  • 51. Data: 2010-12-04 16:18:49
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010 12:02:39 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Zgadza się. Fizyki się nie oszuka żadnymi elektronicznymi systemami.
    >Przekonują się o tym łajzy posiadające nowoczesne i w ich mniemaniu
    >pozwalające na więcej auta. Niestety, tak jak napisałeś fizyki się nie
    >oszuka. I dlatego jak kierowca jest dupa, to kończy jazdę w rowie z
    >prostego powodu, że żaden system nie pomoże, kiedy na śliskim wszystkie
    >koła pójdą w boczny poślizg.
    >Dobremu kierowcy systemy takie pomagają, łajzie za kółkiem - nic nie
    >pomoże.

    Ale na A4 ESP to by ci chyba pomogl :-)

    J.

  • 52. Data: 2010-12-04 16:22:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010 08:36:59 -0600, Pszemol wrote:
    >Takie systemy elektroniczne nie służą do oszukiwania fizyki tylko do
    >szybszej reakcji na zmianę przyczepności pod kołami - szybszą niż
    >człowiek, najlepszy nawet kierowca, jest w stanie zauważyć...

    No i mozliwosci maja wieksze, bo kierowca nie zahamuje np tylko lewego
    przedniego kola.

    >Pomagają ale cudów nie ma - jak masz niedociążone koła napędowe
    >to będziesz się pod górkę ślizgał bardziej niż FWD - nie ma cudów, bo
    >właśnie fizyki nie oszukasz.

    No, i tu mozna by polemizowac czy lepszy pojazd ktory ma 60% nacisku
    na przednia napedzana os na plaskim, czy taki co ma 50% na tylna
    napedzana, ale z ASR/TC.

    >FWD łatwiej się prowadzi w zimie, kropka!

    Sie zgodze. Przecietnemu kierwcy latwiej.

    J.

  • 53. Data: 2010-12-04 16:27:51
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-04 15:31, Pszemol pisze:

    > Chyba ma więcej niż 200KM bo ja mam 286KM w swojej Acurze a on ma więcej.
    > Nie wiem co to za beemkę kupił, ale powtarzam tylko co mówił, że w zimie
    > się ślizga mimo zimowych kapci. Nawiasem mówiąc w swojej Acurze też często
    > widuję żółty trójkącik z wykrzyknikiem na desce rozdzielczej :-)))
    > Ciężka noga ;-)

    Nie trzeba mieć ciężkiej nogi... Wystarczy maź na ulicy i 50 koni
    poślizgniesz w zakręcie. :)

  • 54. Data: 2010-12-04 16:31:42
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-04 16:33, J.F. pisze:

    > Tylko przy 50KM trzeba bieg zredukowaci i wcisnac do oporu, a przy
    > 250KM wystarczy musnac pedal gazu :-)

    Nie, wystarczy że skręcisz kierownicą i już masz uślizg :D

  • 55. Data: 2010-12-04 16:33:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

  • 56. Data: 2010-12-04 16:49:30
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:idcu84.alc.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    > Chyba ma więcej niż 200KM bo ja mam 286KM w swojej Acurze a on ma więcej.

    Możliwe, ale niekoniecznie musi mieć większą moc niż Ty.

    > Nie wiem co to za beemkę kupił, ale powtarzam tylko co mówił, że w zimie
    > się ślizga mimo zimowych kapci.

    Latem można mieć problem z przyczepnościa na letnich oponach jak się da
    czadu, jak na prawie płaskiej nawierzchni (na prawde to minimalnie pod
    górke) dałem kiedyś w palnik jak w amerykańskich filmach to myślałem że czas
    przejechania pierwszego metra będe mierzył kalendarzem... Auto się ślizga
    jak kierowca tego chce, jeśli jest inaczej to czas naprawić auto (choćby
    zmienić opony) styl jazdy lub samochód :) Zimą po prostu wychodzi mała
    tolerancja napędu RWD na nieprawidłowe reakcje.

    Pozdr

  • 57. Data: 2010-12-04 17:26:16
    Od: rafikx <r...@g...pl>

    W dniu 2010-12-04 16:01, nalesnik pisze:

    > Jak ssie?

    Nie wydaje mi się, żeby to samochód ssał. Raczej kierowca... :P

    R.

  • 58. Data: 2010-12-04 17:34:41
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    > Jak ssie?

    Normalnie - Adaś jest mistrzem kierownicy powiatu i fizyka mu z ręki je,
    a mimo to się FWD wypierdolił:P

    Shrek.

  • 59. Data: 2010-12-04 17:45:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 04 Dec 2010 17:34:41 +0100, Shrek wrote:

    >Normalnie - Adaś jest mistrzem kierownicy powiatu i fizyka mu z ręki je,
    >a mimo to się FWD wypierdolił:P

    No bo to byl inny powiat :-)

    J.

  • 60. Data: 2010-12-04 17:50:22
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-03, Lucek <l...@g...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Nie ma jak to w piątek poczytać coś śmiesznego:
    >
    > http://www.bmw-tech.pl/artykul/ruszanie-z-miejsca-na
    -sliskiej-nawierzchni/

    > najlepsze są określenia w tym artykule na auta przednionapędowe
    > niedowartościowanych użytkowników RWD :)

    IMO najlepszy kawałek to ten:
    "Z powyższej tabelki wynika że wkładając 200 kg do bagażnika cięzkiego
    BMW uzyskujemy rozkład mas 40:60 zamiast 50:50 co przekłada się na to że
    stosunek mas na osi napędowej i na nie napędowej nie wynosi już 1:1 lecz
    3:2! Czyli jesteśmy w takiej sytuacji już jak właścicicle
    "pseudosamochodów"."

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski