eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracyRe: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
  • Data: 2012-04-16 00:46:12
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Plumpi <a...@a...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:jmepvg$30c$1@inews.gazeta.pl...
    > > marcin <l...@k...cwo> napisał(a):
    >
    > > Glikol jest w Chemii na Brukowej w Łodzi, chyba 7 zł litr. Nic nie
    > > osiągniesz
    > > podnosząc temperaturę płynu. Prawidłowe spalanie w cylindrze może
    > > zachodzić w
    > > określonym zakresie temperatur. I producenci silników robią tak że jest to
    > > pomiędzy 90 a 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Powyżej pewnej
    > > temperatury zaczyna się w cylindrze paliwo spalać w sposób nie
    > > kontrolowany.
    > > jak płyn ma ok 130 stopni to temperatura w cylindrze jest tak wysoka ze
    > > paliwo
    > > pomimo że się spala to zamienia się na energię mechaniczną z takimi
    > > stratami
    > > że silnik tarci moc i w pewnym momencie gaśnie. Po pewnym czasie może
    > > skutkować to koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą. Silnikowi w
    > > zasadzie
    > > nic się w takich sytuacjach złego nie dzieje. Efektem zatrzymania silnika
    > > kiedy płyn ma temperaturę powyżej 130 stopni jest ustanie chłodzenia i
    > > wzrost
    > > temperatury gotujący każdy płyn chłodniczy stosowany w samochodach. Chcesz
    > > odprowadzić większą moc to musisz zainstalować większą chłodnicę albo
    > > zwiększyć przepływ przy tej co masz. Podpowiedzieli ci natryskiwanie na
    > > chłodnicę wody. też zadziała.
    >
    > To wytłumacz dlaczego w niektórych samochodach temperatury są utrzymywane na
    > poziomie 110°C?
    >
    Może to wynikać z konstrukcji na przykład głowicy albo tłoków. Podwyższona o
    10 stopni nominalna temperatura cieczy chłodzącej nie musi powodować wzrostu
    temperatury w cylindrze powyżej prawidłowej do przebiegu procesu spalania. Co
    najwyżej przesunie się na wskaźniku temperatury wskazanie przy którym silnik
    przestanie pracować. w tajemnicy Ci powiem że nie powoduje. Podniesienie
    średniej temperatury w cylindrze o kilka stopni powoduje wzrost sprawności
    silnika też o kilka procent. Problemem jest w takiej sytuacji brak tanich
    materiałów które by to wytrzymały. A to raptem kilka stopni. Silniki chłodzone
    powietrzem maja dużo wyższą temperaturę cylindrów i głowicy niż 110 stopni.
    Nie temperatura czynnika chłodzącego ma wpływ na to czy silnik będzie pracował
    poprawnie a temperatura w cylindrze w czasie suwu ssania i sprężania. Jak
    będzie za wysoka to nastąpi samozapłon przed dojściem tłoka do do pozycji w
    której powinien nastąpić zapłon kontrolowany. W dieslu będzie trochę inaczej
    bo sprężanie odbywa się bez paliwa. Ale efekt będzie podobny. Po wtryśnięciu
    paliwo nie zapali się w sposób kontrolowany od rozgrzanej od poprzednich cykli
    końcówki świecy żarowej tylko od przypadkowego elementu. Płomień nie będzie
    rozprzestrzeniał się w sposób prawidłowy. Nastąpi przegrzewanie tłoka i w
    efekcie może dojść do wypalenia w nim dziury.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: