  • 21. Data: 2023-10-03 12:14:43
    Temat: Re: pracy szukam
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2023 o 07:27, Lisciasty pisze:

    > Przemysł i energetyka to kopalnia złota. Kiedyś mnie szokowały ceny
    > różnych dupereli, ale od czasu kiedy kupowałem czujnik temperatury za
    > 14k ojro, nic mnie już nie zdziwi :P

    Kiedyś współpracowałem z firmą produkującą...meble. Mieli setki różnych
    maszyn. Przykładowo padł zasilacz 12V/5A. Oryginał kosztuje 2kzł,
    wystarczy postawić cenę 1kzł i kupić inny za 100zł nawet, który czasem
    jest lepszy niż 10 letni oryginał w nowości. Czy uszkodzenie pamięci
    (kostka do wymiany), czy czujnika, krańcówki (potrzeba też jest
    diagnoza) którą serwis wymienia za 3kzł lub programowanie gdzie przyjazd
    serwisu już zawiera 2kzł. Nie należy jednak mylić elektryki z
    elektroniką. Elektronika to dziedzina nie znana elektrykom i bardzo
    rzadko się zdarza żeby to ogarniali więc kabelki, wtyczki zostawiam im,
    żeby sobie zarobili.

    > Można się też zainteresować falownikami PV, jest tego od cholery i
    > pewnie niedługo zaczną padać jakieś kondensatory albo co tam w nich
    > pada. To może nie być duża kasa ale duża ilość i stabilny dopływ ;)

    To jednak żerowanie na słabej wydolności finansowej suwerena. Często na
    granicy opłacalności. Nadal ma stare po naprawie, bez gwarancji a ludzie
    dzisiaj myślą inaczej. Wystarczy spojrzeć na 'dzień wystawek
    śmieciowych'. Sam w zeszłym tygodniu wypierdoliłem 5 letnią pralkę bo
    złamały się plastikowe zawiasy, jebnął czujnik klapy od zamykania a
    części nie było w sklepie, Candy górnoładowana. Kupiłem nową Amica i 10
    lat powinna działać a fabrykę mam 30 km od domu. Z samochodem podobnie.
    Sam sobie naprawiam czasem ale jeśli miałbym jakąś większą stłuczkę to
    nie pójdę do blacharza jak kiedyś i kupię następnego złoma 10 letniego w
    całości bo nowe już miałem i tak samo jeździło ale paliło więcej kasy na
    rok w sensie spadku wartości.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 22. Data: 2023-10-03 13:50:18
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 03.10.2023 o 10:48, heby pisze:

    > Tak, ale trochę szerzej niż SELECT * FROM customers.

    Jesli software development to musisz byc strasznym pechowcem - pracuje w
    korporacjach od cwierc wieku i w zadnej nie mialem tego co nazywasz
    orka. Dziwne godziny co najwyzej sie zdarzaja ze wzgledu na koniecznosc
    synchronizacji ale i to rzadko.

    Skad to dziwne odniesienie do SELECT * FROM customers?

  • 23. Data: 2023-10-03 14:08:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-10-03 o 11:33, heby pisze:
    > Raczej widzę autonomiczność kierowników w korpo. Oni nie są tylko od
    > zbierania raportów i kopania w dupę, ale również od *kierowania*.

    Kierownik może tyle ile mu pozwoli góra, choć czasem udaje że tak nie
    jest. Też kiedyś myślałem że kierownik coś może :]

    > Pewnie, że jak jesteś w kopro robiącym outsourcin i robota znika, to nie
    > masz właśnego produktu. Ale to patologia. Zazwyczaj korpo mają własny
    > produkt.

    Mówię o korposach które mają wszystko od działu projektowego przez
    wykonawstwo, budowy, serwis itp. Mają własne produkty a outsourcing jest
    na końcu.

    > Tak. Mam w teamie z którym współpracuje m.in. Hindusów, Amerykanów,
    > Francuzów, Niemców itd itp. Mogę zaryzykowac, że Hindusi pracują
    > najwięcej w sensie godzin, ale czy to jest praca czy "praca" zależy
    > pewwnie dużo od indywidualnych przypadków i od prawa pracy w miejscu pracy.

