    From: AL <a...@s...tam.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: polski samochod elektryczny
    Date: Wed, 8 Mar 2017 17:14:55 +0100
    <5...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>

    W dniu 08.03.2017 o 15:52, Konrad Anikiel pisze:

    > Dokładnie. I taki Marian z małobitego golfa nie przesiądzie się na elektryczne
    jeździdełko które się nadaje na dojazdy do pracy, bo będzie i tak potrzebował
    pojechać w lipcu z rodziną do Władysławowa, nawet choćby mu dawali to coś za pół
    ceny. Bo on za te pół ceny kupi trochęmniejbitego golfa.

    no tak jest (będzie).
    Osoby, które mają jedno auto (i dodatkowo starszej daty) nie będą
    zainteresowane zmianą na elektryka.
    Może hybrydę - ale cena powala.
    Zastanawiałem się nad zmianą rodzinnego suva na wersję PHEV od
    Mitsubishi, ale na tą chwilę zakup hybrydy jest w PL mało sensowny: brak
    ulg, zniżek, przywilejów. Mniejsze koszty eksploatacji nie pokryją
    znacznie wyższej ceny zakupu takiego auta.
    Może w tym kierunku państwo powinno coś zmienić?

    Natomiast żona codziennie dojeżdża do pracy do Katowic pokonując w jedną
    stronę niecałe 30km. Auto musi być małe - bo parkuje w samym centrum.
    Czasami wracając robi zakupy, więc droga się wydłuża nieco - ale średnio
    dziennie pokonuje ok 60km.
    Parkuje auto na noc w swoim garażu - więc dostęp do gniazdka jest.
    Dla niej idealny byłby samochód elektryczny.

    Jeśli tylko znajdzie się okazja by na rynku takie się pojawiły w
    rozsądnej cenie, plus dodatkowo zachęta ze strony państwa w postaci
    jakiejkolwiek dotacji/zachęty - będę pierwszym, który ustawi się w
    kolejce po elektryka.

    Czekam więc jak rozwinie się sytuacja.