  • Data: 2010-02-18 23:24:32
    Temat: Re: parkowanie na wewnętrznym podwórku
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 22:51:14 +0100, MariuszM na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Muszą przyjąć takie zgłoszenie, bo to jest uszkodzenie mienia.
    [...]
    > lub czyni niezdatną do użytku, podlega karze

    > Z podlinkowanego artykułu nie wynika zbyt wiele. Słowa "droga drodze
    > równa i na każdej trzeba interweniować" odnoszą się zapewne do tego,
    > że w przypadku kolizji (szkody w mieniu)

    Sam przytoczyłeś odpowiedni art. KK. Unieruchomienie samochodu poprzez
    zastawienie jest jak najbardziej "uczynieniem rzeczy niezdatną do użytku"

    I nieco empirycznie : pod fabryką mam dość wąski parking, znajdujący się
    na wewnętrzym podwórku. Na tymże podwórku* znajduje się sporo firm, w tym
    kilka z dość dużą rotacją klientów, niestety nie zawsze są oni na tyle
    pojętni, aby parkować w sposób umożliwiający przejazd pojazdów stojących
    w głębi podwórka. Kilkukrotnie w ciągu ostatnich 3-4 lat zmuszeni byliśmy
    poprosić policję o interwencję - ani razu nie odmówili przyjazdu, nie wiem
    co prawda jak kończyły się te wizyty od strony ewentualnych kar, ale zawsze
    taki niepokorny i opryskliwy kierowca przestawiał swoje auto :)

    *teren całkowicie prywatny, będący współwłasnością 7? firm.

    "Nie ma nic straszniejszego niż czynna ignorancja."