    To może w pisaniu softu jest inaczej niż w innych korpo :>

    > Wiec widocznie oglądasz jakas patlogię. Ja potrafie wskazać patologie
    > wewnętrzne, ale onie nie wpływają na prodktywność, a na 100% nie
    > generują pytanie "jak to działa, że działa".

    Ja nie mam wątpliwości że to działa bo projekty są realizowane, są
    namacalne i nawet działają i to wiele lat. Ja się tylko dziwię jak to
    się spina finansowo :]

    > Jeśli takie pytanie sobie zadajesz, to wnioskuje, że to jakaś patologia.
    > Ja widzę skad się bierze kasa.

    Skąd jest kasa to ja też widzę. Ale skala marnowania kasy jest tak
    potężna że nie wiem jak to się spina do kupy, po prostu.

    > Albo masz inną definicję kierownika niż ja.

    Definicję mam taką jaką widzę osobiście i z opowieści innych korpoludków.

    No to wychodzi że Twoje korpo jest wyjątkiem wśród korpo :]

    > Nie, to nie wynika z Twojej wypowiedzi. Podparłeś się patologiczna
    > anegdotą aby wyjasnić całemu światu że korpo są be.

    Nie anegdotą tylko doświadczeniem kilkunastu lat plus opiniami od
    znajomków, kontrahentów, współpracowników na szczeblu lokalnym i
    światowym. To ja mogę powiedzieć że Twoje korpo to anegdota bo piszesz
    tylko o jednym.

    > Pewnie są be. Jakieś. Inne mniej be. A jeszcze inne całkiem spoko.

    No tak może być, nie mówię że nie :]

    L.

  • 24. Data: 2023-10-03 14:21:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-10-03 o 12:14, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    > elektroniką. Elektronika to dziedzina nie znana elektrykom i bardzo
    > rzadko się zdarza żeby to ogarniali więc kabelki, wtyczki zostawiam im,

    Sprzeciw, jestem głównie elektrykiem a elektronikę zdarzało się ogarniać
    mi lepiej niż firmowym fachofcom ;)

    > To jednak żerowanie na słabej wydolności finansowej suwerena. Często na
    > granicy opłacalności.

    Zależy od egzemplarza. Jak dobry falownik który nowy kosztuje 8-10
    tysiaków da się naprawić wymieniając jakąś pierdołę za 200 zeta plus
    kasując 500 za robotę to chętni się znajdą. Natomiast zgoda co do
    chińskiej taniochy po 2-3 tysiące, tego się pewnie nie będzie opłacało
    tykać.
    A tych lepszych falowników jest bardzo dużo, gwarancję mają na 5-10 lat,
    czasami na 12.

    L.

  • 25. Data: 2023-10-03 14:54:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2023 14:08, Lisciasty wrote:
    > Kierownik może tyle ile mu pozwoli góra, choć czasem udaje że tak nie
    > jest. Też kiedyś myślałem że kierownik coś może :]

    Dziwne, bo widzę cała masę, którzy coś mogą.

    > Mówię o korposach które mają wszystko od działu projektowego przez
    > wykonawstwo, budowy, serwis itp. Mają własne produkty a outsourcing jest
    > na końcu.

    Więc zawsze jest coś do roboty. *Zawsze*.

    W pracy stacjonarnej, to może być cokolwiek, od przeprowadzenia szkoleń,
    burzy mózgów po sprzątanie miejsca pracy czy refaktoringi.

    W zdalnej, normalną rzeczą były by szkolenia online czy refaktoringi.

    Opcja typu "pracownicy mi nic nie robią" jest tak absurdalna, że cieżko
    nazwać taką osobę "kierownikiem". To współudział.

    > To może w pisaniu softu jest inaczej niż w innych korpo :>

    Wiele zachowań zwiazanych z pracą jest bez znaczenia, względem tematyki
    korpo. Ludzie z korpo soft-dev i ludzie z korpo ubezpieczenia mają
    bardzo podobne zachowania w pracy, podobne metodyki zarządzania, podobne
    problemy i podobne rozwiązania. Z resztą jest od groma firm robiących
    audyty i sugerujacych ulepszenia, pracujących w dziesiątkach korpo i
    mające wypracowane metodyki działania na wyższym poziomie abstrakcji.

    > Skąd jest kasa to ja też widzę. Ale skala marnowania kasy jest tak
    > potężna że nie wiem jak to się spina do kupy, po prostu.

    Skoro marnują i dalej ją zarabiają, to nie jest źle.

    Każda korpo dochodzi do asymptoty rozwojowej, przy której pompowanie
    kasy, HR czy czegokolwike innego nic nie daje i będą stali w miejscu bez
    wzgledu na machanie rękami. Więc takie "marnotrwstwo" wewnętrzne jest
    raczej czynnimiem stałym, można co najwyżej dyskutować, czy potrafią z
    nim walczyć skutecznie czy nie. To samo z korupcją w Państwie, być -
    będzie, kwestia walki ile.

    > No to wychodzi że Twoje korpo jest wyjątkiem wśród korpo :]

    Odwrotnie, w tej branży wszystkie są bardzo podobne wewnętrznie.

> [...]
    > znajomków, kontrahentów, współpracowników na szczeblu lokalnym i
    > światowym. To ja mogę powiedzieć że Twoje korpo to anegdota bo piszesz

    Nie, to cała branża. Relatywnie duża. Ludzie przepływają między korpo i
    aklimatyzują się szybko, bo wszędzie jest bardzo podobnie. Możliwe, że
    to dlatego, że korpo technologiczne, wiec i rozwiązania zarządzania są
    nieco bardziej zaawansowane niż telefon i zeszyt z numerami, ale
    jednocześnie podobne, bo optymalne i sprawdzone, a ludzie ciągną dobre
    rozwiązania za sobą.

  • 26. Data: 2023-10-03 15:06:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2023 13:50, Ghost wrote:
> [...]
    > korporacjach od cwierc wieku i w zadnej nie mialem tego co nazywasz
    > orka. Dziwne godziny co najwyzej sie zdarzaja ze wzgledu na koniecznosc

    Orka oznacza że pracujesz. Nie udaje że pracujesz, nie raportujesz że
    pracujesz, tylko pracujesz. Normalna praca. Pracujesz w zespole i masz
    odpowiedzialność względem niego tak, jak on ma względem Ciebie. Coś i
    ktoś od Ciebie zależy.

    Tak, bywa że gapię się w kawałek kodu przez 2h nie pojmując co
    wieszokleta miał na myśli i czy to nie dywersja. Ale to też praca. Ktoś
    z zewnątrz widzi 2h zmarnowane na gapieniu się jak warzywo, czasami z
    klnieciem pod nosem, a ja jestem lżejszy o milion neuronów widząc
    przypadkowo działajacą dereferencję nieprawidłowego typu.

    > Skad to dziwne odniesienie do SELECT * FROM customers?

    Aby wykluczyć korporacje z z okolic "kolejny niepotrzebny widok na db do
    wystawiania faktur w branży produkcji karmników dla sikorek" gdzie czas
    płynie bardzo, bardzo wolno bo kod, napisany jeszcze przez CEO, z
    korzeniami w TurboPascalu, nadaje się tylko na recycling ASCII, ale
    trzeba utrzymywać, bo są potentatem na rynku fakturowania karmników.

  • 27. Data: 2023-10-03 15:23:28
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 03.10.2023 o 15:06, heby pisze:

> [...]
    > klnieciem pod nosem, a ja jestem lżejszy o milion neuronów widząc
    > przypadkowo działajacą dereferencję nieprawidłowego typu.

