eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych › Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Date: Thu, 21 Feb 2013 23:41:15 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 66
    Message-ID: <kg67qe$7h8$1@node2.news.atman.pl>
    References: <5124c731$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <kg2ie0$ja8$1@node2.news.atman.pl> <kg2k29$kvn$1@node2.news.atman.pl>
    <kg2o2g$ejh$1@node1.news.atman.pl>
    <51253a0e$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kg4pbn$o2k$1@node2.news.atman.pl> <kg4smc$k8i$1@node1.news.atman.pl>
    <kg4tkd$s8c$1@node2.news.atman.pl> <kg4vui$uee$1@node2.news.atman.pl>
    <kg5424$rtl$1@node1.news.atman.pl> <kg59c0$88p$1@node2.news.atman.pl>
    <kg5b6d$3m7$1@node1.news.atman.pl>
    <51265e18$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: apn-77-114-66-187.dynamic.gprs.plus.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1361486478 7720 77.114.66.187 (21 Feb 2013 22:41:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Feb 2013 22:41:18 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <51265e18$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484164
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:51265e18$0$26698$6...@n...neostrad
    a.pl...

    >>> Normalnie - 3 lata to może być 100% życia rozrządu, a 50kkm to może
    >>> też być 100%.

    >> No i? Myślałem, że dyskutujemy na poziomie jakiejś średniej
    >> statystycznej a nie wyjątków. Dyskusja na podstawie wyjątków nie ma
    >> sensu.

    > Jakich wyjątków? Ta Twoja średnia statystyczna to średnio ma się
    > do rzeczywistosci.

    Przeczytaj jeszcze raz powoli co napisałeś. Najpierw piszesz o tym że
    rozrząd się wymienia co 10 lat lub 150kkm, a później, że może wystarczyć na
    3lata i 50kkm. No owszem jak ktoś ma pecha to tak się zdarzy, ale co to ma
    do rzeczy?

    >>>> Gdyby te cykle były stałe i zakładając że poprzedni właściciel wszystko
    >>>> robił na czas to miałbyś rację.

    >>> A kto pisze, że są stałe?

    >> Nikt nie pisze,

    > Skoro nie pisze, to skąd Twoje założenie, że gdyby tak było to miałbym
    > rację?

    Bo nie masz, ale bez problemu można znaleźć przykład sytuacji (stałe
    interwały psucia się części) gdybyś ją miał.

    >> bo nie są dlatego Twoje twierdzenie, jakoby samochód z
    >> większym przebiegiem nie wymagał więcej wydatków to błąd.

    > Obawiam się, że sprawa wyglądała inaczej - Ty sugerujesz, ze samochód
    > stary z mniejszym przebiegiem ma wymagać mniej nakładów niż sporo
    > nowszy z większym przebiegiem.

    O! dodałeś nowy czynnik "sporo".

    >> Nie nie układa się tak ładnie, ale niezależnie od tego jak to sobie
    >> ułożysz,

    > Przecież to Ty sobie przyjąłeś jakiś prosty i nieprawdziwy model.

    Aby Ci pokazać jak głupie jest Twoje twierdzenie. W rzeczywistości nie ma
    stałych interwałów a rozkład normalny (ewentualnie krzywa usterkowości) i
    wraz z przebytą droga ryzyko kolejnej awarii i wydatków rośnie a nie jest
    stałe.

    >> to wraz z kolejnymi kilometrami prawdopodobieństwo kolejnej
    >> wymiany rośnie, a nie jest stałe.

    > Tutaj ciężko mówić o prawdopodobieństwie - samochód nowszy
    > z większym przebiegiem będzie jednak bardziej przewidywalny
    > niż starszy z mniejszym - nie wiem czemu przemilczałeś kwestie
    > związane z wiekiem - np. korozja styków, układ hamulcowy,
    > elementy elastyczne itd.

    Po pierwsze pisałem o tym, a nawet to przejaskrawiłem aby zwrócić na to
    uwagę. Po drugie to o czym piszesz ma znaczenie gdyby rozważać auto 5 i 15
    letnie tymczasem różnice są na poziomie 2-3 lat.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: