    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: parę uwag, jak to jest
    Date: Wed, 10 Aug 2011 09:51:43 +0000 (UTC)

    Dnia 09.08.2011 <t...@g...pl> napisał/a:

    > Można chyba jednak posłużyć się narzędziem poznawczym pt. Zdrowy Rozsądek.

    Każdy ma inne zarówno doświadczenia, jak i własne wnioski.

    > Ja
    > osobiście nie pcham się między puszki, które jednak ciągle jadą. Eppur si
    > muove, to jedź z nimi, rodzącej żony nie wieziesz, a i sprzęgłu krzywda się
    > nie dzieje. Pcham się między stojącymi wolno, na jedynce, rzadko dwójce (inna
    > rzecz, że BMW F800GS ma długą jedynkę, do jazdy). Chłopaki w Polsce śmigają
    > często jakby nieco za szybko.

    I bardzo dobrze, nie śpieszy się to daj jechać innym. Tyle że wolna jazda
    i częste postoje w korku są dla wielu wkurwiająca. Jazda w szeregu
    z wolno jadącymi autami też nie jest bezpieczna. Ktoś cię może najechać,
    co się niestety zdarza. Staram się w korku nie przekraczać 30~35kmph.
    Sam se dla siebie wymyśliłem że to będzie dobry kompromis pomiędzy staniem
    a nadmiernym ryzykiem. Jest na tyle wolno że można się szybko zatrzymać,
    a nudę zabijam oglądając każde auto i jego zawartość z osobna.
    I nie wjeżdżam między auta kiedy tylko ruszą, raczej gdy osiągną
    akceptowalną prędkość.

    > Nie widziałem jeszcze, żeby ktoś stojący w korku otworzył te mityczne drzwi
    > przed motocyklistą. Zdarzyło mi się dwukrotnie natomiast, że auto (w obu
    > przypadkach kierowane przez kobietę), nagle, nie sygnalizując, zawróciło.
    > Dlatego chyba, omijając korek na dwukierunkowej drodze techniką jazdy pod
    > prąd, lepiej wbrew pozorom jechać dalej od linii środkowej, środkiem pasa.

    Chcesz stać, to stój, ale patrz w lusterka, coby cię ktoś znienacka nie
    najechał.
    Drzwi jeśli będziesz jeździł w korku, prędzej czy później pewnie zobaczysz.

    > W Niemczech przeciskać się nie wolno, choć (jak mnie zapewniali miejscowi,
    > jakeśmy sobie na przodzie takiego korka gwarzyli patrząc na porozbijane
    > samochody), jest to przez policję tolerowane, pod warunkiem, że nie wtrynisz
    > się na pas awaryjny. W Anglii 'filtering' jest legalny, było niedawno
    > precedensowe rozstrzygnięcie sądu. Ale tu u nas precedensy tworzą prawo.

    W wypadku kolizji to już zupełnie inna sprawa, liczy się to co uzna policja,
    lub sąd, którą wersję. Niby są przepisy które nie zabraniają omijania
    stojących, ani wyprzedzania tym samym wyznaczonym pasem, ale w praktyce to jw.

    --
    kakmaratgmaildotcom