-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Date: Sun, 15 Apr 2012 15:37:20 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 57
Message-ID: <jmepvg$30c$1@inews.gazeta.pl>
References: <jmd2pf$nri$1@inews.gazeta.pl> <jmd4na$s3l$1@inews.gazeta.pl>
<jmd5bl$8bj$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1334504240 3084 172.20.26.235 (15 Apr 2012 15:37:20 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 15 Apr 2012 15:37:20 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 109.243.53.167
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2444389
[ ukryj nagłówki ]marcin <l...@k...cwo> napisał(a):
> > Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz
> > tyle musisz wytracić na chłodnicy. Jeżdżę na dziewięćdziesięcio procentowym
> > roztworze glikolu z wodą ( 90 glikol 10 woda). Szybciej się silnik grzeje ale
> > i szybciej stygnie. Na wodzie bilans energetyczny będzie taki sam tylko czasy
> > się wydłużą. Potrzebujesz zwiększyć przepływ cieczy a nie jej temperaturę
> > wrzenia. Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz
> > odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik. Doraźnie możesz wyjąć
> > termostat. On wprowadza spore straty przepływu. Jedyne rozwiązanie to
> > zwiększenie chłodnicy.
> >
>
> zgodze sie ze bilans bedzie taki sam. jednak moze jest cien szansy ze
> brakuje tych kilku-kilkinastu stopni wiecej do wrzenia :)
>
>
> skad wziales czysty glikol ?
>
> przeplywu nie zwieksze bo nie ma za bardzo jak. chyba ze sa jakies
> rozwiazania typu dodatkowa pompa wody ? guglalem ale nic sensownego,
> tylko jakies wydumki za setki i tysiace zl. jezeli by sie znalazla jakas
> prosta pompa wody co by wsadzic ja na dolny waz od chlodnicy, to czemu
> nie. ale nie znalazlem. srednica weza 35mm.
>
> termostat - tez myslalem o tym zeby go wyjac ale niestety nie moge tak
> zrobic. jest to termostat dwuobiegowy - otwierajac duzy obieg zamyka
> mniejszy. tak wyglada: http://www.motoneo.pl/img/350/mid/adc49205_a.jpg
> gdyby dzialal tak ze tylko otwiera i nic nie zamyka - juz dawno bym go
> wywalil.
>
> pozostaje mi wiec eksperymentowanie z mieszankami. chlodnicy wiekszej
> nie ma jak zalozyc, dodatkowego wentylatora rowniez. moim zdaniem
> przyczyna tych problemow jest chlodnica klimatyzacji i wiatrak na niej.
> wydaje mi sie ze skutecznie tlumi przeplyw powietrza przez chlodnice
> wody.
>
> no i pytanie czy preparat Extracool faktycznie moze cos dac czy szkoda
> kasy ?
Glikol jest w Chemii na Brukowej w Łodzi, chyba 7 zł litr. Nic nie osiągniesz
podnosząc temperaturę płynu. Prawidłowe spalanie w cylindrze może zachodzić w
określonym zakresie temperatur. I producenci silników robią tak że jest to
pomiędzy 90 a 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Powyżej pewnej
temperatury zaczyna się w cylindrze paliwo spalać w sposób nie kontrolowany.
jak płyn ma ok 130 stopni to temperatura w cylindrze jest tak wysoka ze paliwo
pomimo że się spala to zamienia się na energię mechaniczną z takimi stratami
że silnik tarci moc i w pewnym momencie gaśnie. Po pewnym czasie może
skutkować to koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą. Silnikowi w zasadzie
nic się w takich sytuacjach złego nie dzieje. Efektem zatrzymania silnika
kiedy płyn ma temperaturę powyżej 130 stopni jest ustanie chłodzenia i wzrost
temperatury gotujący każdy płyn chłodniczy stosowany w samochodach. Chcesz
odprowadzić większą moc to musisz zainstalować większą chłodnicę albo
zwiększyć przepływ przy tej co masz. Podpowiedzieli ci natryskiwanie na
chłodnicę wody. też zadziała.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 15.04.12 21:50 Plumpi
- 15.04.12 22:03 Plumpi
- 15.04.12 22:14 Plumpi
- 15.04.12 22:17 marcin
- 15.04.12 22:23 marcin
- 15.04.12 22:26 Plumpi
- 15.04.12 22:42 marcin
- 15.04.12 22:53 Plumpi
- 15.04.12 22:57 Plumpi
- 15.04.12 23:22 marcin
- 16.04.12 00:46 kogutek
- 16.04.12 00:48 kogutek
- 16.04.12 01:00 kogutek
- 16.04.12 01:08 kogutek
- 16.04.12 11:42 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
- Kultura zapie....ania
- Gdańsk się skończył dla mnie.
- Elektryki z południa lecą do ciepłych krajów :)
- Re: Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
Najnowsze wątki
- 2024-09-16 zapora Stronie Slaskie
- 2024-09-16 powodz
- 2024-09-16 Aple ma przycisk APARATU. SERIO? Tyle lat im to zajęło?
- 2024-09-15 Mulitisim
- 2024-09-15 Jaki telefon dla "SENIORA"? ;-)
- 2024-09-18 Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
- 2024-09-17 Kultura zapie....ania
- 2024-09-17 Gdańsk się skończył dla mnie.
- 2024-09-16 Elektryki z południa lecą do ciepłych krajów :)
- 2024-09-16 Re: Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- 2024-09-17 Wybuchające pagery
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-18 Kraków => Java Full Stack Developer (Angular/React) <=
- 2024-09-18 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=