-
Data: 2012-04-16 01:08:16
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]marcin <l...@k...cwo> napisał(a):
> > Ale to było pytanie do Kogutka :)
> > No dobra.
> > Zależy od:
> > 1. Wielkości powierzchni radiatora - tu jak wiemy niewiele możesz
> > zdziałać. Można dodać dodatkową chłodznicę.
> > 2. Różnicy temperatur pomiędzy czynnikiem chłodzącym, a temperaturą
> > otoczenia - tu można tylko i wyłącznie podnieść temperaturę czynnika
> > chłodzącego, ponieważ nie mamy wpływu na temperaturę otoczenia.
> > Podniesienie temperatury płynu chłodniczego może przynieść o wiele
> > większy przyrost oddawanej mocy do otoczenia niż nawet zastosowanie
> > dodatkowych chłodnic. Dla przykładu posłużę się mocami typowych
> > grzejników domowych. Podniesienie temperatury wody w obiegu CO o 10°C
> > potrafi zwiększyć moc grzejnika o ok. 20-25%.
> > Aby podnieść temperaturę płynu chłodzacego musimy podnieść temperaturę
> > wrzenia tego płynu.
> > Można to uzyskać na dwa sposoby:
> > a) poprzez zmianę składu płynu chłodniczego - tak jak zamierzasz to zrobić
> > b) poprzez zwiekszenie ciśnienia w układzie chłodzenia - tu tylko
> > poprzez wymianę korka
> > 3. Od prędkości przepływu czynnika chłodzacego - zależy tylko w
> > niewielkim stopniu. Krzywa charaktrystyki spada tylko poniżej pewnej
> > granicy, zaś powyżej tej granicy przyrost mocy jest znikomy. Pojazd,
> > który jest fabryczny raczej ma zapewniony odpowiedni przepływ.
> > 4. Od prędkości przepływu powietrza - tu można eksperymentować z
> > wentylatorami.
> > 5. Od powierzchni przepływu strugi powietrza - tu także można
> > eksperymentować z wielkością wentylatora.
> >
>
> dziekuje. czyli reasumujac jedyne wyjscie to zrobic miksture do 136C ?
> ponosic cisnienia wolalbym uniknac bo nie wiadomo jak dlugo weze wytrzymaja.
Rób, Tylko nie pytaj potem dlaczego dlaczego strzeliła Ci uszczelka pod
głowicą. jak podniesiesz temperaturę płynu chłodzącego to podniesiesz średnią
temperaturę spalania. Twój silnik tego nie wytrzyma bo konstrukcyjnie nie jest
przystosowany do wyższej średniej temperatury spalania. Jak to silnik
benzynowy to przy temperaturze cieczy chłodzącej wyższej od nominalnej o 30
stopni odmówi współpracy. Efekt takiej przeróbki nie musi być natychmiastowy.
Nie od razu strzeli uszczelka pod głowicą. Ale że strzeli jest pewne.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 16.04.12 11:42 yabba
- 16.04.12 13:08 marcin
- 16.04.12 14:58 Ukaniu
- 16.04.12 15:07 Ukaniu
- 16.04.12 16:09 kogutek
- 16.04.12 16:11 marcin
- 16.04.12 16:16 kogutek
- 16.04.12 16:23 kogutek
- 16.04.12 16:38 marcin
- 16.04.12 16:39 marcin
- 16.04.12 16:54 J.F
- 16.04.12 17:03 yabba
- 16.04.12 17:12 nazgul
- 16.04.12 17:14 BQB
- 16.04.12 17:15 janusz_kk1
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO