-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
oblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "bartosz" <b...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
<mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl> <mjdii6$tnp$2@node1.news.atman.pl>
<555a537a$1$8376$65785112@news.neostrada.pl>
<mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl>
<555a6014$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<mjedr8$nug$1@node1.news.atman.pl>
<555b3c9b$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
<mjg4ao$ibt$1@node1.news.atman.pl>
<555b9bfb$2$8378$65785112@news.neostrada.pl>
<mjg9i3$o35$2@node1.news.atman.pl>
<555ca98f$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
<mjiclg$85o$1@node2.news.atman.pl>
<555cc320$0$8383$65785112@news.neostrada.pl>
<mjih7t$1q1$1@node1.news.atman.pl>
<555cdd12$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
<mjipn1$b36$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: pieszy vs osobówka
Date: Wed, 20 May 2015 22:49:58 +0200
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
Lines: 104
Message-ID: <555cf3a3$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: host-89-229-95-195.szczecin.mm.pl
X-Trace: 1432155043 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27528 89.229.95.195:60795
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562639
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:mjipn1$b36$1@node1.news.atman.pl...
> On 2015-05-20 21:13, bartosz wrote:
>
>>> To mo?e ty o tym rozmawiasz. Jak dla mnie jest powodem dla którego
>>> tramwaj
>>> ma pierwszenstwo jest to, ?e tak sie przyje3o. I tyle - poniewa? tak sie
>>> przyje3o, a wszyscy chc?, ?eby by3o jednolicie, to tak w3a?nie bedzie.
>>
>> Kiepski bylby z Ciebie naukowiec ;) - nie umiesz lub nie chcesz dociekac
>> zrodla zjawiska.....
>
> Bo ja nie naukowiec jestem, a inżynier. Jak coś działa, a nowe rozwiązanie
> nie przynosi spektakularnych efektów to działa kompatybilnośc wsteczna -
> nie warto zmieniać.
Ja tez jestem miedzy innymi inzynierem i wiem, ze czasy spektakularnych
efektow w technice minely; teraz trzeba baaardzo duzo badac i doswiadczac, a
efekty moga byc mierne - a jednak kamyk do kamyka i cos sie osiagnie.
>
>>> Nie wiem, który kraj przyj?3 takie rozwi?zanie, wiec ci nie odpowiem.
>>> Strzelam, ?e mog3o bya tak, ?e tramwaje konne by3y po prostu pierwsze.
>>
>> A nie - ze wieksze, a konie mniej przewidywalne i trudniej manewrowalne?
>
> A od czego większe, jak automobila jeszcze nie upowszechniono?
Od pieszego.
>
>>> Ma to z grubsza takie samo znaczenie jak powód dla którego w pierwszym
>>> kraju przyjeto ?e czerwone znaczy stój, a zielone - mo?esz jechaa.
>>
>> OT - akurat dobor kolorow ma glebokie podstawy fizyczne i biologiczne :)
>
> Prawdopodobnie tak. Ale to bez znaczenia - nawet jakby były kompletnie
> nietrafione i tak by zostały. Podobnie jak klawiatura, uniemożliwiająca
> zbyt szybkie pisanie (żeby się maszyna do pisania nie zacinała)
No nie wiem. Pamietasz? - kiedys znaki stopu byly okragle, a jednak
zmieniono je na osmiokatne, bo byly ku temu wyrazne przeslanki.
>
>> Tak sie strasznie podnieciles, a tymczasem wyniki sa calkiem
>> porownywalne!
>>
>> Wg pomiarow rzeczywistych dla tramwaju opo?nienie srednie wysz3o miedzy
>> 3,1
>> a 4,5 m/s2, natomiast dla samochodu (zrodlo:
>> https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
>> stawiasz mi piwo) wyniki oscyluja w zakresie 4-7 m/s2 i dodatkowo zaleza
>> od
>> niejednoznacznego wplywu dodatkowych czynnikow jak np. cisnienie
>> powietrza w
>> oponach.
>
> https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
>
> Ja tam widzę na asfalcie praktycznie wszystkie powyżej -6m/s^2.
Tak tez pisalem: miedzy minus 4 a minus 7.
> Dalej zapominasz, że liczą się tak naprawdę dane historyczne. Tramwaje z
> napędem owsowym hamulców szynowych nie posiadały.
Kiedys samochody mialy hamulce bebnowe oraz opony o gorszej przyczepnosci.
> Zresztą obecnie również hamulców szynowych do normalnego hamowania się nie
> używa.
Wiem - chodzilo tylko o wskazanie mozliwosci technicznych, co mialo byc
przeciwwaga dla stwierdzenia Liwiusza, ze "tramwaje [...] maja
ponadprzecietnie gorsza droge hamowania".
> Co jak już pisałem tak naprawdę znaczenia nie ma, bo liczą się dane z
> połowy XIX wieku. Gdzie mogę odebrać browara?
W Biedronce ;)
>
>> Gdyby porownac hamowanie tramwaju na mokrych szynach do hamowania
>> samochodu
>> na mokrej drodze, to zakresy opoznien praktycznie sie pokrywaja (tramwaj:
>> do
>> 4,5 m/s2, a samochod: do 5 m/s2).
>>
>> I co - lyso ci?
>
> Zupełnie nie. Pisałem ci wcześniej - nie o to chodzi. Nie dość że nie
> umiesz samodzielnie nakarmi googla, to nie rozumiesz co się do ciebie
> pisze.
>
No patrz, a jednak samodzielnie znalazlem wyniki pomiarow dla samochodu...
Nie pompuj sie tak tylko lepiej przyznaj, ze dyskusja o osiagalnym
opoznieniu hamowania tramwajow, samochodow, czolgow i helikopterow ma
znaczenie calkowicie drugorzedne w zestawieniu z tym, ze i tak najkrotsza
droge hamowania ma pieszy :).
bart
Następne wpisy z tego wątku
- 20.05.15 23:33 J.F.
- 21.05.15 00:03 bartosz
- 21.05.15 00:28 re
- 21.05.15 07:37 Shrek
- 21.05.15 07:40 Shrek
- 21.05.15 08:57 Jacek Politowski
- 21.05.15 09:16 tá´Ź
- 21.05.15 10:14 J.F.
- 21.05.15 10:45 masti
- 21.05.15 11:19 RoMan Mandziejewicz
- 21.05.15 11:43 Mirek Ptak
- 21.05.15 11:49 J.F.
- 21.05.15 13:56 Heraklit
- 21.05.15 14:04 Shrek
- 21.05.15 15:18 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=