  • Data: 2015-05-20 18:23:04
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: "bartosz" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie bardzo.
    > Wypadkość maleje, tak w liczbie wypadków jak i ofiarach.
    > Możesz podać źródło Twojego "ponoć"?

    Teraz tego nie znajde, kilka dni temu byl taki komentarz paniusi z jednej z
    komend do artykulu traktujacego o zaostrzeniu przepisow.

    > http://statystyka.policja.pl/download/20/162695/kwie
    cien2015.pdf
    > (w środku jest gotowe porównanie do zeszłego roku)

    W takim razie to nie kwestie bezpieczenstwa stoja za calym tym
    zaostrzaniem - tak czulem :).

    > Problem jest taki, że jest NADAL ZA WYSOKA.
    > W porównaniu z krajami "starego zachodu" oczywiście.

    Niech zatem najpierw nasza waaaadza przygotuje taka sama infrastruktura, jak
    na zachodzie - wtedy porozmawiamy.

    > Nie, jeszcze nadal giną, bo nadal kierowcy liczą na "niewtargiwanie"
    > i jadą bez zwolnienia :P

    A ja tylko przypomne, ze "niewtargiwanie" jest ciagle obowiazkiem pieszych.
    I co sie okazuje? - ze jesli waaaadza nie potrafi wymoc na pieszych
    przestrzegania "niewtargiwania", to zmieni zaostrzy prawo dla kierowcow? -
    to jest podejscie rodem z gornej volty :)

    > A tak swoją drogą, +50 to już raczej nie jest problem
    > (tylko) pieszych. Przy zderzeniu samochodów "+50"
    > obniża zabezpieczenie blachą, więc prędzej dlatego.
    > Bo ci z innych dróg nie będą "niewtargiwać" :P

    A tymczasem mundurowe zlodziejaszki mowia co innego (wspominaja wlasnie o
    pieszych jako przyczynie zaostrzen).

    > BTW: tak, jest problem w postaci braku "znaku jedź" do
    > wydania przez pojedynczego pieszego. Oraz braku pozycji
    > w "cenniku mandatów" za "stanie przy przejściu bez
    > sensu", wszak policjmajstrzy do lat mają "książeczkę
    > z cenami" i problem że to jest wyznacznik.

    Dochodzimy do paranoi z takim podejsciem: wprowadzanie znakow i
    taryfikatorow mandatowych na wszystko - co w zasadzie w panstwie policyjnym,
    w jakim przyszlo nam zyc, nie powinno dziwic....

    bart