-
1. Data: 2011-02-22 10:12:43
Temat: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Od: a...@p...pl
Czesc,
jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
jaki to okolo jest prad?
Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
wyjscia?
--
ThinkXtra
-
2. Data: 2011-02-22 10:41:33
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-02-22 10:12, a...@p...pl pisze:
> Czesc,
>
> jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
> Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
> jaki to okolo jest prad?
>
> Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
> wyjscia?
Poniewaz mam auto z voltomierzem, to widze, ze wskazowka wraca na swoje
stale polozenie po ok pol h odpalonego silnika. 2.0 benzyna, aku 56Ah,
brak problemow z odpalaniem.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
3. Data: 2011-02-22 10:58:53
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Od: n...@o...pl
Witam serdecznie.
> jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
> Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
> jaki to okolo jest prad?
> Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
> wyjscia?
Kiedyś spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z
niedowierzaniem, więc założyłem miernik cęgowy i sprawdziłem empirycznie.
W pierwszej sekundzie po uruchomieniu prąd sięgał pond 100A i gwałtownie spadał.
Po około sekundzie było już 50A. Po kilku sekundach spadł do kilkanastu Amper i
dalej spadał coraz wolniej. Po 15 minutach prąd był już właściwie niemierzalny
miernikiem cęgowym. Ogólnie większościowe doładowanie zamyka się w tym przypadku
w pierwszej minucie, kilku minutach. Później to już szczątkowe prądy. Jakieś mA.
X-Trail 2.0dCi. Akumulator nie pamiętam dokładnie ale niewielki jak na silnik
wysokoprężny. Około 70Ah.
Pozdrawiam.
Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2011-02-22 10:58:53
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Od: n...@o...pl
Witam serdecznie.
> jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
> Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
> jaki to okolo jest prad?
> Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
> wyjscia?
Kiedyś spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z
niedowierzaniem, więc założyłem miernik cęgowy i sprawdziłem empirycznie.
W pierwszej sekundzie po uruchomieniu prąd sięgał pond 100A i gwałtownie spadał.
Po około sekundzie było już 50A. Po kilku sekundach spadł do kilkanastu Amper i
dalej spadał coraz wolniej. Po 15 minutach prąd był już właściwie niemierzalny
miernikiem cęgowym. Ogólnie większościowe doładowanie zamyka się w tym przypadku
w pierwszej minucie, kilku minutach. Później to już szczątkowe prądy. Jakieś mA.
X-Trail 2.0dCi. Akumulator nie pamiętam dokładnie ale niewielki jak na silnik
wysokoprężny. Około 70Ah.
Pozdrawiam.
Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2011-02-22 11:04:56
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-02-22 10:12, a...@p...pl pisze:
> Czesc,
>
> jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
> Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
> jaki to okolo jest prad?
>
> Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
> wyjscia?
>
Policz sobie. Weź pod uwagę moc rozrusznika czas w jakim rozrusznik
pracuje, inne urządzenia pobierające prąd(popma paliwa, świece żarowe
itd), wyjdzie jakieś 2kW przez jakieś 5s(nie biorę już pod uwagę
obciążenia po uruchomieniu typu światła, nawiew, dupogrzeje czy co tam
jeszcze masz żeby łatwiej było liczyć).
Sprawność ładowania akumulatora wynosząca jakieś 60% i masz wynik.
Prąd ładowania nie będzie stały, zbiegiem czasu będzie się zmniejszać a
do praktycznie całkowitego zaniku po osiągnięciu zamierzonego poziomy
napięcia akumulatora w samochodach zazwyczaj 13.8V
Dla ułatwienia załóż sobie że akumulator przed rozruchem miał idealnie
13.8V.(w rzeczywistości po nocnym postoju będzie miał 12V albo i mniej
jak jest bardzo zimno.)
Prąd ładowania będzie ściśle zależał od poziomu rozładowania akumulatora
oraz mocy alternatora, opory możesz pominąć żeby było łatwiej.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
6. Data: 2011-02-22 11:17:47
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 22 Lut, 10:58, n...@o...pl wrote:
> Kiedyś spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z
> niedowierzaniem, więc założyłem miernik cęgowy i sprawdziłem empirycznie.
> W pierwszej sekundzie po uruchomieniu prąd sięgał pond 100A i gwałtownie spadał.
A jakiego rodzaju były to oszacowania i jakie komentarze
niedowierzające?
> a...@p...pl wrote:
> > jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
> > Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
> > jaki to okolo jest prad?
Generalnie BARDZO upraszczając i generalizując, przeciętny akumulator
samochodowy ma rezystancję wewnętrzną na poziomie 0,02 Oma, sprawny
akumulator nie powinien przy obciążeniu nominalnym mieć napięcia
niższego niż 11V. Zakładając, że mamy długo męczony akumulator i
ładujemy go w czasie jazdy, gdy regulator napięcia zapoda te 14,5V
możemy chwilowo napotkać prąd do 175 A (co by się zgadzało z Twoimi
zmierzonymi 100A, przy niezbyt wymęczonym aku). Wraz ze stopniem
naładowania rośnie napięcie akumulatora toteż prąd ładowania maleje
przez cały czas.
Zakładając, że rozrusznik podczas pracy zjada na przykład 500A (to już
dość duży diesel chyba), a męczymy go na przykład przez 5s, wyssie
około 0,7Ah pojemności akumulatora. Po odpaleniu, przyjmując wyssany z
palca średni prąd ładowania na poziomie 10A, po jakiś 5 minutach jazdy
masz uzupełnione braki.
Podkreślam, że powyższe wywody są mocno uogólniające, ale jakieś
pojęcie powinny dawać ;)
Pzdr.
L.
-
7. Data: 2011-02-22 13:31:16
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Od: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>
Nie spotkałem takiego alternatora.
-----
> mozemy chwilowo napotkac prad do 175 A
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2011-02-22 13:32:37
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Od: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>
Nie masz takiego alternatora.
-----
> wyjdzie jakies 2kW przez jakies 5s
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
9. Data: 2011-02-22 13:43:02
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-02-22 13:32, ąćęłńóśźż pisze:
> Nie masz takiego alternatora.
A kto mówi o alternatorze? Mówię o poborze prądu z akumulatora przez
pierwsze 5s od przekręcenia kluczyka...
A poza tym mój alternator ma 1560W na oko.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
10. Data: 2011-02-22 14:18:48
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 22 Lut, 13:31, " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl> wrote:
> Nie spotka em takiego alternatora.
Ja też nigdy nie spotkałem żadnego alternatora ;)
W mojej skodzinie alternator wydoli do 140A, a to nie jest jakoś
szczególnie wypasiony samochód z dużym silnikiem :> Nie chce mi się
szukać ale na pewno są samochodowe altki z których można pociągnąć do
200 A.
Pzdr.
L.