  • Data: 2015-05-20 13:56:44
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 19 May 2015, bartosz wrote:

    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał

    [...]
    > W takim razie wracam do pytania: dlaczego tramwaje maja pierwszenstwo przed
    > innymi pojazdami?

    Primo, jak podkreślono, nie zawsze.
    Bo nie mogą swobodnie skręcać plus są "duże", więc jak taki się wtranżoli
    na skrzyżowanie, to lepiej żeby sobie pojechał, niż blokował pozostałych
    czekając na własne pierwszeństwo.

    Secundo dorzuciłbym hamowanie - nieawaryjne jest takie sobie, zaś
    awaryjne w umiarkowanie zatłoczonym tramwaju przeżyłem raz.
    Wcale szybko nie jechał (przykleił się do torów przed pasami
    za skrzyżowaniem, przed którym miał przystanek).
    Czyli albo ma problem z "normalnym" hamowaniem, albo pasażerowie
    leżą na podłodze, w środku zakresów hamowania jest dziura.
    Technologiczna.
    A pasażerowie stoją (dość często).

    > To, ze tak jest na swiecie, nie jest zadnym argumentem. "Wiekszosc" nie
    > oznacza "rozumu" ani "racji".

    Jest argumentem, jeśli wziąć pod uwagę, że argument siły może
    zastąpić siłę argumentu :>
    To tak jak z klawiaturą do pisania - doskonale wiadomo, dlaczego
    pisanie na niej jest nieefektywne.
    A nawet bez żadnej konwencji jest jak jest.

    pzdr, Gotfryd