eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypolski samochod elektrycznyRe: polski samochod elektryczny
  • Data: 2021-12-14 21:40:10
    Temat: Re: polski samochod elektryczny
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 14/12/2021 06:57, ii wrote:
    >> Nie, dalej 99% samochodu, to mechanika, nawet w elektryku.
    > Bez ECU to zwykły złom jest.

    Koszt napisania software rozmywa się w ilości wyprodukowanych
    samochodów. Jego koszta liczy się *jednokrotnie* i jeśli nawet ktoś to
    latami dalej rozwija, to niewiele zmienia w fakcie, że nie jest sztuką
    napisać soft do samochodu, robi to masa firm w Polsce. Sztuką jest
    zrobić silnik, baterie, falownik, budę, zawieszenie itp, gdzie jeden
    egzemplarz to jeden egzemplarz i wymaga to o wiele więcej niż 100m2
    zastawionych biurkami.

    > A ECU zawiera oprogramowanie nad którym
    > długo pracowano. Może Ci się wydaje

    Nie wydaje mi się. Zaryzykuję, że akurat embedded znam lepiej niż
    przeciętny programista.

    >, że umiałbyś pyknąć taki program w
    > minutę, ale tak nie jest na pewno. Dokładniej, nie masz bladegp pojęcia
    > jak taki program napisać i przetestować.

    Mam coś więcej niż blade pojęcie z racji faktu że na codzień zajmuje się
    tematami pobocznymi do elektroniki i embedded.

    Niktu nie napisał że napisanie softu do ECU to pikuś.

    Problem w tym, że napisanie softu to nie jest specjalne osiągnięcie. Nie
    wymaga praktycznie logistyki, hal produkcyjnych, łańcucha dostaw.
    Wystarczy kilku dobrze opłacanych nerdów z doświadczeniem i możesz
    pisać. To nie czyni samochodu, oraz nie jest unikatowe dla konkretnego
    modelu, jak na przykład buda.

    To jak bazowanie "przemysłu" na robienou renderów, w czym przoduje
    ostatnio pół świata. Nazywają to nawet "wirtualizacją przemysłu" czego
    doskonałym przykładem jest zniknięcie prawie wszystkich półprzewodników
    z powodu grypy w fabrykach, w jednym małym kraju.

    > Mogą wszystkie części być chińskie a samochód polski.

    Nie. Wtedy jest 100% chiński. W razie zmiany polityki Chin nie masz
    *NIC* co pozwoliło by na jego produkcję lokalnie. Innymi słowy, trzymają
    Cie w garści.

    Polski on będzie jak będziemy w stanie produkować go samodzielnie i
    będziemy to w ogóle robić choć troche powyżej połowy. I to tej
    trudniejszej, a nie tapicerki i montowania gaśnicy.

    > Bo właśnie
    > chińczyk "wyklepie w garażu" coś, co ktoś inny zaprojektował.

    Chińczyk nie bedzie tego robił w nieskończonośc i opieranie na tym
    modelu biznesowego rozwoju kraju, jest skrajnie naiwne, ale typowe dla
    księgowych u władzy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: