    From: Lisciasty <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pracy szukam
    Date: Tue, 3 Oct 2023 14:08:45 +0200

    W dniu 2023-10-03 o 11:33, heby pisze:
    > Raczej widzę autonomiczność kierowników w korpo. Oni nie są tylko od
    > zbierania raportów i kopania w dupę, ale również od *kierowania*.

    Kierownik może tyle ile mu pozwoli góra, choć czasem udaje że tak nie
    jest. Też kiedyś myślałem że kierownik coś może :]

    > Pewnie, że jak jesteś w kopro robiącym outsourcin i robota znika, to nie
    > masz właśnego produktu. Ale to patologia. Zazwyczaj korpo mają własny
    > produkt.

    Mówię o korposach które mają wszystko od działu projektowego przez
    wykonawstwo, budowy, serwis itp. Mają własne produkty a outsourcing jest
    na końcu.

    > Tak. Mam w teamie z którym współpracuje m.in. Hindusów, Amerykanów,
    > Francuzów, Niemców itd itp. Mogę zaryzykowac, że Hindusi pracują
    > najwięcej w sensie godzin, ale czy to jest praca czy "praca" zależy
    > pewwnie dużo od indywidualnych przypadków i od prawa pracy w miejscu pracy.

    To może w pisaniu softu jest inaczej niż w innych korpo :>

    > Wiec widocznie oglądasz jakas patlogię. Ja potrafie wskazać patologie
    > wewnętrzne, ale onie nie wpływają na prodktywność, a na 100% nie
    > generują pytanie "jak to działa, że działa".

    Ja nie mam wątpliwości że to działa bo projekty są realizowane, są
    namacalne i nawet działają i to wiele lat. Ja się tylko dziwię jak to
    się spina finansowo :]

    > Jeśli takie pytanie sobie zadajesz, to wnioskuje, że to jakaś patologia.
    > Ja widzę skad się bierze kasa.

    Skąd jest kasa to ja też widzę. Ale skala marnowania kasy jest tak
    potężna że nie wiem jak to się spina do kupy, po prostu.

    > Albo masz inną definicję kierownika niż ja.

    Definicję mam taką jaką widzę osobiście i z opowieści innych korpoludków.

    No to wychodzi że Twoje korpo jest wyjątkiem wśród korpo :]

    > Nie, to nie wynika z Twojej wypowiedzi. Podparłeś się patologiczna
    > anegdotą aby wyjasnić całemu światu że korpo są be.

    Nie anegdotą tylko doświadczeniem kilkunastu lat plus opiniami od
    znajomków, kontrahentów, współpracowników na szczeblu lokalnym i
    światowym. To ja mogę powiedzieć że Twoje korpo to anegdota bo piszesz
    tylko o jednym.

    > Pewnie są be. Jakieś. Inne mniej be. A jeszcze inne całkiem spoko.

    No tak może być, nie mówię że nie :]

    L.