eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracyRe: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
  • Data: 2012-04-15 22:53:08
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
    news:jmfaof$oth$1@inews.gazeta.pl...

    >> Pomyśl jeszcze raz i napisz, gdzie popełniasz błąd pisząc takie
    >> stwierdzenia.
    >> Podpowiem tylko, że powinienieś się zastanowić od czego zależy moc
    >> oddawana przez radiator (grzejnik, chłodnicę).

    > ja chetnie poczytam wiec gdybys byl uprzejmy to napisz :)

    Ale to było pytanie do Kogutka :)
    No dobra.
    Zależy od:
    1. Wielkości powierzchni radiatora - tu jak wiemy niewiele możesz zdziałać.
    Można dodać dodatkową chłodznicę.
    2. Różnicy temperatur pomiędzy czynnikiem chłodzącym, a temperaturą
    otoczenia - tu można tylko i wyłącznie podnieść temperaturę czynnika
    chłodzącego, ponieważ nie mamy wpływu na temperaturę otoczenia. Podniesienie
    temperatury płynu chłodniczego może przynieść o wiele większy przyrost
    oddawanej mocy do otoczenia niż nawet zastosowanie dodatkowych chłodnic. Dla
    przykładu posłużę się mocami typowych grzejników domowych. Podniesienie
    temperatury wody w obiegu CO o 10°C potrafi zwiększyć moc grzejnika o ok.
    20-25%.
    Aby podnieść temperaturę płynu chłodzacego musimy podnieść temperaturę
    wrzenia tego płynu.
    Można to uzyskać na dwa sposoby:
    a) poprzez zmianę składu płynu chłodniczego - tak jak zamierzasz to
    zrobić
    b) poprzez zwiekszenie ciśnienia w układzie chłodzenia - tu tylko poprzez
    wymianę korka
    3. Od prędkości przepływu czynnika chłodzacego - zależy tylko w niewielkim
    stopniu. Krzywa charaktrystyki spada tylko poniżej pewnej granicy, zaś
    powyżej tej granicy przyrost mocy jest znikomy. Pojazd, który jest fabryczny
    raczej ma zapewniony odpowiedni przepływ.
    4. Od prędkości przepływu powietrza - tu można eksperymentować z
    wentylatorami.
    5. Od powierzchni przepływu strugi powietrza - tu także można
    eksperymentować z wielkością wentylatora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: