eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriapolski samochod elektryczny › Re: polski samochod elektryczny
  • X-Received: by 10.157.82.47 with SMTP id e47mr1345585oth.18.1489020026287; Wed, 08
    Mar 2017 16:40:26 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.157.82.47 with SMTP id e47mr1345585oth.18.1489020026287; Wed, 08
    Mar 2017 16:40:26 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin.stu.neva.ru!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!news.glorb.com!w1
    24no1297285itb.0!news-out.google.com!78ni8503itm.0!nntp.google.com!u69no1296218
    ita.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 8 Mar 2017 16:40:25 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <o9pagn$88f$1@dont-email.me>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=116.50.61.180;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 116.50.61.180
    References: <58be9815$0$5155$65785112@news.neostrada.pl> <o9md4e$p6n$1@dont-email.me>
    <a...@g...com>
    <o9ok7o$qm6$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <58bfe2ff$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <58bff416$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    <o9pagn$88f$1@dont-email.me>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: polski samochod elektryczny
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Thu, 09 Mar 2017 00:40:26 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:37919
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 9 marca 2017 01:14:57 UTC+9 użytkownik AL napisał:
    > W dniu 08.03.2017 o 15:52, Konrad Anikiel pisze:
    > > W dniu środa, 8 marca 2017 23:38:59 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > >> Pan Konrad Anikiel napisał:
    > >>
    > >>>>>>>> W Chinach masz tego jak psów, zaczynając od pojedynczego kółka z
    > >>>>>>>> wystającymi ośkami na których stoisz po obu stronach i jedziesz,
    > >>>>>>>> przez elektryczne deskorolki, hulajnogi, skutery, motocykle, po
    > >>>>>>>> małe samochodziki.
    > >>>>>>>
    > >>>>>>> Ale skuterki tam chyba ogolnie popularne.
    > >>>>>>> A u nas prawie wcale.
    > >>>>>>
    > >>>>>> U nas fabrykowano całkiem fajny skuter. A właściwie u was, we
    > >>>>>> Wrocławiu. Z tym że nikt go nie póbował popularyzować tu w kraju,
    > >>>>>> produkcja szła do Australii i Włoch
    > >>>>>
    > >>>>> No bo rynku na ten produkt szukał nie jakiś minister, tylko producent,
    > >>>>> znaczy przedsiębiorca który ponosi realne ryzyko finansowe.
    > >>>>
    > >>>> Konkretnie, to nie szukał, bo już miał. Szukał miejsca, gdzie by mógł
    > >>>> produkować. Ale i tak w końcu zbankrutował.
    > >>>
    > >>> Ale przez jakiś czas działał. A gdyby tak wtedy do niego przyszedł
    > >>> Morawiecki i powiedział: Panie, od dzisiaj musisz pan sprzedawać te
    > >>> swoje motorynki w Polsce, bo ja wyborcom obiecałem że milion czegoś
    > >>> ma jeździć. To co on by mu odpowiedział?
    > >>
    > >> Pewnie to samo, co arcybiskup Głódź fotografowi. Chyba żeby powiedział, że
    > >> na pniu kupuje całą produkcję, bo obiecał wyborcom, a słowny jest, więc
    > >> będzie rozdawał. Vectrix po prostu wiedział, że w Polsce nie ma czego
    > >> szukać, bo tu nikt nie da kilkunastu tysięcy za motur, co nie warczy.
    > >> Nie warto więc marnować sił na tworzenie sieci sprzedaży, serwisu itp.
    > >>
    > >> Tak przy okazji -- politycy zawsze wszystko wiedzą o rynku motoryzacyjnym,
    > >> a dziennikarze niewiele im w tej mądrości ustępują. Wciąż się słyszy,
    > >> jak to niedobrze, że tak łatwo i tanio można sprowadzić z zagranicy
    > >> używany samochód. Bo to panie zaraz się powyzabijają tymi starymi gratami.
    > >> Nie wiem z kim musieli się na łby pozamienieć ci mędrcy, skoro uważają,
    > >> że w w Polsce są jeszcze ludzie, co potrzebują samochodu, a jeszcze go
    > >> nie mają. Jak ktoś kupuje używany samochód, to nie po to, by odstawić do
    > >> garażu swoją nówkę i od tej pory jeździć nią tylko w niedziele do kościoła.
    > >> Kupuje po to, by zastąpić nim dotychczasowy "jeszcze bardziej" używany.
    > >
    > >
    > > Dokładnie. I taki Marian z małobitego golfa nie przesiądzie się na elektryczne
    jeździdełko które się nadaje na dojazdy do pracy, bo będzie i tak potrzebował
    pojechać w lipcu z rodziną do Władysławowa, nawet choćby mu dawali to coś za pół
    ceny. Bo on za te pół ceny kupi trochęmniejbitego golfa.
    > >
    > no tak jest (będzie).
    > Osoby, które mają jedno auto (i dodatkowo starszej daty) nie będą
    > zainteresowane zmianą na elektryka.
    > Może hybrydę - ale cena powala.
    > Zastanawiałem się nad zmianą rodzinnego suva na wersję PHEV od
    > Mitsubishi, ale na tą chwilę zakup hybrydy jest w PL mało sensowny: brak
    > ulg, zniżek, przywilejów. Mniejsze koszty eksploatacji nie pokryją
    > znacznie wyższej ceny zakupu takiego auta.
    > Może w tym kierunku państwo powinno coś zmienić?
    >
    > Natomiast żona codziennie dojeżdża do pracy do Katowic pokonując w jedną
    > stronę niecałe 30km. Auto musi być małe - bo parkuje w samym centrum.
    > Czasami wracając robi zakupy, więc droga się wydłuża nieco - ale średnio
    > dziennie pokonuje ok 60km.
    > Parkuje auto na noc w swoim garażu - więc dostęp do gniazdka jest.
    > Dla niej idealny byłby samochód elektryczny.
    >
    > Jeśli tylko znajdzie się okazja by na rynku takie się pojawiły w
    > rozsądnej cenie, plus dodatkowo zachęta ze strony państwa w postaci
    > jakiejkolwiek dotacji/zachęty - będę pierwszym, który ustawi się w
    > kolejce po elektryka.
    >
    > Czekam więc jak rozwinie się sytuacja.

    No więc możemy wnioskować na podstawie Clica. Wielu czekało na to w takim właśnie
    zamyśle: Nie chcę swoim bewupem jeździć do pracy, więc kupię takie jeździdełko, a
    bewup będzie na rodzinne wycieczki. I co? nie było wystarczającego rynku żeby projekt
    doszedł do progu opłacalności. Świadomość się ludziom od tamtego czasu nie zmieniła,
    może chętniej słuchają propagandy, ale to raczej propaganda jest lepsza. Tak czy
    siak, czy dzisiaj jest więcej chętnych na Clica niż 12 lat temu? Nie sądzę. Jedyna
    szansa to sztucznie ten rynek wyczarować, znaczy dać ludziom bony PKO, kazać im za te
    bony kupić jakiś szajs, a potem te bony wykupić od producenta tego szajsu za
    pieniądze z podatków. To może zadziałać jedynie na innowacyjnym projekcie, znaczy tam
    gdzie wprowadzamy coś czego świat jeszcze nie zna. Wiatraki, panele PV itd. A
    samochody elektryczne już są, każdy może sobie kupić. Rząd ma tu najwyżej coś do
    popsucia, a nie do stworzenia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: