  • Data: 2021-12-15 09:30:25
    Temat: Re: polski samochod elektryczny
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15-12-2021 o 10:17, heby pisze:

    > Pisanie softu to nie jest wielka sztuka.

    Jasne.
    Ale pisanie dobrego softu już tak.

    Jak mówie, w okolicy u mnie
    > kilka firm produkuje software do automotive i to nie jest nic strasznie
    > skomplikowanego pod względem logistycznym.

    Logistyka to nie całość życia, więc nie o nią mi chodziło.

    > Soft typu "multimedia i duperele" niewątpliwie, ale już soft typu
    > "falownik" nie czyni nic specjalnie "dodanego".

    No chyba że jednak czyni.
    I optymalizuje zużycie prądu do tego stopnia, że jeden samochód da się
    używać, a inny nie bardzo.

    Przykład - jak auto jeździ po mieście zimą, to można włączyć wszystkie
    możliwe grzałki na starcie, i zużywać 20 kWh na samo grzanie....
    I tak co 10 minut od nowa.

    A inni jakoś dali radę zużywać w tych samych warunkach 25 kWh (a nie 40
    kwh), ale łącznie z jazdą, czyli powiedzmy 18 kWh na jazdę a 7 na grzanie.

    To samo dotyczy sterowania napędami itd

    To tylko nudny kawałek
    > softu sterujący kilkoma tranzystorami. Owszem, bywa rozbudowany, ale
    > nikt go nie pisze od zera,

    W przypadku elektryków jednak zwykle pisze się go od zera.
    I tylko Tesli udało się to w pełni.

    Ale pewnie Tobie chodzi o inny soft niż mi.