eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracyRe: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
  • Data: 2012-04-16 01:08:16
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    marcin <l...@k...cwo> napisał(a):

    > > Ale to było pytanie do Kogutka :)
    > > No dobra.
    > > Zależy od:
    > > 1. Wielkości powierzchni radiatora - tu jak wiemy niewiele możesz
    > > zdziałać. Można dodać dodatkową chłodznicę.
    > > 2. Różnicy temperatur pomiędzy czynnikiem chłodzącym, a temperaturą
    > > otoczenia - tu można tylko i wyłącznie podnieść temperaturę czynnika
    > > chłodzącego, ponieważ nie mamy wpływu na temperaturę otoczenia.
    > > Podniesienie temperatury płynu chłodniczego może przynieść o wiele
    > > większy przyrost oddawanej mocy do otoczenia niż nawet zastosowanie
    > > dodatkowych chłodnic. Dla przykładu posłużę się mocami typowych
    > > grzejników domowych. Podniesienie temperatury wody w obiegu CO o 10°C
    > > potrafi zwiększyć moc grzejnika o ok. 20-25%.
    > > Aby podnieść temperaturę płynu chłodzacego musimy podnieść temperaturę
    > > wrzenia tego płynu.
    > > Można to uzyskać na dwa sposoby:
    > > a) poprzez zmianę składu płynu chłodniczego - tak jak zamierzasz to zrobić
    > > b) poprzez zwiekszenie ciśnienia w układzie chłodzenia - tu tylko
    > > poprzez wymianę korka
    > > 3. Od prędkości przepływu czynnika chłodzacego - zależy tylko w
    > > niewielkim stopniu. Krzywa charaktrystyki spada tylko poniżej pewnej
    > > granicy, zaś powyżej tej granicy przyrost mocy jest znikomy. Pojazd,
    > > który jest fabryczny raczej ma zapewniony odpowiedni przepływ.
    > > 4. Od prędkości przepływu powietrza - tu można eksperymentować z
    > > wentylatorami.
    > > 5. Od powierzchni przepływu strugi powietrza - tu także można
    > > eksperymentować z wielkością wentylatora.
    > >
    >
    > dziekuje. czyli reasumujac jedyne wyjscie to zrobic miksture do 136C ?
    > ponosic cisnienia wolalbym uniknac bo nie wiadomo jak dlugo weze wytrzymaja.
    Rób, Tylko nie pytaj potem dlaczego dlaczego strzeliła Ci uszczelka pod
    głowicą. jak podniesiesz temperaturę płynu chłodzącego to podniesiesz średnią
    temperaturę spalania. Twój silnik tego nie wytrzyma bo konstrukcyjnie nie jest
    przystosowany do wyższej średniej temperatury spalania. Jak to silnik
    benzynowy to przy temperaturze cieczy chłodzącej wyższej od nominalnej o 30
    stopni odmówi współpracy. Efekt takiej przeróbki nie musi być natychmiastowy.
    Nie od razu strzeli uszczelka pod głowicą. Ale że strzeli jest pewne.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: