  • 21. Data: 2010-01-02 22:37:06
    Temat: Re: pentax k10d/k20d nikon d80/d90
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    > tak wiec najlepiej nie sugerowac sie generalizujacymi postami na grupach ;-)
    > tylko dostosowac sie do wlasnej sytuacji (wlasny sprzet, systemy znajomych,
    > docelowe szkla itp.)

    Z tymi docelowymi szklami to roznie moze byc, mojego obecnego nikona
    kupilem 6 lat temu i jakos do tej pory nie rozpieszczalem go nowymi
    szklami, stad do nowego body pewnie bylby jakis standardowy plus jakis
    szerokokatny, bo na ten mam ogromna ochote, co do reszty....

    -------------------------------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 22. Data: 2010-01-02 22:42:24
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    > Nie wiem jakie już masz szkła do Nikona. Zadaj sobie jeszcze jedno
    > pytanie, czy chcesz pozostać przy tym poziomie body, czy potem kupić coś
    > lepszego? Pentax jest fajny dla amatorów i zaawansowanych amatorów, ale
    > potem koniec. Jest półprofesjonalny K-7, na pełną klatkę szybko w
    > Pentaksie się nie zanosi. Od lat zapowiadane jest średnioformatowe body
    > Pentaksa, ale tylko zapowiadane. Także dostępność akcesoriów i

    Ale obecny K-7 jest bardzo fajny, bajery typu wbudowana poziomica by mi
    sie naprawde przydaly, ale na chwile obecna cenowo poza moimi
    mozliwosciami. Jakos niezbyt podoba mi sie wlasnie filozofia nikona,
    mnostwo roznych ograniczen, braku kompatybilnosci wstecz, nowy model
    aparatu to koniecznosc rownoczesnie zakupu nowego oprogramowania od
    nikona, jakos to wszystko niezbyt mi pasuje, nawet glupiej instrukcji do
    aparatu nie mozna sciagnac bez rejestracji na stronie nikona
    (przynajmniej kiedys tak bylo, bo nie wiem jak teraz), a przejrzenie
    instrukcji przed zakupem duzo mowi o aparacie.

    Co do pelnej klatki, to predzej czy pozniej i w systemie pentaxa sie
    pojawi i wcale bym sie nie zdziwil, gdyby bylo to juz za pare/parenascie
    miesiecy.

    Gdybym mial wybierac samo body, nie mialbym watpliwosci - pentax k10d,
    ale zmieniajac system i wybierajac posrednio niejako obiektywy, lampy
    itd. juz taki pewien nie jestem....

    -------------------------------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 23. Data: 2010-01-02 23:05:29
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    > Pentaxa i tych czterech modeli aparatow, ewentualnie jeszcze zerknalem
    > na specyfikacje nowego nikona d5000, ma sporo bajerow zupelnie mi
    > niepotrzebnych typu filmy, ale sam aparat dosc ciekawie wyglada jak
    > pobieznie zerknalem, choc wizjer ma slaby, ale wg dpreview i tak lepszy
    > niz nikon d70.

    Tym razem sam sobie odpowiem ;), nikon d5000 odpada, nie ma "srubokreta"
    i to wlasnie irytuje mnie w nikonie....

    -------------------------------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 24. Data: 2010-01-03 02:06:34
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    >Gdybym mial wybierac samo body, nie mialbym watpliwosci - pentax k10d, ale
    >zmieniajac system i wybierajac posrednio niejako obiektywy, lampy itd. juz
    >taki pewien nie jestem....

    Sam postawilem na K-x, ma swietna matryce, na pewno lepsza niz w k20d i K-7,
    reszta to bajery, wiem ze masa guziczkow, LCD na gorze, troche wiecej opcji
    w menu,grip... duzo ulatwiaja. Wydalem juz troche kasy, poluje na stare
    obiektywy ktore bez problemu beda u mnie chodzily, co maja powiedziec
    uzytkownicy innych systemow, tu nie ma potwierdzenia, tam tylko M itd...
    Kupilem ostatnio fisza Falcona 8mm, ma oczywiscie styki w wersji pod
    pentaxa, dziala wszystko, tylko ostrzenie M ale w zasadzie moglby byc fixed
    na 2m, odbijajac swiatlo z lampy od sufitu za plecami moge robic zdjecia
    fishem bez problemu doswietlajac caly kadr w niewielkich pomieszczeniach,
    dziala P-TTL, mam body za 2100 i mam wszystko co trzeba i swietna
    kompatybilnosc i stabilizacje nawet z denkiem od sloika. Podoba mi sie ten
    system, zeby miec to co mam teraz u Canona i Nikona musialbym wydac 2x tyle.
    Pewnie jak bym byl bogaty wybralbym FF Canona i nakupil 5 roznych elek na
    kazda okazje, ale tutaj tez daje rade i przebieranie aukcji i ogloszen w
    poszukiwaniu 20-30 letnich obiektywow sprawia mi radosc :) Co do ostatnio
    kupionego fisza, od kilku dni nie odpinam go tak mi sie spodobal, zawsze
    lubilem szerokie katy ale nie wiedzialem ze az tak, a obiektyw jest na
    prawde swietny za ta kase. Moje nastepne przeznaczenie to Sigma 10-20 3.5,
    ale bede musial poczekac :)
    Pozdrawiam
    Norbert

    -------------------------------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 25. Data: 2010-01-03 08:04:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Norbert napisał(a):

    > stabilizacje nawet z denkiem od sloika.

    Mógłbyś pokazać jakieś fotki zrobione tym denkiem? ;)

    j.

  • 26. Data: 2010-01-03 09:54:18
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Mógłbyś pokazać jakieś fotki zrobione tym denkiem? ;)
    >
    > j.

    ;) Ale tak na serio robilem zdjecia jakas marna lupa, ogniskowa kolo 100mm,
    ale srednica tez prawie tyle, obiektyw jasny (praktycznie f/1.0), aczkolwiek
    mocno mydlil, wiec wywalilem zdjecia testowe :D W wizjerze nie wygladalo to
    az tak zle.
    pozdrawiam

  • 27. Data: 2010-01-03 10:30:26
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 2 styczeń (sobota), gdy o godz. 23:37 *Piotr* napisał(a):

    > Z tymi docelowymi szklami to roznie moze byc

    A bierzesz w ogóle pod uwagę MF i jakieś stare szkiełka manulane?

    --
    Krasnal...

  • 28. Data: 2010-01-03 10:39:02
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-02 21:57, Marek Wyszomirski wrote:

    > Miałeś w ręku te obiektywy? Bo w DA35f2.8 Macro Limited dość sporo płacisz
    > za jakosć wykonania - ani gramu plastiku - nawet dekielek jest metalowy,
    > wyłożony od środka filcem z grawerowanym napisem 'Pentax'. A i skala
    > odwzorowania 1:1 którą ten obiektyw uzyskuje - czasem się przydaje
    > (aczkolwiek trzeba przyznać, zę częściej się przydaje przy dłuższej
    > ogniskowej).

    Wszystko się zgadza tylko czy to jest aż tak uzasadniony wydatek dla
    kogoś kto wchodzi w system i ma normalny budżet z jakimiś
    ograniczeniami. Jeśli jako główne kryterium weźmiemy jakość wykonania to
    możemy dojść do naprawdę absurdalnego poziomu, któremu nie koniecznie
    musimy sprostać finansowo.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 29. Data: 2010-01-03 12:34:42
    Od: Piotr <p...@w...pl>

> [...]
    > ograniczeniami. Jeśli jako główne kryterium weźmiemy jakość wykonania to
    > możemy dojść do naprawdę absurdalnego poziomu, któremu nie koniecznie

    Zgoda, ale akurat lubie solidne wykonanie, np. dlatego podobaja mi sie
    niektore masywne obiektywy sigmy, typu 24-135.

    -------------------------------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 30. Data: 2010-01-03 12:37:19
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    W dniu 2010-01-03 11:30, Krasnal pisze:

    > A bierzesz w ogóle pod uwagę MF i jakieś stare szkiełka manulane?

    Jesli chodzi o manualne to myslalem co najwyzej o jakims szerokim kacie,
    bo wowczas af ma mniejsze znaczenie. Np. zastanawialem sie nad
    samyangiem 8 mm, ale przyznam, ze choc w necie zbiera sporo pochwal,
    jakos nie podobaly mi sie foty nim zrobione, albo byly troche skopane,
    albo jakas slaba plastyka obrazu.

    www.pbase.com/piotrstankiewicz