    From: MariuszM <u...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: parkowanie na wewnętrznym podwórku
    Date: Thu, 18 Feb 2010 08:39:49 +0100

    W dniu 2010-02-18 07:55, to pisze:

    >Blokowanie dla samego blokowania jest natomiast w
    >sposób oczywisty bezprawne i policja w takiej sytuacji powinna
    >interweniować.
    Podaj proszę podstawę prawną działania Policji na tym terenie. Tylko
    konkretnie - ustawa + konkretny, złamany przepis. Wówczas przyznam Ci
    rację. Dopóki tego nie zrobisz dalsza dyskusja jest bezsensu.

    W Kodeksie Wykroczeń, w rozdziale XI dotyczącym bezpieczeństwa w
    komunikacji, też jest mowa o drodze publicznej lub strefie zamieszkania.
    Przepis, który mógłby tu mieć zastosowanie:
    "Art. 90. Kto tamuje lub utrudnia ruch na drodze publicznej lub w
    strefie zamieszkania, podlega karze grzywny albo karze nagany."
    Niestety, teren prywatny to nie droga publiczna ani strefa zamieszkania,
    więc ani SM ani Policja nie mają podstaw, żeby wlepić mandat. Dlatego
    większość znanych mi spółdzielni mieszkaniowych ustawia znak D-40
    informujący o strefie zamieszkania - pozwala to na egzekwowanie na ich
    terenie PoRD.

    Możesz oczywiście szukać sprawiedliwości w oparciu o kodeks cywilny,
    natomiast doraźnie nic nie załatwisz.
    --
    Mariusz M.