  • Data: 2012-04-16 14:58:53
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:jmd4na$s3l$1@inews.gazeta.pl...
    > Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła
    > wyprodukujesz
    > tyle musisz wytracić na chłodnicy. Jeżdżę na dziewięćdziesięcio
    > procentowym
    > roztworze glikolu z wodą ( 90 glikol 10 woda). Szybciej się silnik grzeje
    > ale
    > i szybciej stygnie. Na wodzie bilans energetyczny będzie taki sam tylko
    > czasy
    > się wydłużą. Potrzebujesz zwiększyć przepływ cieczy a nie jej temperaturę
    > wrzenia. Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz
> [...]

    Ech...
    Jeśli pompa tłoczy określoną ilość cieczy przyjmijmy taką samą w przypadku
    glikolu i wody to maksymalna możliwa do przetransportowania energia w
    przypadku wody będzie prawie 2x większa! Jeśli więc chłodnica odda całą
    energię do otocznia to woda przetransportuje 2x wiecej energii cieplnej z
    silnika! Genralnie glikol jest kompletnie poronionym pomysłem.
    Dodając do tego większą lepkość glikolu więc - mniejszy przepływ przez
    chłodnicę i to że większa rezystancja termiczna zmniejsza możliwości
    odbierania i oddawania ciepła przez glikol to jeszcze pogarsza sprawe.
    Chyba, że ostatnio wystąpiły jakieś rewolucyjne zmiany w fizyce...

    --

    Pozdrawiam,
    Łukasz