  • Data: 2015-05-25 21:19:51
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 20 May 2015, bartosz wrote:

    > Dla ulatwienia zapytan inaczej: dlaczego rozwiazanie o ktorym mowimy przyjal
    > _pierwszy_ kraj?

    Nie wiem, ale może tak po prostu... spróbowali.

    Tak jak dajmy na to Austria spróbowała usunąć z przepisów obowiązek
    świecenia w jasny dzień. Albo zostać na limicie 0,08% dla alkoholu.
    I okazało się, że wypadkowość nie rośnie.
    Ba, nie jest tak najgorzej.

    BTW: a to *jest* jedna z przyczyn wypadków - bazowanie na założeniu,
    że "ten drugi coś musi".
    I nie pisać mi tu, jakobym twierdził że nigdy tak nie zakładam :P

    > Gdybys chcial odpowiedziec "nie wiem": widzisz racjonalne
    > (fizyczne) podstawy tego rozwiazania?

    A o które rozwiązanie chodzi?
    (bo mamy już pieszych przy przejściu, pieszych na czerwonym,
    tramwaje, ruch lewostronny i nie wiem co jeszcze).

    > Nie wytlumaczono mi - nie widze zadnych obiektywnych dowodow na to.

    Jak chodzi o tramwaj, to jednym z elementów jest "dziura"
    w zakresie hamowania. Tak jakbyś w aucie miał do wyboru lichy
    ręczny działający tylko na tylne koła oraz przycisk blokady
    kół. A pasażerowie stoją.
    Tak, prawda - w autobusie też hamowanie awaryjne zaliczyłem i też
    pasażerowie "leżeli" (no, większość na rurkach).
    Ale jakby miał 5m zapasu więcej to mógłby nieco mniej wdepnąć.
    A tramwajarz nie.

    pzdr, Gotfryd