  • 61. Data: 2010-01-04 08:25:35
    Temat: Re: pentax k10d/k20d nikon d80/d90
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:hhs7po$57$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Pozwolę sobie się tu nie zgodzić. Model z kryształkami był dla reklamy -
    > zgoda, za to te kolorowe body sprzedają się bardzo dobrze, ale nie
    > dlatego, że są kolorowe (bo to rzeczywiście tylko bajer na zwrócenie uwagi
    > odbiorcy), ale dlatego, że K-x to bardzo udany model aparatu.

    Ale to juz tradycja:
    http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/class
    ics/pentaxlx/Pentax_LX_Gold/index1.htm

    --
    Yogi(n)

  • 62. Data: 2010-01-04 09:09:27
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "juha"
    > Używałem systemu Pentaxa ponad rok, miałem K100D Super, następnie K10D. Jeśli
    > chodzi o stabilizację w body, jest naprawdę mierna, bardzo rzadko widać aby w
    > ogóle działa, więc radzę Ci aby było to kryterium pomijalne przy wyborze
    > systemu.
    Jeśli miałeś zepsuty korpus to trzeba było skorzystać z przysługującej Ci
    gwarancji i dać go do naprawy :-)
    Jakoś 99,99% użytkowników Pentaksa zachwala stabilizację i pokazują efekty jej
    dobrego działania.

  • 63. Data: 2010-01-04 09:12:12
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "Yogi(n)" napisał
    > Użytkownik "Piotr" napisał
    >
    > Tragiczny? Nie, nie jest tragiczny, w dobrym świetle jest porównywalny np. z
    > canonem (350,D 40D), w gorszym - jest gorszy.
    K-7 ma diodę doświetlającą w słabym świetle przez co podobno działa zdecydowanie
    lepiej w słabym świetle, poza tym jego AF jest znacznie szybszy niż w K10D/K20D
    więc nie można ich stawiać w jednej linii.

  • 64. Data: 2010-01-04 17:06:34
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Piotr" <p...@w...pl> napisał:

    >czy rzeczywiscie af jest taki tragiczny w k10d, kd20,k7?
    >[...]

    Tragiczny to trochę przesadne określenie. Miałem K10D, porównywałem z
    Nikonem D80 (oba z kitowymi obiektywami). Przy dobrym świetle różnica była
    nieznaczna (ale na korzyść Nikona), w miarę osłabiania oświetlenia różnica
    się zwiększała - Szybkość i pewność AF spadała w K10D szybciej niż w
    Nikonie. W K20D AF jest nieco lepszy niż w K10D, ale różnica jest
    niewielka - poedjrzewam, ze w testach porónawczych z D80 wypadłby podobnie
    do K10D. Podobno w K7D AF jest trochę szybszy, ale nadal posiadacze
    narzekają. Niespodzianką jest to, ze najlepszy z Pentaxów AF ma w tej chwili
    amatorski KX - ale z kolei humor może psuć okrojenie go z podświetlania w
    wizjerze punktów AF które złapały ostrość.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 65. Data: 2010-01-04 20:40:34
    Od: Rafał Zapora <z...@o...pl>

    Piotr pisze:

    > czy rzeczywiscie af jest taki tragiczny w k10d, kd20,k7?

    Mam doświadczenia z K100D, K10D, K7 i Nikonem D90. Mogę potwierdzić, że
    AF np. w K7 nie odstaje od tego w D90. Nikon jest szybszy w gorszym
    świetle, ale kiepski choćby w trybie AF-C (z NIkkorem 70-300 VR) -
    wypada gorzej niż K7 (oczywiście to tylko moja subiektywna opinia).

    Pozdrawiam
    Rafał Zapora

  • 66. Data: 2010-01-04 22:12:46
    Od: Piotr <p...@w...pl>

> [...]
    > świetle, ale kiepski choćby w trybie AF-C (z NIkkorem 70-300 VR) -
    > wypada gorzej niż K7 (oczywiście to tylko moja subiektywna opinia).

    czy mowiac o nikonie, porownujecie af z obiektywami na "srubokret" czy z
    silnikiem ultradzwiekowym, bo to tez moze miec jakies znaczenie?

    czy ktos ma moze porownanie af w nikonie d70 z pentaxem k10d? w moim d70
    z "srubokretem" af dziala dosc slabo przy slabym swietle lub z malo
    kontrastowym obiektem, np. we mgle ale porownania specjalnie nie mam,
    poza jedna sytuacja, gdy moj d70 nie chcial juz ostrzyc we mgle, a canon
    300d albo 350d, juz nie pamietam, lapal ostrosc bez problemu (jaki
    obiektyw byl podpiety do canona nie pamietam, ale pewnie jakas srednia
    klasa)

    -------------------------------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 67. Data: 2010-01-04 22:19:25
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Piotr" <p...@w...pl> napisał:

    :>

    >Zerknalem na testy na dpreview, powiedzialbym, ze gora mozna liczyc na 2
    >ev i co ciekawe jakby w przypadku k10d stabilizacja dzialala troche
    >lepiej niz w k20d, mozliwe?
    >[...]

    Obstawiam raczej niedopracowaną procedure testowania - przesiadłem się z
    K10D na K20D i w/g mnie stabilizacja działa w nich jednakowo.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 68. Data: 2010-01-04 22:27:55
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Rafał Zapora pisze:
    ale kiepski choćby w trybie AF-C (z NIkkorem 70-300 VR) -
    > wypada gorzej niż K7 (oczywiście to tylko moja subiektywna opinia).

    A który to obiektyw u Pentaxa jest porównywalny
    z Nikkorem 70-300 VR? :)

  • 69. Data: 2010-01-04 22:55:07
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    swoja droga jaki obiektyw w zakresie okolo 10-20 mm mozecie polecic do
    pentaxa (do 1,5 tys. za uzywany) - stalka lub zoom?

    co lepsze samyang 8 mm czy moze zenitar 16 mm z mocowaniem m42 i
    odpowiednia przejsciowka (glownie pod wzgledem optycznym - bo jak
    patrzylem na foty, to jakos bardziej podobaly mi sie te z zenitara,
    chyba lepsza plastyka, choc moze tylko lepsza obrobka? ale nie znalazlem
    jeszcze zadnych w duzym rozmiarze, wiec nie wiem jak z ostroscia)

    a moze cos innego w podobnej cenie?

    -------------------------------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 70. Data: 2010-01-04 23:04:49
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    > Obstawiam raczej niedopracowaną procedure testowania - przesiadłem się z
    > K10D na K20D i w/g mnie stabilizacja działa w nich jednakowo.

    Mozliwe, bo chyba ciezko dobrze przetestowac stabilizacje. Z tego co
    czytalem, to koles bierze do lap aparat i robi zdjecia, a pozniej
    subiektywnie ocenia, czy poruszone, czy nie. Wystarczy, ze jednego dnia
    sie wyspal, a drugiego nie i jest po nocnej imprezie i juz rezultaty
    moga byc inne. I sama ocena, czy ostre czy juz nie tez jest dyskusyjna
    pewnie.

    Choc moze tez byc tak, ze jednak zastosowano w k20d ten sam mechanizm co
    w k10d i mechanizm nie do konca sobie radzi z nowa matryca (np. k20d ma
    mniejsze fizycznie piksele, a "krok" mechanizmu jest za duzy, albo cos w
    ten desen).

    www.pbase.com/piotrstankiewicz