eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych › Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
  • Data: 2013-02-22 11:17:23
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-22 10:26, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Nie uwazam tego za naturalne. To zla guma byla.
    > Jakos inne gumy w tym samym aucie wytrzymaly dluzej.

    To przyjrzyj się dokładniej i najlepiej nie w tym jednym
    samochodzie, który jak pewna granada będzie niedługo straszył.
    Parcieją gumy, uszczelki, korodują przewody paliwowe, styki
    itd. To naturalne. W samochodach młodszych tych objawów nie ma
    - związane są z czasem i w pewnym stopniu z warunkami życia.

    > No ale gdzie znalezc 15 letnie auto z 80kkm przebiegiem :-)

    Takie bywają, choć kupić ciężko. Prędzej może mieć 150kkm i nie
    było potrzeby dotykania się do łożysk/przegubów. No, a manżeta
    (czy manszeta) sparciała i pękła.

    > A lozysko - kolega mial twingo. Fabryczne lozyska wytrzymaly 40kkm.
    > Drugie lozyska z ASO tez wytrzymaly 40kkm.
    > Dopiero trzecie byly dobre.

    Aaaa, kolega miał. Twingo. Fajny samochód - przynajmniej miał zawsze
    nowe łożyska.

    > Ale czlowiek inaczej patrzy na te "nowe"

    Nie wiem jak to rozumieć - ewolucja, świat się zmienia, nabiera się
    doświadczenia.

    > I wtedy sie okazuje ze naprawy starego kosztuja taniej niz doplata do
    > nowego :-)

    Być może - ja nikomu nie bronię jazdy starymi samochodami. Na zdrowie.
    Sam też nie narzekam :)

    > Jakiej naprawy ? Normalnej naprawy, termostat sie zepsul, to sie
    > wymienialo, wycieraczki sie zepsuly to sie wymienilo lacznik, scierke
    > cenie za to ze tych napraw bylo bardzo malo jak na 20 letnie auto :-)

    A amortyzator to sam wyszedł? O akumulatorze to wspominał nie będę...

    > Czy po trzeciej przesiadce na lawete mozna powiedziec ze dobra ?
    > Ale ... drobiazgi to byly, plus przeszacowany pasek rozrzadu i
    > prawdopodobnie immobilizer.
    > Pasek mozna zmieniac wczesniej, immobilizer moze jakos jednak uruchomic,
    > drobiazgi pozostaja drobiazgami, a reszta byla dobra.

    No to zła czy dobra? A może chodzi tylko o to by ponarzekać jak to może
    być źle?

    > Duzo na opinie wplywa gwarancja i assistance firmowy - jakbym mial trzy
    > razy placic za lawete, hotele, naprawy itp, to pewnie bym mowil jak
    > Cavallino - "a niech Renault sp* z takimi samochodami".

    To już piszesz o czymś innym.

    > No ... sierre tez cenilem za to ze termostat moglem sobie sam wymienic w
    > godzine, a szczotki w alternatorze w 5 minut.

    Widzisz - ja w starym czy w nowym pojadę z tym do warsztatu. No chyba,
    że to nie dupowóz, a hobby. No, ale tam to dla przyjemności, a nie z
    potrzeby.

    > Teraz to musze umawiac sie z machanikiem, odstawiac auto, marnowac dwie
    > godziny w autobusach itp.

    LOL - weź taksówkę, albo kup stary samochód, w którym zrobisz to sam
    w przerwie obiadowej.

    > Prosta byla - jak przestawala jechac to moglem dojsc dlaczego.

    Nic się nie zmieniło. Nie trzeba było jej się pozbywać.

    > A taka Nubira ... nie zapala i co zrobisz ? Reka wytrenowanym ruchem po
    > komorke, jedna lawete i jedno auto zastepcze prosze :-)

    Wątek jest o czymś innym, ale tak - wyciągasz komórkę i dzwonisz po
    assistance. Ewentualnie rower z bagażnika i niech sobie samo ściągają :)