-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Date: Sun, 15 Apr 2012 22:46:12 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 53
Message-ID: <jmfj3k$gd9$1@inews.gazeta.pl>
References: <jmd2pf$nri$1@inews.gazeta.pl> <jmd4na$s3l$1@inews.gazeta.pl>
<jmd5bl$8bj$1@inews.gazeta.pl> <jmepvg$30c$1@inews.gazeta.pl>
<jmf9ip$nsb$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1334529972 16809 172.20.26.243 (15 Apr 2012 22:46:12 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 15 Apr 2012 22:46:12 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 109.243.108.228
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2444487
[ ukryj nagłówki ]Plumpi <a...@a...pl> napisał(a):
> Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
> wiadomości news:jmepvg$30c$1@inews.gazeta.pl...
> > marcin <l...@k...cwo> napisał(a):
>
> > Glikol jest w Chemii na Brukowej w Łodzi, chyba 7 zł litr. Nic nie
> > osiągniesz
> > podnosząc temperaturę płynu. Prawidłowe spalanie w cylindrze może
> > zachodzić w
> > określonym zakresie temperatur. I producenci silników robią tak że jest to
> > pomiędzy 90 a 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Powyżej pewnej
> > temperatury zaczyna się w cylindrze paliwo spalać w sposób nie
> > kontrolowany.
> > jak płyn ma ok 130 stopni to temperatura w cylindrze jest tak wysoka ze
> > paliwo
> > pomimo że się spala to zamienia się na energię mechaniczną z takimi
> > stratami
> > że silnik tarci moc i w pewnym momencie gaśnie. Po pewnym czasie może
> > skutkować to koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą. Silnikowi w
> > zasadzie
> > nic się w takich sytuacjach złego nie dzieje. Efektem zatrzymania silnika
> > kiedy płyn ma temperaturę powyżej 130 stopni jest ustanie chłodzenia i
> > wzrost
> > temperatury gotujący każdy płyn chłodniczy stosowany w samochodach. Chcesz
> > odprowadzić większą moc to musisz zainstalować większą chłodnicę albo
> > zwiększyć przepływ przy tej co masz. Podpowiedzieli ci natryskiwanie na
> > chłodnicę wody. też zadziała.
>
> To wytłumacz dlaczego w niektórych samochodach temperatury są utrzymywane na
> poziomie 110°C?
>
Może to wynikać z konstrukcji na przykład głowicy albo tłoków. Podwyższona o
10 stopni nominalna temperatura cieczy chłodzącej nie musi powodować wzrostu
temperatury w cylindrze powyżej prawidłowej do przebiegu procesu spalania. Co
najwyżej przesunie się na wskaźniku temperatury wskazanie przy którym silnik
przestanie pracować. w tajemnicy Ci powiem że nie powoduje. Podniesienie
średniej temperatury w cylindrze o kilka stopni powoduje wzrost sprawności
silnika też o kilka procent. Problemem jest w takiej sytuacji brak tanich
materiałów które by to wytrzymały. A to raptem kilka stopni. Silniki chłodzone
powietrzem maja dużo wyższą temperaturę cylindrów i głowicy niż 110 stopni.
Nie temperatura czynnika chłodzącego ma wpływ na to czy silnik będzie pracował
poprawnie a temperatura w cylindrze w czasie suwu ssania i sprężania. Jak
będzie za wysoka to nastąpi samozapłon przed dojściem tłoka do do pozycji w
której powinien nastąpić zapłon kontrolowany. W dieslu będzie trochę inaczej
bo sprężanie odbywa się bez paliwa. Ale efekt będzie podobny. Po wtryśnięciu
paliwo nie zapali się w sposób kontrolowany od rozgrzanej od poprzednich cykli
końcówki świecy żarowej tylko od przypadkowego elementu. Płomień nie będzie
rozprzestrzeniał się w sposób prawidłowy. Nastąpi przegrzewanie tłoka i w
efekcie może dojść do wypalenia w nim dziury.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 16.04.12 00:48 kogutek
- 16.04.12 01:00 kogutek
- 16.04.12 01:08 kogutek
- 16.04.12 11:42 yabba
- 16.04.12 13:08 marcin
- 16.04.12 14:58 Ukaniu
- 16.04.12 15:07 Ukaniu
- 16.04.12 16:09 kogutek
- 16.04.12 16:11 marcin
- 16.04.12 16:16 kogutek
- 16.04.12 16:23 kogutek
- 16.04.12 16:38 marcin
- 16.04.12 16:39 marcin
- 16.04.12 16:54 J.F
- 16.04.12 17:03 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=