  • 41. Data: 2010-12-04 14:38:54
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010 13:11:28 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Nie zaśnieżona, tylko oblodzona, oraz nei A4,

    Nie A4 ?

    >tylko odruchy z RWD w aucie z FWD.

    Znaczy sie co - dodales gazu akurat nie wtedy gdy potrzeba ?

    Mnie jakos po zabawach ze sierra wyszlo ze nie ma co kombinowac, tylko
    w takiej sytuacji odruchowo wciskac sprzeglo. Kombinowanie zle sie
    konczy :-)

    J.

  • 42. Data: 2010-12-04 14:48:56
    Od: rafikx <r...@g...pl>

    > Nie zaśnieżona, tylko oblodzona, oraz nei A4, tylko odruchy z RWD w aucie z
    > FWD.

    Ale o jakich odruchach piszesz? Na tym filmie widać było primo:
    niedostosowanie prędkości do warunków, secundo: brak przewidywania
    skutków wyprzedzania w zastanych warunkach, tertio: panikę w samej fazie
    poślizgu.
    I tak naprawdę nie ma tu nic do rzeczy czy było to FWD czy RWD.

    A Ty po ujawnionych Twoich "pszygodach" dalej grasz mentora i
    przypisujesz sobie patent na nieomylnośc w dziedzinie prowadzenia samochodu.

    Szkoda gadać.

  • 43. Data: 2010-12-04 15:22:14
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-04 04:49, Pszemol pisze:

    > Kumpel ma BMW serii 3 i twierdzi, że zimówki nic nie pomagają.

    To niech kupi zimówki, a nie pseudo zimówki. Ja mam bardzo dobre zimówki
    i jeździ mi się doskonale moim BMW! Dla porównania, u mojego ojca w
    Mercedesie w nowych Kleberach NIE MA JAZDY.

    > Dalej się ślizga i wspomina w zimie dobre czasy gdy miał auto z FWD.

    To niech kupi zimówki jak się ślizga.

  • 44. Data: 2010-12-04 15:23:11
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-04 09:52, megrims pisze:

    > Gada głupoty. E90 to lekkie auto i z dobrymi zimówkami lata się
    > nim bardzo dobrze po śniegu.

    Oczywiście, że tak. Tylko problem jest w tym, że ludzie kupują STARE
    ZUŻYTE ZIMÓWKI i oczekują CUDÓW!!!

  • 45. Data: 2010-12-04 15:28:36
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-04 03:57, Michał pisze:

    > A ja jeżdżę od 10 lat i literki pomagają STRASZNIE !!!

    Masz rację... Strasznie ciężko się hamuje z literkami: ABS. W zasadzie
    byłem przerażony, że nie mogę wyhamować ojca Mercedesem na ubitym śniegu
    z 20 km/h. W moim BMW zatrzymuję się w miejscu (mając odłączony ABS).

    > jest DRAMATYCZNA RÓŻNICA jak możesz jeździć z literkami a jak bez.

    Zgadza się, jak wyżej.

    > od wjeżdżania w zaspę (i wyjeżdżania z niej) mając szperę itp...
    >
    > po zakręty mając różnorakie systemy trakcji, nawet te prawie 20 letnie
    > powodują masakryczną różnicę tego co możesz w zakręcie zrobić
    >
    > z literkami sobie ustawiasz kierunek gdzie chcesz jechać i naciskasz gaz,
    > jak dobre auto to pojedzie - fakt czasami chwilę bokiem ale samo wyprostuje.

    Mnie ten fakt przeraża, jestem zesrany w takim aucie, bo nie wiem co to
    auto robi za mnie i bardzo dziwnie się zachowuje... ZERO KONTROLI.

    > z tym że ja mówię o FWD, RWD nie miałem :)

    Od tego mogłeś zacząć.

    > ale jak nawet ASR w BMW7 jest chyba od 22 lat czy coś takiego
    > to po coś on tam jest :)

    ASR w BMW7 ???

  • 46. Data: 2010-12-04 15:31:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Niech wywali te opony i kupi prawdziwe zimowe :-)
    >

    > Byc moze roznica ocen wynika z mocy - w USA to pewnie ma ze 200KM,
    > trudniej opanowac na sliskim.

    Chyba ma więcej niż 200KM bo ja mam 286KM w swojej Acurze a on ma więcej.
    Nie wiem co to za beemkę kupił, ale powtarzam tylko co mówił, że w zimie
    się ślizga mimo zimowych kapci. Nawiasem mówiąc w swojej Acurze też często
    widuję żółty trójkącik z wykrzyknikiem na desce rozdzielczej :-))) Ciężka
    noga ;-)

  • 47. Data: 2010-12-04 15:31:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
    > *J.F.* w wiadomości news:10tif6l8s7iapb1jru23etdf076rv6cqmg@4ax.com
    >

    > Ja na szczęście nie umiem dawkować gazu i mimo zimówek auto lata na boki
    > jak są w miare puste ulice :) Umiejętność dawkowania gazu co prawda
    > odzyskuje jak jest większy ruch lub jade z kimś, ale wiesz jak ciężko
    > jechać w czasie ślizgawicy i nie ulec pokusie przez 20km? Ja tam lubie nie
    > umieć dawkować gazu :p

    :-))))) To mi się podoba :-)

  • 48. Data: 2010-12-04 15:36:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AdamPłaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > Gdzie widzisz dowartościowanie się?

    Sugerujesz że Ci co mają problemy z RWD to dupy, łajzy...
    Że Ty nie masz problemów z RWD, że jesteś jedyny na świecie co ich nie ma.
    To niestety są dla mnie sygnały poważnych kompleksów kolego!

    Każdy kierowca sądzi że jest najlepszy, ale Ty dodatkowo sądzisz że jesteś
    lepszy od innych ;-)

    > Zgadza się. Fizyki się nie oszuka żadnymi elektronicznymi systemami.
    > Przekonują się o tym łajzy posiadające nowoczesne i w ich mniemaniu
    > pozwalające na więcej auta. Niestety, tak jak napisałeś fizyki się nie
    > oszuka. I dlatego jak kierowca jest dupa, to kończy jazdę w rowie z
    > prostego powodu, że żaden system nie pomoże, kiedy na śliskim
    > wszystkie koła pójdą w boczny poślizg.
    > Dobremu kierowcy systemy takie pomagają, łajzie za kółkiem
    > - nic nie pomoże.

    Takie systemy elektroniczne nie służą do oszukiwania fizyki tylko do
    szybszej reakcji na zmianę przyczepności pod kołami - szybszą niż
    człowiek, najlepszy nawet kierowca, jest w stanie zauważyć...
    Pomagają ale cudów nie ma - jak masz niedociążone koła napędowe
    to będziesz się pod górkę ślizgał bardziej niż FWD - nie ma cudów, bo
    właśnie fizyki nie oszukasz. FWD łatwiej się prowadzi w zimie, kropka!

  • 49. Data: 2010-12-04 16:01:33
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:
    > Akurat jeżdżę prywatnuie RWD (lat 18), a służbowo nowiutkim Berlingo i cóz,
    > przedni napęd na śliskim ssie.

    Jak ssie?

  • 50. Data: 2010-12-04 16:17:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 04 Dec 2010 14:48:56 +0100, rafikx wrote:

    >Ale o jakich odruchach piszesz? Na tym filmie widać było primo:
    >niedostosowanie prędkości do warunków,

    No wiesz - gadasz troche jak policjant. Skoro byl wypadek, to byla
    niedostosowana predkosc :-)

    >secundo: brak przewidywania skutków wyprzedzania w zastanych warunkach,

    Ale co - mial poczekac do wiosny, czy jechac 20km/h ?
    Zeby tak sie dalo z gory powiedziec "tu jest bezpieczne 80"..

    >tertio: panikę w samej fazie poślizgu.

    Nic z paniki nie widac, bo kamera nie obejmuje :-)
    Ot po prostu - brak umiejetnosci, albo dyplomatyczniej: nie widac
    umiejetnosci opanowania poslizgu.
    Bo jakby bylo widac umiejetnosci, to by nie bylo widac klepania
    barierki :-)

> [...]
    >A Ty po ujawnionych Twoich "pszygodach" dalej grasz mentora i
    >przypisujesz sobie patent na nieomylnośc w dziedzinie prowadzenia samochodu.

    Bo to wszystko z winy tego wrednego FWD, Granada lepiej jezdzila :-)

    A tak prawde powiedziawszy to moze zbytnia pewnosc siebie - bo cos nie
    widac zwalniania.

    J.