    From: "bartosz" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl> <mjdii6$tnp$2@node1.news.atman.pl>
    <555a537a$1$8376$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl>
    <555a6014$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjedr8$nug$1@node1.news.atman.pl>
    <555b3c9b$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjg4ao$ibt$1@node1.news.atman.pl>
    <555b9bfb$2$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjg9i3$o35$2@node1.news.atman.pl>
    <555ca98f$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjiclg$85o$1@node2.news.atman.pl>
    <555cc320$0$8383$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjih7t$1q1$1@node1.news.atman.pl>
    <555cdd12$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjipn1$b36$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: pieszy vs osobówka
    Date: Wed, 20 May 2015 22:49:58 +0200

    news:mjipn1$b36$1@node1.news.atman.pl...

    > Bo ja nie naukowiec jestem, a inżynier. Jak coś działa, a nowe rozwiązanie
    > nie przynosi spektakularnych efektów to działa kompatybilnośc wsteczna -
    > nie warto zmieniać.

    Ja tez jestem miedzy innymi inzynierem i wiem, ze czasy spektakularnych
    efektow w technice minely; teraz trzeba baaardzo duzo badac i doswiadczac, a
    efekty moga byc mierne - a jednak kamyk do kamyka i cos sie osiagnie.

    > A od czego większe, jak automobila jeszcze nie upowszechniono?

    Od pieszego.

    > Prawdopodobnie tak. Ale to bez znaczenia - nawet jakby były kompletnie
    > nietrafione i tak by zostały. Podobnie jak klawiatura, uniemożliwiająca
    > zbyt szybkie pisanie (żeby się maszyna do pisania nie zacinała)

    No nie wiem. Pamietasz? - kiedys znaki stopu byly okragle, a jednak
    zmieniono je na osmiokatne, bo byly ku temu wyrazne przeslanki.

    69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf

    > https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
    69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf

    > Ja tam widzę na asfalcie praktycznie wszystkie powyżej -6m/s^2.

    Tak tez pisalem: miedzy minus 4 a minus 7.

    > Dalej zapominasz, że liczą się tak naprawdę dane historyczne. Tramwaje z
    > napędem owsowym hamulców szynowych nie posiadały.

    Kiedys samochody mialy hamulce bebnowe oraz opony o gorszej przyczepnosci.

    > Zresztą obecnie również hamulców szynowych do normalnego hamowania się nie
    > używa.

    Wiem - chodzilo tylko o wskazanie mozliwosci technicznych, co mialo byc
    przeciwwaga dla stwierdzenia Liwiusza, ze "tramwaje [...] maja
    ponadprzecietnie gorsza droge hamowania".

    > Co jak już pisałem tak naprawdę znaczenia nie ma, bo liczą się dane z
    > połowy XIX wieku. Gdzie mogę odebrać browara?

    W Biedronce ;)

    > Zupełnie nie. Pisałem ci wcześniej - nie o to chodzi. Nie dość że nie
    > umiesz samodzielnie nakarmi googla, to nie rozumiesz co się do ciebie
    > pisze.

    No patrz, a jednak samodzielnie znalazlem wyniki pomiarow dla samochodu...
    Nie pompuj sie tak tylko lepiej przyznaj, ze dyskusja o osiagalnym
    opoznieniu hamowania tramwajow, samochodow, czolgow i helikopterow ma
    znaczenie calkowicie drugorzedne w zestawieniu z tym, ze i tak najkrotsza
    droge hamowania ma pieszy :).

    bart