  • Data: 2010-02-18 21:46:50
    Temat: Re: parkowanie na wewnętrznym podwórku
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-18 20:21, to pisze:

    > Podstawę jakiego działania? Według mojej wiedzy policja nie podejmie
    > działań typu odholowanie czy mandat, natomiast można liczyć na jakąś
    > notatkę ze zdarzenia czy uświadomienie buraka, że to on łamie prawo. I to
    > często wystarczy. A w razie czego przyda się przy ew. sprawie cywilnej.

    Równie dobrze możesz zrobić zdjęcie i przedstawić je w sądzie. Może być
    to uznane za dowód.
    Nie licz raczej, że Policja uświadomi buraka, że złamał prawo. Wątpię,
    czy policjant - nie mając § z k.w. - odważy się na takie stwierdzenie.
    Tu w grę wchodzi prawo cywilne. Gość zapyta - "Jakie prawo?" - i będzie
    wstyd. O ile w ogóle wyjdzie pogadać...

    Ale najważniejsze jest to, że Policja ani SM, nie przyjmą od Ciebie
    zgłoszenia. Najpierw zapytają o dokładny namiar (adres, ulica), później
    dowiesz, że na tym terenie oni nie interweniują. Kropka. Możesz pisać na
    nich skargi. Papier cierpliwy.
    Moim zdaniem jedyna możliwość to założyć gościowi sprawę cywilną, po
    fakcie, przedstawiając dowody oraz określając jakie straty poniosłeś z
    tytułu "zastawienia". Może wygrasz, tylko kiedy.

    BTW - za słownikiem - Doraźny -> zastosowany okolicznościowo, w pewnej
    sytuacji, zadowalający na razie; dorywczy, okolicznościowy, natychmiastowy.
    Czyli nie załatwisz "odstawienia" natychmiast.
    --
    M.