  • 41. Data: 2011-01-27 08:10:40
    Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-26 21:46, Yans van Horn pisze:

    > Ciężarówka jeżdżącą jako TIR (powyżej skrót myślowy) nie może mieć ASB ?
    > ;-)

    Ale po co do tego mieszasz karnet TIR? Czy ta zmienna ma jakis wplyw na
    ASB? :P

    > Być może ty lubiesz mieszać śledziki z watą cukrową, ale ja jednak nie :-)

    Widac masz rozdwojenie jazni, skoro w jednym watku potrafisz zaprzeczyc
    sobie samemu z innego watku :>
    Ale ja jednak traktuje ciebie i to co napiszesz jako nierozerwalna
    calosc i nie zapominam cos napisal w innym watku.

    > Braki w twej wiedzy są zaiste ogromne :-)

    Wow, i wyczytales to mistrzu z tych czterech zdan powyzej? Jestes
    niesamowity.

    > Możesz zostać przy tej wersji :-) Lepiej będzie Ci się będzie spało :-)

    Jestem zmuszony zostac przy tej wersji, bo jak na razie nic madrego nie
    jestes w stanie pokazac.

    > Wysil te kilka komórek: "Nie będę Cię już pytał" :-)

    To teraz ty wysil: "Pytac mozesz ile chcesz"

    > http://www.sjp.pl/pseudo
    >
    > Czyli musiałeś użyć słownika aby się dowiedzieć co to słowo znaczy, i
    > uważasz, że to jedyne jego znaczenie ? :-))) Baza wiedzy o Tobie rośnie :-)

    Nie musialem, ale jak musze to robie z niego uzytek, ty widac jestes
    uodporniony na wszelka wiedze.

    > Ciekawe co na to np. cząstki pseudo elementarne :-)

    No napisz nam co na to te czastki :>

    > Czyli według Ciebie istnieją dwa poziomy ? :-) Imbecyl albo osoba z
    > wższym wykształceniem ? :-)

    Ciekawe wnioski wycigasz :P szkoda, ze tylko takie jakie tobie pasuja.
    Istnieje z cala pewnoscia poziom debila nie znoszacego krytyki i ty sie
    do niego zaliczasz.

    > Zdecyduj się: jestem taki młody czy taki stary ? :-)

    Juz napisalem durniu. Skoro to pamietasz (nie z historycznych przekazow)
    to musisz byc taki stary.

    --
    Karolek

  • 42. Data: 2011-01-27 12:20:53
    Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Karolek wrote:

    > Zaniedbujac opory toczenia i powietrza to rozpedza sie tak samo.

    Zaniedbajmy też siłę ciążenia, co się będziemy ograniczać. ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 43. Data: 2011-01-27 17:47:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 25 Jan 2011 13:18:14 +0100, Karolek napisał(a):

    > Ja juz na te tematy mialem okazje sie zaprezentowac i to tam gdzie trzeba.
    > I w zwiazku z tym nie musze wrzucac na grupe durnych zapytan na poziomie
    > podstawowki czy gimnazjum.

    Ale zrozumieć już Ci się nie udało...
    Siła tarcia zalezy od rodzaju powierzchni oraz siły nacisku. Czyli rośnie
    proporcjonalnie do ciężaru pojazdu. Siła potrzebna do zmiany kierunku jazdy
    również...

    --
    ___________ (R)

  • 44. Data: 2011-01-27 20:22:26
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-27 12:20, Massai pisze:

    > Zaniedbajmy też siłę ciążenia, co się będziemy ograniczać. ;-)

    Chyba nie wiesz o czym byla mowa.
    Wroc sie do postu, w ktorym hans van cos tam rozmyslal nad tym co bedzie
    jak ladunek zmniejszy sie o polowe, lub przesunie sie srodek
    ciezkosci... i odpowiedz nam wszystkim czy potrzebne sa skomplikowane
    wzory, aby sobie na to odpowiedziec.

    --
    Karolek

  • 45. Data: 2011-01-27 20:26:04
    Od: Karolek <d...@o...pl>

> [...]
    > proporcjonalnie do ciężaru pojazdu. Siła potrzebna do zmiany kierunku jazdy

    I jak to sie ma do rzekomo skomplikowanych obliczen?

    --
    Karolek

  • 46. Data: 2011-01-27 20:43:42
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-27 20:22, Karolek wrote:

> [...]
    > jak ladunek zmniejszy sie o polowe, lub przesunie sie srodek
    > ciezkosci... i odpowiedz nam wszystkim czy potrzebne sa skomplikowane

    Jakbyś nie był tak ograniczony umysłowo, to może byś wiedział, że
    charakterystyka zdolności opon do przenoszenia obciążenia wzdłużnych i
    poprzecznych _NIE JEST_ funkcją liniową nacisku.

    Niech stracę, nawet Ci zacytuje:

    Vertical Loading
    Increasing the amount of vertical loading (weight or downforce) on a
    tire increases the available traction, but in a non-linear way. That is
    to say that as we increase loading on a tire, it will gain traction, but
    not in constant multiples. If a tire has "X" amount of traction with 400
    pounds of load on it, the traction will be less than double as we apply
    800 pounds of loading to it. The amount of traction will be something
    less than 2 times X.

    Przyszło Ci jeszcze do główki, że należy również rozważyc odkształcenia
    opony wpływające na wielkść powierzchni styku z nawierzchnią.

    Dołóż do tego nieliniowe zachowanie podłoża jakim jest śnieg...

    Faktycznie, tak jak usiłujesz udowodnić, calość da się opisać kilkoma
    prostymi wzorkami z podstawówki :-) Idź już lepiej i nie grzesz więcej...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 47. Data: 2011-01-27 21:55:59
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-27 20:43, Yans van Horn pisze:

    > Jakbyś nie był tak ograniczony umysłowo, to może byś wiedział, że
    > charakterystyka zdolności opon do przenoszenia obciążenia wzdłużnych i
    > poprzecznych _NIE JEST_ funkcją liniową nacisku.

    Jakbys skonczyl cos wiecej niz podstawowke to bys wiedzial, ze pewne
    czynniki o znikomym wplywie mozna zaniedbac i sie to robi.

> [...]
    > pounds of load on it, the traction will be less than double as we apply
    > 800 pounds of loading to it. The amount of traction will be something

    O wow, uwzglednij jeszcze sily Van der Waalsa, tez maja jakis wplyw :>

    > Przyszło Ci jeszcze do główki, że należy również rozważyc odkształcenia
    > opony wpływające na wielkść powierzchni styku z nawierzchnią.
    >
    > Dołóż do tego nieliniowe zachowanie podłoża jakim jest śnieg...

    LOL. jak wyzej, bierzesz pod uwage rzeczy malo istotne, a pomijasz te
    istotne.
    Zacznij od istotnych i zobaczysz, ze wszystko pasuje.
    Nie trzeba szukac dziury w calym.

    > Faktycznie, tak jak usiłujesz udowodnić, calość da się opisać kilkoma
    > prostymi wzorkami z podstawówki :-) Idź już lepiej i nie grzesz więcej...

    Tak, tylko tymi prostymi wzorami masz prawo w tych warunkach operowac.
    Oczywiscie mozesz sobie uwzgledniac opony, areodynamike lamiacego sie
    skladu, oddzialywania miedzy atomami, promieniowanie kosmiczne,
    podczerwone i co ci tam jeszcze przyjdzie do glowki, tylko to nie ma sensu.
    Szkoda, ze twoj mozdzek tego nie ogarnia.

    --
    Karolek

  • 48. Data: 2011-01-28 08:34:13
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Karolek wrote:

> [...]
    > bedzie jak ladunek zmniejszy sie o polowe, lub przesunie sie srodek
    > ciezkosci... i odpowiedz nam wszystkim czy potrzebne sa skomplikowane

    Odpowiadając Yansowi postulujesz aby zaniedbać czynniki, które Twoim
    zdaniem mają znikomy wpływ.

    W przypadku który Ci zaproponowałem także postulujesz aby zaniedbać
    pewne czynniki. Tyle że te czynniki mają REALNY i WYRAŹNY wpływ.
    Za pomocą tych podstawówkowych wzorów to możesz opisać co najwyżej ruch
    "teoretycznej kuli w ośrodku nie stawiających oporu".

    Proste podstawówkowe wzory po prostu NIE pozwalają opisać ruchu
    samochodu, a już kompletnie nie wystarczają do opisania chwilowych
    stanów i zmian przyczepności przy zmiennym podłożu.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 49. Data: 2011-01-28 09:56:11
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-28 08:34, Massai pisze:

    > Odpowiadając Yansowi postulujesz aby zaniedbać czynniki, które Twoim
    > zdaniem mają znikomy wpływ.

    Czy znikomy, czy nie, to kwestia dyskusyjna, bo jak bedzie boczny wiatr
    wial z predkoscia 100km/h to wplyw na ciezarowke z naczepa moze miec
    istotny :>
    Postuluje, aby pomijac rzeczy, ktorych i tak nie jestesmy w stanie
    rozpatrzyc.

> [...]
    > Za pomocą tych podstawówkowych wzorów to możesz opisać co najwyżej ruch
    > "teoretycznej kuli w ośrodku nie stawiających oporu".

    Nie, postuluje, aby nie brac pod uwage czynnikow, ktorych nie mozemy
    poznac na ta chwile. Tak jest wlasnie w przytoczonym przez ciebie
    przypadku, no chyba, ze jestes w stanie policzyc opory areodynamiczne,
    toczenia, momenty bezwladnosci itd. stara i malucha... ja takich danych
    nie posiadam.

    > Proste podstawówkowe wzory po prostu NIE pozwalają opisać ruchu
    > samochodu, a już kompletnie nie wystarczają do opisania chwilowych
    > stanów i zmian przyczepności przy zmiennym podłożu.

    Nie sa, ale tez w omawianym przypadku nie sa wymagane, ba, wrecz bledem
    jest stosowac jakies skomplikowane rozwazania tam gdzie nie jestes w
    stanie niczego, doslownie niczego dowiedziec sie na temat tych czynnikow.
    W takim wypadku nalezy sobie zadac pytanie, co ma glowny wplyw, jakie
    zmienne znasz.
    Zatem w takim przypadku mozemy tylko i wylacznie rozwazyc kwestie wplywu
    masy, jej rozkladu na poziomie podstawowym.

    --
    Karolek

  • 50. Data: 2011-01-28 23:42:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 20:26:04 +0100, Karolek napisał(a):

    > I jak to sie ma do rzekomo skomplikowanych obliczen?

    Ano tak, że przyczepność to nie to samo, co siła tarcia.

    --