  • Data: 2015-05-20 16:47:05
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: "bartosz" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > [...]
    >
    > Primo, jak podkreślono, nie zawsze.

    Ale co do zasady - tak.

    > Bo nie mogą swobodnie skręcać plus są "duże", więc jak taki się wtranżoli
    > na skrzyżowanie, to lepiej żeby sobie pojechał, niż blokował pozostałych
    > czekając na własne pierwszeństwo.

    O - to juz sa konkretne "fizyczne" powody. I teraz zobacz, ze podobne
    relacje zachodza miedzy samochodami i pieszymi: samochod jest "duzy" w
    porownaniu z pieszym oraz skrecaja (czy ogolnie mowiac - manewruja) ze
    znacznie wiekszym trudem od pieszego. W takim razie naturalne byloby, zeby
    to pieszy ustepowal samochodom, a administracyjne wymuszanie rozwiazania
    odwrotnego sprzeciwia sie naturalnym wlasciwosciom tych dwoch uczestnikow
    ruchu.

    > Secundo dorzuciłbym hamowanie - nieawaryjne jest takie sobie, zaś
    > awaryjne w umiarkowanie zatłoczonym tramwaju przeżyłem raz.
    > Wcale szybko nie jechał (przykleił się do torów przed pasami
    > za skrzyżowaniem, przed którym miał przystanek).
    > Czyli albo ma problem z "normalnym" hamowaniem, albo pasażerowie
    > leżą na podłodze, w środku zakresów hamowania jest dziura.
    > Technologiczna.
    > A pasażerowie stoją (dość często).

    Wszystko to co piszesz jest oczywiscie sluszne, w szczegolnosci z ta
    "dziura" w zakresie sil hamowania. Mnie chodzilo tylko o pokazanie, ze w
    razie zaistnienia koniecznosci tramwaj potrafi efektywnie zahamowac - ale
    slusznie pokazujesz, ze moga wystapic negarywne tego skutki. Samochod - lub
    moze lepiej napisze: autobus, aby zachowac skale - tez moze efektywnie
    zahamowac i rowniez w tym przypadku moga wystapic nagatywne tego
    konsekwencje. Po coz wiec prowokowac do takich sytuacji, nadajac
    pierwszenstwo "malemu" pieszemu przed "duzym" autobusem?

    > Jest argumentem, jeśli wziąć pod uwagę, że argument siły może
    > zastąpić siłę argumentu :>

    Wiesz, to dziala w dwie strony - skrzykne kumpli i wspolnie anulujemy
    pierwszenstwo pieszych :):):)

    bart