    Orka i jechanie po godzinach oznacza ciężką harówę, która z resztą jest
    dramatycznie nieefektywna. Normalnie nie pracuje się więcej niż sześć
    godzin (w tym spotkania). Reszta to farting around, jak masz inaczej to
    jesteś pechowiec. Albo jakis genetyczny boomer.

> [...]
    > korzeniami w TurboPascalu, nadaje się tylko  na recycling ASCII, ale
    > trzeba utrzymywać, bo są potentatem na rynku fakturowania karmników.

    Takich korporacji nie ma - to sa firmy zenek i szwagier

  • 28. Data: 2023-10-03 15:43:34
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 03.10.2023 o 15:23, Ghost pisze:

    > Takich korporacji nie ma - to sa firmy zenek i szwagier

    btw i w tych firmach jest rzeczywiscie orka

  • 29. Data: 2023-10-03 15:47:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2023 15:23, Ghost wrote:
    > Orka i jechanie po godzinach oznacza ciężką harówę

    To nie jest jechanie po godzinach, tylko przemieszczanie godzin pracy.

    W korpo nie ma nacisków na nadgodziny, oficjalnie czy nie, bo doskonale
    wiedzą, że zmęczony pracownik nic nie jest wart. To jest od
    dziesięcioleci stosowane w praktyce, ludzie są wręcz zmuszani do odpoczynku.

    > Normalnie nie pracuje się więcej niż sześć
    > godzin (w tym spotkania). Reszta to farting around

    Jeśli to powtarzalny problem, to pracodawca powinien Cię kopnąc w dupę.

    To, że każdy z nas sobie czasem pozerka na neta to normalna częsc pracy
    - usuniecie śmieci z cache jest niezbędne dla twórczego podejścia. Ale
    2h dziennie, codziennie, to już kradzież.

    >, jak masz inaczej to
    > jesteś pechowiec.

    Nie, to zwykła uczciwość.

    > Albo jakis genetyczny boomer.

    Nie, to zwykła uczciwość.

    > Takich korporacji nie ma - to sa firmy zenek i szwagier

    W mojej okolicy jest taka. Udaje że jest korpo, ale w środku
    janoszosoft. Myślałem, że to jakiś wyjątek, ale to jest osobna kategoria
    korpo, poznałem kilka takich. Robią bezużyteczne rzeczy, co przekłada
    się na zerową motywację ich pracowników. Którzy, w czasie nakładania 47
    warstwy workaroundów na gównianą achchitekturę, mają też zajęcia z jogi
    i owocowe czwartki. Takie januszokorpo.

  • 30. Data: 2023-10-03 16:00:08
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2023 o 14:21, Lisciasty pisze:

> [...]
    > tykać.
    > A tych lepszych falowników jest bardzo dużo, gwarancję mają na 5-10 lat,

    Ostatnio znajomek nawiedził mnie z przetwornicą 14A z 24 na 12V od
    Iveco. Ładna aluminiowa obudowa z radiatorem i śliczne gniazda do wtyków
    Oryginał kosztuje 1500zł. Użyłem chińskiej przetwornicy z Allegro za 25
    zł i skasowałem 300zł za godzinkę wydłubywania starej i podłączenia
    nowej. Paskudne, bo zalane na "amen" jakąś zalewą silikonową. Mógłbym
    serwis otworzyć lub manufakturę, bo podobno psują się dość często :D
    Iveco by mi nie wybaczyło chyba, że im klientów podbieram :D

    Ale sporo takich momentów, gdzie starszą elektronikę można zastąpić
    czymś nowszym i mniej awaryjnym a ostatnio gotowców w sensie modułów za
    grosze jest pełno. Kiedyś się dłubało i naprawiało stare a dzisiaj
    taniej i szybciej kupić gotowca niż dłubać na piechotę. W ogóle
    składanie urządzeń z modułów stało się ostatnio popularne i musi być
    wyjątkowo skomplikowane urządzenie, żeby rzeźbić dyskretnie. Na dodatek
    IoT weszło na stałe do życia więc jest w czym przebierać a wszelakie ESP
    oprogramowywać na daną okoliczność do różnych zastosowań.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>