-
41. Data: 2011-01-27 08:10:40
Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-01-26 21:46, Yans van Horn pisze:
>> Zacznijmy od tego, ze chyba nie wiesz co to TIR.
>
> Ciężarówka jeżdżącą jako TIR (powyżej skrót myślowy) nie może mieć ASB ?
> ;-)
>
Ale po co do tego mieszasz karnet TIR? Czy ta zmienna ma jakis wplyw na
ASB? :P
>> Druga sprawa, ze pisales o rewelacjach, jedna z nich nazwales wlasnie ta
>> z watku o ASB. Czegos jeszcze nie ogarniasz?
>
> Być może ty lubiesz mieszać śledziki z watą cukrową, ale ja jednak nie :-)
>
Widac masz rozdwojenie jazni, skoro w jednym watku potrafisz zaprzeczyc
sobie samemu z innego watku :>
Ale ja jednak traktuje ciebie i to co napiszesz jako nierozerwalna
calosc i nie zapominam cos napisal w innym watku.
>>>> O wow, to mi dojebales matolku :P
>>>
>>> Dres już wyprałeś ? ;-)
>>
>> Nie puszczaj mi oczek pedale.
>> Juz ci napisalem, ze to nie ten adres.
>
> Braki w twej wiedzy są zaiste ogromne :-)
Wow, i wyczytales to mistrzu z tych czterech zdan powyzej? Jestes
niesamowity.
>> Najpierw trzeba by umiec cokolwiek wymienic, w twoim przypadku to bedzie
>> nie lada wyzwanie :>
>
> Możesz zostać przy tej wersji :-) Lepiej będzie Ci się będzie spało :-)
>
Jestem zmuszony zostac przy tej wersji, bo jak na razie nic madrego nie
jestes w stanie pokazac.
>>>> Niby dlaczego jedynym powodem mialby byc wstyd.
>>>> Chyba tylko dlatego, ze ty bys bardzo tego chcial :>
>>>
>>> No już dobrze, dobrze :-) Nie wstydź się już :-) Nie będę Cię już
>>> pytał :-)
>>
>> Pytac mozesz ile chcesz, uzyskac odpowiedzi nie musisz, ale widac to dla
>> ciebie nie pojete :P
>
> Wysil te kilka komórek: "Nie będę Cię już pytał" :-)
>
To teraz ty wysil: "Pytac mozesz ile chcesz"
>>> Tak ? :-) Wyjaśnij proszę zatem, co ono oznacza :-)
>>
>> Zajrzyj do SJP nieuku.
>
> http://www.sjp.pl/pseudo
>
> Czyli musiałeś użyć słownika aby się dowiedzieć co to słowo znaczy, i
> uważasz, że to jedyne jego znaczenie ? :-))) Baza wiedzy o Tobie rośnie :-)
>
Nie musialem, ale jak musze to robie z niego uzytek, ty widac jestes
uodporniony na wszelka wiedze.
> Ciekawe co na to np. cząstki pseudo elementarne :-)
>
No napisz nam co na to te czastki :>
>>> Oo.. większość ludzi jest imbecylami ? Współczuję Ci zatem tego z kim
>>> się zadajesz :-)
>>
>> Zapewne ty obracasz sie tylko w gronie wyzej wyksztalconych :P
>
> Czyli według Ciebie istnieją dwa poziomy ? :-) Imbecyl albo osoba z
> wższym wykształceniem ? :-)
>
Ciekawe wnioski wycigasz :P szkoda, ze tylko takie jakie tobie pasuja.
Istnieje z cala pewnoscia poziom debila nie znoszacego krytyki i ty sie
do niego zaliczasz.
>>> Widzę, że z historii również pała :-) Kiedyś, to również było gimnazjum
>>> :-)))
>>
>> Taki stary to ja nie jestem, ale skoro to pamietasz, znaczy sie moze
>> demencja starcza cie juz dopadla i stad te bzdury, ktore tu wypisujesz.
>
> Zdecyduj się: jestem taki młody czy taki stary ? :-)
>
Juz napisalem durniu. Skoro to pamietasz (nie z historycznych przekazow)
to musisz byc taki stary.
--
Karolek
-
42. Data: 2011-01-27 12:20:53
Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Karolek wrote:
> W dniu 2011-01-25 16:32, Massai pisze:
>
> >
> > Spec od prostych wzorów się znalazł.
> > Proste zadanie - z górki jadą star i maluch. Na luzie.
> > Który się bardziej rozpędzi na odcinku 300 metrów?
> > No, mistrzu prostych wzorów z podstawówki?
> >
>
> Zaniedbujac opory toczenia i powietrza to rozpedza sie tak samo.
Zaniedbajmy też siłę ciążenia, co się będziemy ograniczać. ;-)
--
Pozdro
Massai
-
43. Data: 2011-01-27 17:47:32
Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 25 Jan 2011 13:18:14 +0100, Karolek napisał(a):
> Ja juz na te tematy mialem okazje sie zaprezentowac i to tam gdzie trzeba.
> I w zwiazku z tym nie musze wrzucac na grupe durnych zapytan na poziomie
> podstawowki czy gimnazjum.
Ale zrozumieć już Ci się nie udało...
Siła tarcia zalezy od rodzaju powierzchni oraz siły nacisku. Czyli rośnie
proporcjonalnie do ciężaru pojazdu. Siła potrzebna do zmiany kierunku jazdy
również...
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
44. Data: 2011-01-27 20:22:26
Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-01-27 12:20, Massai pisze:
>>
>> Zaniedbujac opory toczenia i powietrza to rozpedza sie tak samo.
>
> Zaniedbajmy też siłę ciążenia, co się będziemy ograniczać. ;-)
>
Chyba nie wiesz o czym byla mowa.
Wroc sie do postu, w ktorym hans van cos tam rozmyslal nad tym co bedzie
jak ladunek zmniejszy sie o polowe, lub przesunie sie srodek
ciezkosci... i odpowiedz nam wszystkim czy potrzebne sa skomplikowane
wzory, aby sobie na to odpowiedziec.
--
Karolek
-
45. Data: 2011-01-27 20:26:04
Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-01-27 17:47, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Tue, 25 Jan 2011 13:18:14 +0100, Karolek napisał(a):
>
>> Ja juz na te tematy mialem okazje sie zaprezentowac i to tam gdzie trzeba.
>> I w zwiazku z tym nie musze wrzucac na grupe durnych zapytan na poziomie
>> podstawowki czy gimnazjum.
>
> Ale zrozumieć już Ci się nie udało...
> Siła tarcia zalezy od rodzaju powierzchni oraz siły nacisku. Czyli rośnie
> proporcjonalnie do ciężaru pojazdu. Siła potrzebna do zmiany kierunku jazdy
> również...
>
I jak to sie ma do rzekomo skomplikowanych obliczen?
--
Karolek
-
46. Data: 2011-01-27 20:43:42
Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
On 2011-01-27 20:22, Karolek wrote:
> W dniu 2011-01-27 12:20, Massai pisze:
>
>>>
>>> Zaniedbujac opory toczenia i powietrza to rozpedza sie tak samo.
>>
>> Zaniedbajmy też siłę ciążenia, co się będziemy ograniczać. ;-)
>>
>
> Chyba nie wiesz o czym byla mowa.
> Wroc sie do postu, w ktorym hans van cos tam rozmyslal nad tym co bedzie
> jak ladunek zmniejszy sie o polowe, lub przesunie sie srodek
> ciezkosci... i odpowiedz nam wszystkim czy potrzebne sa skomplikowane
> wzory, aby sobie na to odpowiedziec.
Jakbyś nie był tak ograniczony umysłowo, to może byś wiedział, że
charakterystyka zdolności opon do przenoszenia obciążenia wzdłużnych i
poprzecznych _NIE JEST_ funkcją liniową nacisku.
Niech stracę, nawet Ci zacytuje:
Vertical Loading
Increasing the amount of vertical loading (weight or downforce) on a
tire increases the available traction, but in a non-linear way. That is
to say that as we increase loading on a tire, it will gain traction, but
not in constant multiples. If a tire has "X" amount of traction with 400
pounds of load on it, the traction will be less than double as we apply
800 pounds of loading to it. The amount of traction will be something
less than 2 times X.
Przyszło Ci jeszcze do główki, że należy również rozważyc odkształcenia
opony wpływające na wielkść powierzchni styku z nawierzchnią.
Dołóż do tego nieliniowe zachowanie podłoża jakim jest śnieg...
Faktycznie, tak jak usiłujesz udowodnić, calość da się opisać kilkoma
prostymi wzorkami z podstawówki :-) Idź już lepiej i nie grzesz więcej...
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
47. Data: 2011-01-27 21:55:59
Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-01-27 20:43, Yans van Horn pisze:
>>
>> Chyba nie wiesz o czym byla mowa.
>> Wroc sie do postu, w ktorym hans van cos tam rozmyslal nad tym co bedzie
>> jak ladunek zmniejszy sie o polowe, lub przesunie sie srodek
>> ciezkosci... i odpowiedz nam wszystkim czy potrzebne sa skomplikowane
>> wzory, aby sobie na to odpowiedziec.
>
> Jakbyś nie był tak ograniczony umysłowo, to może byś wiedział, że
> charakterystyka zdolności opon do przenoszenia obciążenia wzdłużnych i
> poprzecznych _NIE JEST_ funkcją liniową nacisku.
>
Jakbys skonczyl cos wiecej niz podstawowke to bys wiedzial, ze pewne
czynniki o znikomym wplywie mozna zaniedbac i sie to robi.
> Niech stracę, nawet Ci zacytuje:
>
> Vertical Loading
> Increasing the amount of vertical loading (weight or downforce) on a
> tire increases the available traction, but in a non-linear way. That is
> to say that as we increase loading on a tire, it will gain traction, but
> not in constant multiples. If a tire has "X" amount of traction with 400
> pounds of load on it, the traction will be less than double as we apply
> 800 pounds of loading to it. The amount of traction will be something
> less than 2 times X.
>
O wow, uwzglednij jeszcze sily Van der Waalsa, tez maja jakis wplyw :>
> Przyszło Ci jeszcze do główki, że należy również rozważyc odkształcenia
> opony wpływające na wielkść powierzchni styku z nawierzchnią.
>
> Dołóż do tego nieliniowe zachowanie podłoża jakim jest śnieg...
>
LOL. jak wyzej, bierzesz pod uwage rzeczy malo istotne, a pomijasz te
istotne.
Zacznij od istotnych i zobaczysz, ze wszystko pasuje.
Nie trzeba szukac dziury w calym.
> Faktycznie, tak jak usiłujesz udowodnić, calość da się opisać kilkoma
> prostymi wzorkami z podstawówki :-) Idź już lepiej i nie grzesz więcej...
>
Tak, tylko tymi prostymi wzorami masz prawo w tych warunkach operowac.
Oczywiscie mozesz sobie uwzgledniac opony, areodynamike lamiacego sie
skladu, oddzialywania miedzy atomami, promieniowanie kosmiczne,
podczerwone i co ci tam jeszcze przyjdzie do glowki, tylko to nie ma sensu.
Szkoda, ze twoj mozdzek tego nie ogarnia.
--
Karolek
-
48. Data: 2011-01-28 08:34:13
Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Karolek wrote:
> W dniu 2011-01-27 12:20, Massai pisze:
>
> > >
> > > Zaniedbujac opory toczenia i powietrza to rozpedza sie tak samo.
> >
> > Zaniedbajmy też siłę ciążenia, co się będziemy ograniczać. ;-)
> >
>
> Chyba nie wiesz o czym byla mowa.
> Wroc sie do postu, w ktorym hans van cos tam rozmyslal nad tym co
> bedzie jak ladunek zmniejszy sie o polowe, lub przesunie sie srodek
> ciezkosci... i odpowiedz nam wszystkim czy potrzebne sa skomplikowane
> wzory, aby sobie na to odpowiedziec.
Odpowiadając Yansowi postulujesz aby zaniedbać czynniki, które Twoim
zdaniem mają znikomy wpływ.
W przypadku który Ci zaproponowałem także postulujesz aby zaniedbać
pewne czynniki. Tyle że te czynniki mają REALNY i WYRAŹNY wpływ.
Za pomocą tych podstawówkowych wzorów to możesz opisać co najwyżej ruch
"teoretycznej kuli w ośrodku nie stawiających oporu".
Proste podstawówkowe wzory po prostu NIE pozwalają opisać ruchu
samochodu, a już kompletnie nie wystarczają do opisania chwilowych
stanów i zmian przyczepności przy zmiennym podłożu.
--
Pozdro
Massai
-
49. Data: 2011-01-28 09:56:11
Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-01-28 08:34, Massai pisze:
> Odpowiadając Yansowi postulujesz aby zaniedbać czynniki, które Twoim
> zdaniem mają znikomy wpływ.
>
Czy znikomy, czy nie, to kwestia dyskusyjna, bo jak bedzie boczny wiatr
wial z predkoscia 100km/h to wplyw na ciezarowke z naczepa moze miec
istotny :>
Postuluje, aby pomijac rzeczy, ktorych i tak nie jestesmy w stanie
rozpatrzyc.
> W przypadku który Ci zaproponowałem także postulujesz aby zaniedbać
> pewne czynniki. Tyle że te czynniki mają REALNY i WYRAŹNY wpływ.
> Za pomocą tych podstawówkowych wzorów to możesz opisać co najwyżej ruch
> "teoretycznej kuli w ośrodku nie stawiających oporu".
>
Nie, postuluje, aby nie brac pod uwage czynnikow, ktorych nie mozemy
poznac na ta chwile. Tak jest wlasnie w przytoczonym przez ciebie
przypadku, no chyba, ze jestes w stanie policzyc opory areodynamiczne,
toczenia, momenty bezwladnosci itd. stara i malucha... ja takich danych
nie posiadam.
> Proste podstawówkowe wzory po prostu NIE pozwalają opisać ruchu
> samochodu, a już kompletnie nie wystarczają do opisania chwilowych
> stanów i zmian przyczepności przy zmiennym podłożu.
>
Nie sa, ale tez w omawianym przypadku nie sa wymagane, ba, wrecz bledem
jest stosowac jakies skomplikowane rozwazania tam gdzie nie jestes w
stanie niczego, doslownie niczego dowiedziec sie na temat tych czynnikow.
W takim wypadku nalezy sobie zadac pytanie, co ma glowny wplyw, jakie
zmienne znasz.
Zatem w takim przypadku mozemy tylko i wylacznie rozwazyc kwestie wplywu
masy, jej rozkladu na poziomie podstawowym.
--
Karolek
-
50. Data: 2011-01-28 23:42:34
Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 27 Jan 2011 20:26:04 +0100, Karolek napisał(a):
>> Ale zrozumieć już Ci się nie udało...
>> Siła tarcia zalezy od rodzaju powierzchni oraz siły nacisku. Czyli rośnie
>> proporcjonalnie do ciężaru pojazdu. Siła potrzebna do zmiany kierunku jazdy
>> również...
>
> I jak to sie ma do rzekomo skomplikowanych obliczen?
Ano tak, że przyczepność to nie to samo, co siła tarcia.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++