-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po
Date: Fri, 28 Jan 2011 09:56:11 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 40
Message-ID: <ihu0fb$2hoc$1@news.mm.pl>
References: <ihh3kr$5vv$1@node1.news.atman.pl>
<4d3c1371$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d561a$0$2502$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d5782$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d8c15$0$2493$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d9f6b$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3da3a2$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <ihkif9$1e47$2@news.mm.pl>
<4d3de4aa$0$2495$65785112@news.neostrada.pl> <ihlrbb$e7c$1@news.mm.pl>
<4d3eac34$0$2443$65785112@news.neostrada.pl> <ihmf65$1m29$1@news.mm.pl>
<4d3ec4eb$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <ihmo3d$hvk$1@news.mm.pl>
<ihmqer$p9d$1@news.onet.pl> <ihohu4$2p0b$1@news.mm.pl>
<ihrkel$ana$1@news.onet.pl> <ihsgpi$cpv$1@news.mm.pl>
<ihtrhl$jes$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1296205100 83724 81.190.86.247 (28 Jan 2011 08:58:20 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Jan 2011 08:58:20 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
In-Reply-To: <ihtrhl$jes$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2346117
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-01-28 08:34, Massai pisze:
> Odpowiadając Yansowi postulujesz aby zaniedbać czynniki, które Twoim
> zdaniem mają znikomy wpływ.
>
Czy znikomy, czy nie, to kwestia dyskusyjna, bo jak bedzie boczny wiatr
wial z predkoscia 100km/h to wplyw na ciezarowke z naczepa moze miec
istotny :>
Postuluje, aby pomijac rzeczy, ktorych i tak nie jestesmy w stanie
rozpatrzyc.
> W przypadku który Ci zaproponowałem także postulujesz aby zaniedbać
> pewne czynniki. Tyle że te czynniki mają REALNY i WYRAŹNY wpływ.
> Za pomocą tych podstawówkowych wzorów to możesz opisać co najwyżej ruch
> "teoretycznej kuli w ośrodku nie stawiających oporu".
>
Nie, postuluje, aby nie brac pod uwage czynnikow, ktorych nie mozemy
poznac na ta chwile. Tak jest wlasnie w przytoczonym przez ciebie
przypadku, no chyba, ze jestes w stanie policzyc opory areodynamiczne,
toczenia, momenty bezwladnosci itd. stara i malucha... ja takich danych
nie posiadam.
> Proste podstawówkowe wzory po prostu NIE pozwalają opisać ruchu
> samochodu, a już kompletnie nie wystarczają do opisania chwilowych
> stanów i zmian przyczepności przy zmiennym podłożu.
>
Nie sa, ale tez w omawianym przypadku nie sa wymagane, ba, wrecz bledem
jest stosowac jakies skomplikowane rozwazania tam gdzie nie jestes w
stanie niczego, doslownie niczego dowiedziec sie na temat tych czynnikow.
W takim wypadku nalezy sobie zadac pytanie, co ma glowny wplyw, jakie
zmienne znasz.
Zatem w takim przypadku mozemy tylko i wylacznie rozwazyc kwestie wplywu
masy, jej rozkladu na poziomie podstawowym.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.11 23:42 Adam Płaszczyca
- 29.01.11 09:26 Karolek
- 29.01.11 14:10 jack
- 29.01.11 14:34 J.F.
- 02.02.11 23:40 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa