eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracyRe: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
  • Data: 2012-04-15 17:37:20
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    marcin <l...@k...cwo> napisał(a):

    > > Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz
    > > tyle musisz wytracić na chłodnicy. Jeżdżę na dziewięćdziesięcio procentowym
    > > roztworze glikolu z wodą ( 90 glikol 10 woda). Szybciej się silnik grzeje ale
    > > i szybciej stygnie. Na wodzie bilans energetyczny będzie taki sam tylko czasy
    > > się wydłużą. Potrzebujesz zwiększyć przepływ cieczy a nie jej temperaturę
    > > wrzenia. Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz
    > > odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik. Doraźnie możesz wyjąć
    > > termostat. On wprowadza spore straty przepływu. Jedyne rozwiązanie to
    > > zwiększenie chłodnicy.
    > >
    >
    > zgodze sie ze bilans bedzie taki sam. jednak moze jest cien szansy ze
    > brakuje tych kilku-kilkinastu stopni wiecej do wrzenia :)
    >
    >
    > skad wziales czysty glikol ?
    >
    > przeplywu nie zwieksze bo nie ma za bardzo jak. chyba ze sa jakies
    > rozwiazania typu dodatkowa pompa wody ? guglalem ale nic sensownego,
    > tylko jakies wydumki za setki i tysiace zl. jezeli by sie znalazla jakas
    > prosta pompa wody co by wsadzic ja na dolny waz od chlodnicy, to czemu
    > nie. ale nie znalazlem. srednica weza 35mm.
    >
    > termostat - tez myslalem o tym zeby go wyjac ale niestety nie moge tak
    > zrobic. jest to termostat dwuobiegowy - otwierajac duzy obieg zamyka
    > mniejszy. tak wyglada: http://www.motoneo.pl/img/350/mid/adc49205_a.jpg
    > gdyby dzialal tak ze tylko otwiera i nic nie zamyka - juz dawno bym go
    > wywalil.
    >
    > pozostaje mi wiec eksperymentowanie z mieszankami. chlodnicy wiekszej
    > nie ma jak zalozyc, dodatkowego wentylatora rowniez. moim zdaniem
    > przyczyna tych problemow jest chlodnica klimatyzacji i wiatrak na niej.
    > wydaje mi sie ze skutecznie tlumi przeplyw powietrza przez chlodnice
    > wody.
    >
    > no i pytanie czy preparat Extracool faktycznie moze cos dac czy szkoda
    > kasy ?
    Glikol jest w Chemii na Brukowej w Łodzi, chyba 7 zł litr. Nic nie osiągniesz
    podnosząc temperaturę płynu. Prawidłowe spalanie w cylindrze może zachodzić w
    określonym zakresie temperatur. I producenci silników robią tak że jest to
    pomiędzy 90 a 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Powyżej pewnej
    temperatury zaczyna się w cylindrze paliwo spalać w sposób nie kontrolowany.
    jak płyn ma ok 130 stopni to temperatura w cylindrze jest tak wysoka ze paliwo
    pomimo że się spala to zamienia się na energię mechaniczną z takimi stratami
    że silnik tarci moc i w pewnym momencie gaśnie. Po pewnym czasie może
    skutkować to koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą. Silnikowi w zasadzie
    nic się w takich sytuacjach złego nie dzieje. Efektem zatrzymania silnika
    kiedy płyn ma temperaturę powyżej 130 stopni jest ustanie chłodzenia i wzrost
    temperatury gotujący każdy płyn chłodniczy stosowany w samochodach. Chcesz
    odprowadzić większą moc to musisz zainstalować większą chłodnicę albo
    zwiększyć przepływ przy tej co masz. Podpowiedzieli ci natryskiwanie na
    chłodnicę wody. też zadziała.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: