eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypieszy vs osobówka › Re: pieszy vs osobówka
  • Data: 2015-05-20 16:22:52
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1505201539330.2180@quad..
    .
    On Tue, 19 May 2015, J.F. wrote:
    >> Tylko ze najlepiej go ochroni wyrobienie zwyczaju, ze przystajemy
    >> na
    >> krawezniku, rozgladamy sie w prawo i w lewo, i jak widzimy ze zaden
    >> samochod nie jedzie, to wchodzimy na jezdnie.

    > Tyle, ze ten 'zwyczaj' przynosi skutek taki, że kierowca zamiast
    >się zatrzymywać - wymusza pierwszeństwo.

    A to dalsza konsekwencja - skoro pieszy i tak ma sie zatrzymac, to
    dajmy/utrzymajmy pierwszenstwo samochodow :-)
    50m samochod przejezdza w 3.6s, pieszy w tym czasie przejdzie ~5m,
    wiec duzo nie straci, jak samochod przepusci.

    >> Bo jak zaczna tach wchodzic bez rozgladania, to to sie musi
    >> zakonczyc wypadkiem

    > Tylko wtedy, jak kierowcy będą usiłowali tak samo wymuszać
    >pierwszeństwo. Postawisz piwo na to, że w 2 do 5 lat od
    >wprowadzenia egzekucji[1] przepisu wypadkowość (a przynajmniej
    >liczba ofiar) nie spadnie?

    Cudow nie ma - samochod sie w miejscu nie zatrzyma, wiec jak piesi
    zaczna bez rozgladania sie wchodzic na przejscia, to ofiary beda.
    Wsrod pieszych.
    Czy mniej czy wiecej niz obecnie - to juz nie dam piwa... 2 lata to na
    pewno za malo dla wyrobienia zwyczajow wsrod kierowcow, 5 lat imo tez.

    Natomiast ... komfort jazdy samochodem spadnie znacznie. Komfort
    pieszych poprawi sie nieznacznie...

    >> - nie zawsze kierowca samochodu bedzie mial dobra widocznosc
    > Będzie miał. Znaczy "zapewni sobie". Tylko nie widoczność...
    > Bo Twój argument jest "odwróceniem sprawy" - prędkość ma być
    >pochodną widoczności, na odwrót się nie da. Nie da się bezpiecznie
    >wjechać z "50" tam, gdzie jest 5 m widoczności, od dobrych
    >paru(dziesięciu) lat KW nakłada wtedy obowiązek dostosowania
    >prędkości
    >do widoczności.

    To ile przyjdzie jechac przez nieoswietlona wies ?
    Albo ile kioskow wyburzyc w miastach -tak, zeby 5m od przejscia pieszy
    nie mial sie gdzie ukryc :-)

    No chyba, ze skonczy sie tak jak na tych filmach z Niemiec - piesi
    maja pierwszenstwo na przejsciach ... wiec przejsc bez swiatel nie ma
    :-)

    >BTW: "karanie za prędkość", za "gołą" prędkość, jest czymś co
    > przynosi szkodę. Skutkuje takim myśleniem jak przedstawiasz
    >(wszak jadę "50" to nie dam rady się zatrzymać).

    Hm, to co proponujesz - zlikwidowac ograniczenia predkosci i podniesc
    kary za wypadki ?
    I myslisz ze to da dobre skutki ? Bo imo - przybedzie i wypadkow, i
    inwalidow i wiezniow :-)




    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: