eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplacaRe: postarzanie nie poplaca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <d...@4...com>
    <9...@g...com>
    <n61bmd$kbd$1@dont-email.me> <n61d6c$1s0$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <n61jb5$hb5$1@dont-email.me>
    <0...@g...com>
    <n63ann$55s$1@dont-email.me> <56853974$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <n64cu2$ju6$1@dont-email.me> <5687b32a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    <n698i2$b6f$1@dont-email.me> <56882918$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6bit9$84b$1@dont-email.me> <568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6eusp$10g$1@dont-email.me> <568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6ge56$6ao$1@dont-email.me> <568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6mpk4$1fm$1@dont-email.me>
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Date: Fri, 8 Jan 2016 00:15:51 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 160107-0, 07.01.2016), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 90
    Message-ID: <568ef0ab$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1452208299 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 639 89.72.242.154:4256
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:691625
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:n6mpk4$1fm$1@dont-email.me...
    > "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    > news:568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>> Taaa, trochę dolców w plecy. W przypadku drogich sprzętów, to straty
    >>>> mogą być i na setki dolarów.
    >>>> Ciekawe co dalej z tymi zwrotami? Picują i sprzedają jako nieżuwany czy
    >>>> sprzedają jako używany za 3/4 ceny?
    >>>
    >>> Jest kategoria produktu typu "open box", zwykle przeceniony właśnie
    >>> te 10-15% lub więcej - tak kupiłem w sklepie "Best Buy" swoje pierwsze
    >>> blue ray Samsunga: był bez pudełka, bez pilota ale za 60% ceny nowego.
    >>> Pudełko mi niepotrzebne, instrukcja w internecie i uniweralny pilot
    >>> za $10 sterujący TV i blue rayem załatwił sprawę. Nawiasem mówiąc
    >>> do dziś on pracuje dobrze, oglądam przez niego Netflix, bo swój TV
    >>> dokupiłem do niego fajny, 50" ale bez "mózgu", czyli nie jest to smart
    >>> TV.
    >>> Towar jedzeniowy zwrócony oczywiście nie wraca na półki, nawet gdy
    >>> nowy, zapieczętowany - boją się chyba jakiegoś sabotażu. W supersamie
    >>> spożywczym Target, przy dziale zwrotów, widuję cały koszyk pełny
    >>> kartonów z sokami, pudełek z chrupkami, a nawet galonowa butla
    >>> mleka i tacki z mięsem, wymieszane wszystko razem, w ciepełku...
    >>> Ale elektronika "otwarta", czyli zwroty bez pudełka/instrukcji to
    >>> niezła gratka w takich sklepach dla kogoś kto się zna i wie co kupuje
    >>> bo można wyhaczyć coś bardzo tanio w porównaniu do detalu.
    >>
    >> To uczciwie postepują. Chociaż na tym Samsungu stracili więcej
    >> niż kilka dolców.
    >
    > Dla dużego sklepu typu "Best Buy" to naprawdę "kilka dolców".

    Jeśli jakis model DVD ma niedoróbkę, wszyscy zwracają go do sklepu i trzeba
    go sprzedawać jeszcze raz za pół ceny, to na tym towarze nic nie zarobią.
    Czy małe sklepy też przyjmują zroty w taki prosty sposób?

    >
    >> Miał chociaz gwarancję?
    >
    > Tak jest, przecież gwarancję daje producent, nie sklep.

    Ale gwarancja zaczęła swój bieg od dnia sprzedania po raz pierwszy. Ty
    kupiłeś ten odtwarzacz niejako używany przez miesiąc.

    >
    >>>>> Co ciekawe, dotyczy to
    >>>>> również jedzenia - używając "satisfaction guarantee" możesz przynieść
    >>>>> w połowie zjedzoną paczkę chipsów i oddać "bo Ci nie smakują" :-)
    >>>>> Nie znam, przyznaję szczerze, nikogo komu chciałoby się to robić, ale
    >>>>> jak ktoś dla zasady chce to może.
    >>>>
    >>>> Jak ja odniosłem do sklepu ewidentnie zepsutą wędlinę,
    >>>> to właściciel jeszcze zrobił mi awanturę.
    >>>
    >>> I lubisz tam kupować?
    >>> Jesteś pewnie u niego codziennie po nowe zakupy... ;-)
    >>
    >> Wcześniej kupowałem 70% wędlin w tym sklepie, ale teraz jest on na
    >> bezterminowej czarnej liście.
    >
    > A no właśnie. A przecież nie o to chodzi gdy jesteś sprzedawcą
    > detalicznym.

    Moja reklamacja miała miejsce chyba z rok temu, a ten sklep nadal istnieje.
    Więc strategia opieprzania problematycznych klientów, nie jest niestety taka
    zła. :((

    >
    >>>> A sprzedawanie produktów z przekroczonym terminem ważności
    >>>> w osiedlowych sklepikach spotykam bardzo często.
    >>>
    >>> Z tym, że ja nie mówię o osiedlowych sklepikach z jednoosobowym
    >>> właścicielem - ja mówię o dużych sieciach supersamów czy sklepów
    >>> z elektroniką, odpowiednikach polskich Tesco czy Media Markt.
    >>
    >> 10-12 lat temu kolega opowiadał mi jak brał udział, jako ówczesny
    >> pracownik, w recyklingu przedatowanej żywności w hipermarkecie. Nadpsute
    >> produkty rozpakowywali, odcinali spleśniałą część, pakowali w nową folię
    >> i naklejali nalepkę z nową datą ważności. Udka kurczaków miały nawet
    >> kilka poziomów odświeżania.
    >
    > No ale to jest kryminał... Nakręciłby to na wideo i podać do Sanepidu.

    Jaki tam kryminał. Najwyżej mandat 500 zł.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: