
empirycznie sprawdziłem ze trasa (xsara HDi, zima):
rano: rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop
popołudniu rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop
wieczorem: rozruch - 2km-stop
Przez 2 tygodnie - nie zabija akumulatora, choć boje sie ze jechałem
mocno po bandzie. nawet zastanawiałem sie czy jakiejs baterii słonecznej
nie kupić.
jeszcze jedno. akumulator "da" tyle prądu ile weźmiesz. ograniczeniem
będzie trwałe uszkodzenie tego co popularnie nazywa sie płyty ołowiowe.
Może sie to skończyć nawet rozerwaniem akumulatora ( sam tak zabiłem
fiamma).
natomiast alternator może "dać" tyle prądu, ile jest w stanie "mocy"
uzyskać od silnika. wiec na luzie, to za bardzo nie "powalczy". Stąd
mamy piszczące paski. na każdy obrót jest jakaś moc do przekazania - i
zrywa pasek z kół. jak obroty podskoczą, to mamy mniej mocy na jeden obrót.
nigdy (w sprawnym aucie) nie zachodzi sytuacja ze akumulator nie jest
ładowany. nidgy, bo nawet 126p zaświeci kontrolkę braku ładowania. Można
powiedzieć ze prąd rzędu 1%Q ( czyli .65A dla akumulatora65Ah) to takie
"zgrubne" optimum zeby był w dobrej kondycji. Oczywiście to dla
akumulatorów rozruchowych, nie takich z nokii :)
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
- 22.02.11 20:10 J.F.
- 22.02.11 20:27 Adam Płaszczyca
- 22.02.11 20:56 ąćęłńóśźż
- 22.02.11 21:57 kogutek
- 22.02.11 22:10 Lisciasty
- 22.02.11 22:52 Yogi\(n\)
- 03.03.11 21:55 Adam Płaszczyca
- 04.03.11 09:48 Andrzej Ława
- 07.03.11 19:32 Adam Płaszczyca
- 16.03.11 23:54 Andrzej Lawa
- 17.03.11 02:03 kogutek
- 17.03.11 23:32 Adam Płaszczyca
- 18.03.11 00:27 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?