  • Data: 2011-02-01 17:46:12
    Temat: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: R2r <b...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-01 17:20, A2 pisze:
    > Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał w wiadomości

    > Sytuacja taka: droga z pierwszeństwem, auto dojeżdża do skrzyżowania,
    > ale skradziono znak A7. Dochodzi do kolizji, bo kierowca z
    > podporządkowanej (będąc z prawej strony) uznał, że jest to skrzyżowanie
    > równorzędne i wjechał na skrzyżowanie nie ustępując pierwszeństwa? Kto
    > winien? Może zarządca drogi?
    Otóż właśnie jeśli nie na tej, którą nazywasz drogą z pierwszeństwem nie
    było znaku D-1 lub A-6, to winny będzie ten, który nie ustąpił
    pierwszeństwa nadjeżdżającemu z prawej. Vide: przypadek mojego kolegi,
    który opisałem wcześniej. Jeśli zaś jest znak D-1 lub A-6 ale brakuje
    komplementarnego A-7 to winne jest złe oznakowanie (kto jest
    odpowiedzialny za to?). Pamiętaj jednak o obowiązku zachowania
    szczególnej ostrożności podczas zbliżania się do skrzyżowania.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __