eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypieszy vs osobówkaRe: pieszy vs osobówka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
    oblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 20 May 2015 14:58:26 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: pieszy vs osobówka
    In-Reply-To: <mjf4qs$gjk$1@node1.news.atman.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1505201432280.2180@quad>
    References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
    <mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl>
    <555a537a$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjdk7b$gsq$1@node2.news.atman.pl> <mjdni4$g3j$1@mx1.internetia.pl>
    <mjeqi6$lgq$1@node2.news.atman.pl> <mjesl2$192$1@mx1.internetia.pl>
    <7...@g...com>
    <mjeu4t$p2k$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mjf4qs$gjk$1@node1.news.atman.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 72
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1432130757 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8387 83.15.167.123:64315
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562569
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 19 May 2015, Ergie wrote:

    > Użytkownik napisał w wiadomości
    [...]
    >> ja moge syna samego wysylac do szkoly: jedno przejscie jedno bez swiatel,
    >> jedno ze swiatlami bez obawy ze go jakis pierdolec na pasach rozjedzie, to
    >> wlasnie jest ta roznica
    >
    > Jaka różnica? Twierdzisz że Twój syn może wejść na jezdnię pod koła samochodu
    > bez patrzenia bo samochody mają jakieś magiczne teleporty?

    Twierdzi, że po prostu nie ma okazji sprawdzić.
    Ich kierowcy automagicznie stosują się do konwencji wiedeńskiej
    (nakazujacej zwolnić) i nie ma jak sprawdzić, do czego jest
    zdolny samochód.
    Wiem że piesi pochodzący z .pl potrafią być tym faktem zaszokowani.

    Dodam coś jeszcze - ten przepis obowiązuje *również w Polsce*.
    Dlatego całkiem często kierowcy czują się "poszkodowani moralnie",
    jako uznani za sprawców wypadku z pieszym.
    Różnica taka, że w .pl za to niezwalnianie na razie nikt mandatów
    nie dawał, a i policja w mediach umie pomieszać pierwszeństwo
    z "niewchodzeniem".

    > Jak wejdzie pod
    > koła to zginie i żadne tupanie nóżką tego nie zmieni.

    I dlatego tam prewencyjnie kierowca może dostać mandat, żeby
    z góry wiedział że nie może się nie zatrzymać.
    U nas dotąd mandat mógł dostać pieszy ("za wtargiwanie").
    Zna ktoś kierowcę, który dostał w .pl mandat za niezmniejszanie
    prędkości przed przejściem, na (lub przy) którym są piesi?
    A *jak już do wypadku dojdzie*, to ów niekarany mandatami
    element okazuje się być składową wyroku. I szok. Jak to!
    To jest właśnie owa magia, o której pisze "nienazwany" przedpiśca.

    >> obawiam sie ze po zmianie przepisow w PL nagle mozesz zmienic IP o ile w
    >> celi bedzie internet, zachowaj czujnosc na drodze !
    >
    > A to te przepisy wprowadzają zakaz poruszania się samochodami czy może nakaz
    > teleportacji albo zniknięcia samochodu gdy ktoś się pcha pod koła?

    Jest jeszcze trzecie, "zachodnie" rozwiązanie.
    Podpisane przez polski rząd w zeszłym tysiącleciu.
    Oburzenie na Gierka nie pomoże, bo to było jeszcze za Gomółki ;)

    > Zdradzę Ci
    > sekret samochód nie potrafi się zatrzymać w miejscu ot tak po prostu tylko
    > wymaga _drogi_ _hamowania_

    ...która to droga zależy od prędkości.
    To ten sekret którego Ty nie rozumiesz ;)
    Może być (droga) *dowolnie* mała (choć przyznam, że niezerowa :>)

    > I żaden przepis ani żadne ograniczenie tego nie zmieni.

    Ten przepis:
    https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infra
    struktura-rowerowa_3000//documents/konwencja_wiedens
    ka.pdf
    +++
    jeżeli ruch pojazdów na tym przejœciu nie jest kierowany sygnałami
    œwietlnymi ruchu lub przez funkcjonariusza kierujšcego ruchem,
    kierujšcy powinni zbliżać się do tego przejœcia tylko
    z odpowiednio zmniejszonš szybkoœciš,
    ^^^^^^^^^^^
    |||||||||||
    [...]
    ---
    ...masz na myśli?

    Z naciskiem na słowo "odpowiednio"?

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: