-
Data: 2015-05-20 16:22:52
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1505201539330.2180@quad..
.
On Tue, 19 May 2015, J.F. wrote:
>> Tylko ze najlepiej go ochroni wyrobienie zwyczaju, ze przystajemy
>> na
>> krawezniku, rozgladamy sie w prawo i w lewo, i jak widzimy ze zaden
>> samochod nie jedzie, to wchodzimy na jezdnie.
> Tyle, ze ten 'zwyczaj' przynosi skutek taki, że kierowca zamiast
>się zatrzymywać - wymusza pierwszeństwo.
A to dalsza konsekwencja - skoro pieszy i tak ma sie zatrzymac, to
dajmy/utrzymajmy pierwszenstwo samochodow :-)
50m samochod przejezdza w 3.6s, pieszy w tym czasie przejdzie ~5m,
wiec duzo nie straci, jak samochod przepusci.
>> Bo jak zaczna tach wchodzic bez rozgladania, to to sie musi
>> zakonczyc wypadkiem
> Tylko wtedy, jak kierowcy będą usiłowali tak samo wymuszać
>pierwszeństwo. Postawisz piwo na to, że w 2 do 5 lat od
>wprowadzenia egzekucji[1] przepisu wypadkowość (a przynajmniej
>liczba ofiar) nie spadnie?
Cudow nie ma - samochod sie w miejscu nie zatrzyma, wiec jak piesi
zaczna bez rozgladania sie wchodzic na przejscia, to ofiary beda.
Wsrod pieszych.
Czy mniej czy wiecej niz obecnie - to juz nie dam piwa... 2 lata to na
pewno za malo dla wyrobienia zwyczajow wsrod kierowcow, 5 lat imo tez.
Natomiast ... komfort jazdy samochodem spadnie znacznie. Komfort
pieszych poprawi sie nieznacznie...
>> - nie zawsze kierowca samochodu bedzie mial dobra widocznosc
> Będzie miał. Znaczy "zapewni sobie". Tylko nie widoczność...
> Bo Twój argument jest "odwróceniem sprawy" - prędkość ma być
>pochodną widoczności, na odwrót się nie da. Nie da się bezpiecznie
>wjechać z "50" tam, gdzie jest 5 m widoczności, od dobrych
>paru(dziesięciu) lat KW nakłada wtedy obowiązek dostosowania
>prędkości
>do widoczności.
To ile przyjdzie jechac przez nieoswietlona wies ?
Albo ile kioskow wyburzyc w miastach -tak, zeby 5m od przejscia pieszy
nie mial sie gdzie ukryc :-)
No chyba, ze skonczy sie tak jak na tych filmach z Niemiec - piesi
maja pierwszenstwo na przejsciach ... wiec przejsc bez swiatel nie ma
:-)
>BTW: "karanie za prędkość", za "gołą" prędkość, jest czymś co
> przynosi szkodę. Skutkuje takim myśleniem jak przedstawiasz
>(wszak jadę "50" to nie dam rady się zatrzymać).
Hm, to co proponujesz - zlikwidowac ograniczenia predkosci i podniesc
kary za wypadki ?
I myslisz ze to da dobre skutki ? Bo imo - przybedzie i wypadkow, i
inwalidow i wiezniow :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.05.15 16:33 Gotfryd Smolik news
- 20.05.15 16:16 Gotfryd Smolik news
- 20.05.15 17:34 Gotfryd Smolik news
- 20.05.15 16:35 bartosz
- 20.05.15 16:47 bartosz
- 20.05.15 17:34 bartosz
- 20.05.15 16:47 bartosz
- 20.05.15 17:28 bartosz
- 20.05.15 17:38 Gotfryd Smolik news
- 20.05.15 18:12 J.F.
- 20.05.15 18:27 Shrek
- 20.05.15 18:27 J.F.
- 20.05.15 18:23 bartosz
- 20.05.15 18:30 Shrek
- 20.05.15 18:53 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-26 Zielonka => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-26 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-26 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-26 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-02-26 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-02-26 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-26 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-26 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-26 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-26 Warszawa => Gen AI Engineer <=