-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
oblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 20 May 2015 14:58:26 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: pieszy vs osobówka
In-Reply-To: <mjf4qs$gjk$1@node1.news.atman.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1505201432280.2180@quad>
References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
<mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl>
<555a537a$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
<mjdk7b$gsq$1@node2.news.atman.pl> <mjdni4$g3j$1@mx1.internetia.pl>
<mjeqi6$lgq$1@node2.news.atman.pl> <mjesl2$192$1@mx1.internetia.pl>
<7...@g...com>
<mjeu4t$p2k$1@node2.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<mjf4qs$gjk$1@node1.news.atman.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 72
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1432130757 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8387 83.15.167.123:64315
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562569
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 19 May 2015, Ergie wrote:
> Użytkownik napisał w wiadomości
[...]
>> ja moge syna samego wysylac do szkoly: jedno przejscie jedno bez swiatel,
>> jedno ze swiatlami bez obawy ze go jakis pierdolec na pasach rozjedzie, to
>> wlasnie jest ta roznica
>
> Jaka różnica? Twierdzisz że Twój syn może wejść na jezdnię pod koła samochodu
> bez patrzenia bo samochody mają jakieś magiczne teleporty?
Twierdzi, że po prostu nie ma okazji sprawdzić.
Ich kierowcy automagicznie stosują się do konwencji wiedeńskiej
(nakazujacej zwolnić) i nie ma jak sprawdzić, do czego jest
zdolny samochód.
Wiem że piesi pochodzący z .pl potrafią być tym faktem zaszokowani.
Dodam coś jeszcze - ten przepis obowiązuje *również w Polsce*.
Dlatego całkiem często kierowcy czują się "poszkodowani moralnie",
jako uznani za sprawców wypadku z pieszym.
Różnica taka, że w .pl za to niezwalnianie na razie nikt mandatów
nie dawał, a i policja w mediach umie pomieszać pierwszeństwo
z "niewchodzeniem".
> Jak wejdzie pod
> koła to zginie i żadne tupanie nóżką tego nie zmieni.
I dlatego tam prewencyjnie kierowca może dostać mandat, żeby
z góry wiedział że nie może się nie zatrzymać.
U nas dotąd mandat mógł dostać pieszy ("za wtargiwanie").
Zna ktoś kierowcę, który dostał w .pl mandat za niezmniejszanie
prędkości przed przejściem, na (lub przy) którym są piesi?
A *jak już do wypadku dojdzie*, to ów niekarany mandatami
element okazuje się być składową wyroku. I szok. Jak to!
To jest właśnie owa magia, o której pisze "nienazwany" przedpiśca.
>> obawiam sie ze po zmianie przepisow w PL nagle mozesz zmienic IP o ile w
>> celi bedzie internet, zachowaj czujnosc na drodze !
>
> A to te przepisy wprowadzają zakaz poruszania się samochodami czy może nakaz
> teleportacji albo zniknięcia samochodu gdy ktoś się pcha pod koła?
Jest jeszcze trzecie, "zachodnie" rozwiązanie.
Podpisane przez polski rząd w zeszłym tysiącleciu.
Oburzenie na Gierka nie pomoże, bo to było jeszcze za Gomółki ;)
> Zdradzę Ci
> sekret samochód nie potrafi się zatrzymać w miejscu ot tak po prostu tylko
> wymaga _drogi_ _hamowania_
...która to droga zależy od prędkości.
To ten sekret którego Ty nie rozumiesz ;)
Może być (droga) *dowolnie* mała (choć przyznam, że niezerowa :>)
> I żaden przepis ani żadne ograniczenie tego nie zmieni.
Ten przepis:
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infra
struktura-rowerowa_3000//documents/konwencja_wiedens
ka.pdf
+++
jeżeli ruch pojazdów na tym przejciu nie jest kierowany sygnałami
wietlnymi ruchu lub przez funkcjonariusza kierujšcego ruchem,
kierujšcy powinni zbliżać się do tego przejcia tylko
z odpowiednio zmniejszonš szybkociš,
^^^^^^^^^^^
|||||||||||
[...]
---
...masz na myśli?
Z naciskiem na słowo "odpowiednio"?
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 20.05.15 16:14 Shrek
- 20.05.15 16:17 Shrek
- 20.05.15 16:22 J.F.
- 20.05.15 16:33 Gotfryd Smolik news
- 20.05.15 16:16 Gotfryd Smolik news
- 20.05.15 17:34 Gotfryd Smolik news
- 20.05.15 16:35 bartosz
- 20.05.15 16:47 bartosz
- 20.05.15 17:34 bartosz
- 20.05.15 16:47 bartosz
- 20.05.15 17:28 bartosz
- 20.05.15 17:38 Gotfryd Smolik news
- 20.05.15 18:12 J.F.
- 20.05.15 18:27 Shrek
- 20.05.15 18:27 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS