  • 51. Data: 2010-01-03 20:35:04
    Temat: Re: pentax k10d/k20d nikon d80/d90
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    januszek pisze:

    > Dzięsięciokrotne?

    To ponad 3EV.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 52. Data: 2010-01-03 20:36:21
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-03 21:33:26 +0100, januszek <j...@p...irc.pl> said:

    > Rzeczowa dyskusja.

    Jakoś się nie przyłożyłeś. Znaczy mam za Cieie dyskutować sam ze sobą?

    de Fresz

  • 53. Data: 2010-01-03 22:53:46
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał:

    > Dzięsięciokrotne?

    Tak - ok. 10x. Kiedyś na forum Pentaxa pokazywałem próbki testów - serii
    kolejnych zdjeć z włączona i wyłączoną stabilizacją. Wątku już nie pamiętam,
    bo ze 2 albo i 3 lata temu to było.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 54. Data: 2010-01-03 23:00:17
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

    > To ponad 3EV.

    Zgadza się - dlatego zastanawiają mnie wypowiedzi tych, którzy twierdzą, ze
    stabilizacja daje 1 a lbo i mniej EV. Może nie potrafią jej uzywać? ja
    zawsze jeśli używam stabilizacji wciskam spust do połowy, odczekuję moment i
    dopiero potem wykonuję zdjecie - jest to zresztą sposób zalecany w
    instrukcji aparatu - moment osiągnięcia pzrez redukcję pełnej skuteczności
    jest sygnalizowany zapaleniem się odpowiedniego symbolu w wizjerze.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 55. Data: 2010-01-03 23:49:16
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    > Używałem systemu Pentaxa ponad rok, miałem K100D Super, następnie K10D.
    > Jeśli chodzi o stabilizację w body, jest naprawdę mierna, bardzo rzadko

    czy rzeczywiscie af jest taki tragiczny w k10d, kd20,k7?

    -------------------------------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 56. Data: 2010-01-03 23:54:12
    Od: Piotr <p...@w...pl>

> [...]
    > instrukcji aparatu - moment osiągnięcia pzrez redukcję pełnej skuteczności
    > jest sygnalizowany zapaleniem się odpowiedniego symbolu w wizjerze.

    Zerknalem na testy na dpreview, powiedzialbym, ze gora mozna liczyc na 2
    ev i co ciekawe jakby w przypadku k10d stabilizacja dzialala troche
    lepiej niz w k20d, mozliwe?

    -------------------------------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 57. Data: 2010-01-04 02:21:43
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > czy rzeczywiscie af jest taki tragiczny w k10d, kd20,k7?

    Tragiczny? Nie, nie jest tragiczny, w dobrym świetle jest porównywalny np. z
    canonem (350,D 40D), w gorszym - jest gorszy.

    --
    Yogi(n)

  • 58. Data: 2010-01-04 07:32:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    de Fresz napisał(a):

    > Jakoś się nie przyłożyłeś. Znaczy mam za Cieie dyskutować sam ze sobą?

    Napisałem abyś porównał Nikkora 18-105 do DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II i
    DA 50-200 mm F4-5.6 ED a nie, że sam zrobiłem takie porównanie bo moim
    zaniem porównywanie Nikkora 18-105 do Pentaxa 17-70 nie wyczerpuje
    tematu.

    j.

  • 59. Data: 2010-01-04 08:08:01
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości news:hho764$j9e$1@news.supermedia.pl...
    > P.S. Niestety Pentax zaczyna się ostatnimi czasy kojarzyć z odpustowymi
    > pomysłami, kolorowe body, kryształki svarowskiego. Nie wróży to dobrze marce,
    > bo to są podrygi jak tanio wyciągnąć pieniądze z rynku.
    Pozwolę sobie się tu nie zgodzić. Model z kryształkami był dla reklamy - zgoda,
    za to te kolorowe body sprzedają się bardzo dobrze, ale nie dlatego, że są
    kolorowe (bo to rzeczywiście tylko bajer na zwrócenie uwagi odbiorcy), ale
    dlatego, że K-x to bardzo udany model aparatu.

  • 60. Data: 2010-01-04 08:12:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gebi napisał(a):

> [...]
    > kolorowe (bo to rzeczywiście tylko bajer na zwrócenie uwagi odbiorcy), ale
    > dlatego, że K-x to bardzo udany model aparatu.

    Następca (np K-y) będzie pewnie miał wymienne obudowy w systepie click-p
    ;P które będą kosztować 5x tyle co teraz tulipan pasujący do kita,
    którego w zestawie zabrakło ;)

    j.