  • Data: 2021-12-15 09:17:25
    Temat: Re: polski samochod elektryczny
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 15/12/2021 09:02, Cavallino wrote:
    > Mi chodziło z kolei tylko o to, co jest większą sztuką.

    Pisanie softu to nie jest wielka sztuka. Jak mówie, w okolicy u mnie
    kilka firm produkuje software do automotive i to nie jest nic strasznie
    skomplikowanego pod względem logistycznym.

    > Różnimy się w ocenie, IMO przy elektrykach (i masowo stosowanych w nich
    > komponentach kupowanych od poddostawców) jest już trochę inaczej niż
    > przy ice, to dobry soft często tworzy najlepszą wartość dodaną, a nie
    > sam hardware.

    Soft typu "multimedia i duperele" niewątpliwie, ale już soft typu
    "falownik" nie czyni nic specjalnie "dodanego". To tylko nudny kawałek
    softu sterujący kilkoma tranzystorami. Owszem, bywa rozbudowany, ale
    nikt go nie pisze od zera, ktoś go już napisał i przypuszczam, że
    dokładnie to zaszło we wspomnianym "Kutnie". Napisano wysokopoziomowe
    sterowanie falownikiem/silnikiem/hamulcami co nie czyni nijak samochodu
    "polskim" [1].

    Być może, jako programista, mam najzwyczajniej inny pogląd na to co jest
    "trudne". Zdecydowanie pisanie softu jest trywialne, porównując to z
    konstrukcją kompletncyh silników czy baterii. Dlatego ten samochód nie
    imponuje mi, to nastepny "render/składak", tylko wyklepany młotkiem.

    [1] Wątpie, aby pisano niskopoziomowy sterownik "tranzystorów". To
    wymaga dużej inwestycji w laboratorium. Byłbym mile zaskoczny, gdyby
    mnie ktoś mile zaskoczył. Ale wątpie.