-
Data: 2015-05-20 16:47:05
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: "bartosz" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1505201339380.2180@quad...
> On Tue, 19 May 2015, bartosz wrote:
>
>> Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał
>>
> [...]
>> W takim razie wracam do pytania: dlaczego tramwaje maja pierwszenstwo
>> przed
>> innymi pojazdami?
>
> Primo, jak podkreślono, nie zawsze.
Ale co do zasady - tak.
> Bo nie mogą swobodnie skręcać plus są "duże", więc jak taki się wtranżoli
> na skrzyżowanie, to lepiej żeby sobie pojechał, niż blokował pozostałych
> czekając na własne pierwszeństwo.
O - to juz sa konkretne "fizyczne" powody. I teraz zobacz, ze podobne
relacje zachodza miedzy samochodami i pieszymi: samochod jest "duzy" w
porownaniu z pieszym oraz skrecaja (czy ogolnie mowiac - manewruja) ze
znacznie wiekszym trudem od pieszego. W takim razie naturalne byloby, zeby
to pieszy ustepowal samochodom, a administracyjne wymuszanie rozwiazania
odwrotnego sprzeciwia sie naturalnym wlasciwosciom tych dwoch uczestnikow
ruchu.
>
> Secundo dorzuciłbym hamowanie - nieawaryjne jest takie sobie, zaś
> awaryjne w umiarkowanie zatłoczonym tramwaju przeżyłem raz.
> Wcale szybko nie jechał (przykleił się do torów przed pasami
> za skrzyżowaniem, przed którym miał przystanek).
> Czyli albo ma problem z "normalnym" hamowaniem, albo pasażerowie
> leżą na podłodze, w środku zakresów hamowania jest dziura.
> Technologiczna.
> A pasażerowie stoją (dość często).
Wszystko to co piszesz jest oczywiscie sluszne, w szczegolnosci z ta
"dziura" w zakresie sil hamowania. Mnie chodzilo tylko o pokazanie, ze w
razie zaistnienia koniecznosci tramwaj potrafi efektywnie zahamowac - ale
slusznie pokazujesz, ze moga wystapic negarywne tego skutki. Samochod - lub
moze lepiej napisze: autobus, aby zachowac skale - tez moze efektywnie
zahamowac i rowniez w tym przypadku moga wystapic nagatywne tego
konsekwencje. Po coz wiec prowokowac do takich sytuacji, nadajac
pierwszenstwo "malemu" pieszemu przed "duzym" autobusem?
>
>>> A jeszcze prościej tłumacząć z powodu takiego, że na całym świecie tak
>>> jest, a my podpisaliśmy pewną konwencję.
>>
>> To, ze tak jest na swiecie, nie jest zadnym argumentem. "Wiekszosc" nie
>> oznacza "rozumu" ani "racji".
>
> Jest argumentem, jeśli wziąć pod uwagę, że argument siły może
> zastąpić siłę argumentu :>
Wiesz, to dziala w dwie strony - skrzykne kumpli i wspolnie anulujemy
pierwszenstwo pieszych :):):)
bart
Następne wpisy z tego wątku
- 20.05.15 17:28 bartosz
- 20.05.15 17:38 Gotfryd Smolik news
- 20.05.15 18:12 J.F.
- 20.05.15 18:27 Shrek
- 20.05.15 18:27 J.F.
- 20.05.15 18:23 bartosz
- 20.05.15 18:30 Shrek
- 20.05.15 18:53 Cavallino
- 20.05.15 19:11 bartosz
- 20.05.15 19:22 bartosz
- 20.05.15 19:19 bartosz
- 20.05.15 19:38 bartosz
- 20.05.15 19:42 Liwiusz
- 20.05.15 19:45 Shrek
- 20.05.15 19:53 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=