  • 1. Data: 2011-08-07 16:58:26
    Temat: To jak to w koncu jest z tymi korkami ?
    Od: Mariusz <m...@b...pl>

    Tu dowodza ze wymijanie pojazdow stojacych w korku lub wolno jadacych
    jest lamaniem prawa..

    http://moto.wp.pl/kat,72452,title,Motocyklisci-nagmi
    nnie-lamia-prawo-w-korkach,wid,13478321,wiadomosc.ht
    ml

  • 2. Data: 2011-08-07 18:29:33
    Temat: Re: To jak to w koncu jest z tymi korkami ?
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-08-07 18:58, Mariusz pisze:
> [...]
    > jest lamaniem prawa..
    >
    > http://moto.wp.pl/kat,72452,title,Motocyklisci-nagmi
    nnie-lamia-prawo-w-korkach,wid,13478321,wiadomosc.ht

    Ten artykuł to stek bzdur,wałkowany był całkiem niedawno.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 3. Data: 2011-08-08 06:42:58
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-08-07 18:58, Mariusz pisze:
    > Tu dowodza ze wymijanie pojazdow stojacych w korku lub wolno jadacych
    > jest lamaniem prawa..

    Ogólnie to jak jeden jedzie, a drugi stoi, to nie można mówić, że dwa
    pojazdy się poruszają, nie ma też mowy o wyprzedzaniu. Po za tym
    w Twoim przypadku to zacząłbym od zasięgnięcia jakiegoś prostego
    podręcznika do prawka, bo szukasz takiego szczegółowego info,
    a gdzieś podstawy Ci umknęły. ;)

    Rychu

  • 4. Data: 2011-08-08 17:12:02
    Od: "Malenstfo" <m...@d...dziecka.pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w Twoim przypadku to zacząłbym od zasięgnięcia jakiegoś prostego
    > podręcznika do prawka, bo szukasz takiego szczegółowego info, a gdzieś

    Hmm - ja popelnilem blad powinienem napisac o omijaniu a nie wymijaniu -
    fakt spora jest roznica :)... Jednak Ty albo masz problemy ze zrozumieniem
    slowa pisanego albo sam nie wiem. NIgdzie nie pisalem o wyprzedzaniu - choc
    do tego elementu bardziej niz do omijania stojacego pojazdu moga sie
    przyczepic.

    Pytanie moje wyniklo z tego prostego faktu ze mimo wielu dyskusji i tu na
    grupie i na roznych forach tak naprawde trudno orzec na czym w koncu
    stanelo. Mam wrazenie co do mozliwosci omijania i wyprzedzania pojazdow tym
    samym pasem (stojacych w korku) ze wiekszosc wypowiedzi to kontynuacja
    myslenia zyczeniowego. Dlatego nie wiem do konca jak z tym jest.

    Niby wystarczy zachowac bezpieczną odległość - jednak gdy przypieprzysz w
    otwarte drzwi katamaranu to moze sie okazac ze ta odleglosc nie byla
    wystarczajaca by uznac ja za bezpieczna - i kolo zamkniete. Wiekszosc tego
    tupu jazd na pewno nie jest w bezpiecznej odleglosci.

    Pozatym pytam bo nie wiem do konca jak jest. A ze ludzie z natury ulatwiaja
    sobie zycie a nie utrudniaja to zadaje pytanie liczac ze ktos raz na zawsze
    rozwieje moje watpliwosci. Bo lektura poprzendnich watkow jakos mnie nie
    przekonala.

    Zadajac pytanie grzecznie nie chcialem nikogo urazic i spodziewam sie rownie
    grzecznej odpowiedzi :)
    Choc czytajac grupe od dawna... wiem jak jest :)

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 5. Data: 2011-08-08 19:01:25
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-08-08 19:12, Malenstfo pisze:

> [...]
    > wystarczajaca by uznac ja za bezpieczna - i kolo zamkniete. Wiekszosc tego
    > tupu jazd na pewno nie jest w bezpiecznej odleglosci.

    Ktoś tutaj miał niedawno wygraną sprawę o drzwi,więc chyba była
    odpowiednia odległość.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 6. Data: 2011-08-08 20:28:38
    Od: Rychu <r...@a...pl>

> [...]
    > slowa pisanego albo sam nie wiem. NIgdzie nie pisalem o wyprzedzaniu - choc
    > do tego elementu bardziej niz do omijania stojacego pojazdu moga sie

    Dlaczego problemy ze zrozumieniem? Przecież Ci udzieliłem odpowiedzi.
    Odnoszę się do artykułu, który podałeś. Jest w nim napisane, że
    zabronione jest poruszanie się dwóch pojazdów po jednym pasie ruchu.
    Nie można mówić o poruszaniu się dwóch aut, jak jedno z nich stoi.
    Więc lawirować między autami na trasie nie możesz, ale na światłach
    o ile nikt nie udowodni, że najechałeś na ciągłą, to możesz sobie
    dojechać pod samo przejście.

> [...]
    > samym pasem (stojacych w korku) ze wiekszosc wypowiedzi to kontynuacja
    > myslenia zyczeniowego. Dlatego nie wiem do konca jak z tym jest.

    Tak jak wyżej napisałem, uważaj na ciągłe, bo jak się menda trafi,
    to pretekst będzie miała.

> [...]
    > wystarczajaca by uznac ja za bezpieczna - i kolo zamkniete. Wiekszosc tego
    > tupu jazd na pewno nie jest w bezpiecznej odleglosci.

    Tylko na jakiej podstawie miałbyś sądzić, że katamaran nagle wystawi
    płetwę. Na tej zasadzie, to się można zatrzymywać na zielonym, bo ktoś
    może jechać na czerwonym. Niestety zdrowy rozsądek, to coś czego czasem
    nie można oczekiwać od pana władzy i sądu.

> [...]
    > rozwieje moje watpliwosci. Bo lektura poprzendnich watkow jakos mnie nie

    Z tym to będzie ciężko, bo przepisy są takie, że jak trzeba to zawsze
    kogoś można udupić. Choćby dlatego, że pojazd stojący się omija,
    a jadący wyprzedza. Tylko czy jak pojazd się toczy ~10 cm na sekundę,
    to jest to jadący czy stojący pojazd? Wszystko zależy od interpretacji.

    Rychu

  • 7. Data: 2011-08-08 22:55:46
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Mon, 08 Aug 2011 22:28:38 +0200, Rychu <r...@a...pl> wrote:

    [...]
    > Tylko na jakiej podstawie miałbyś sądzić, że katamaran nagle wystawi
    > płetwę.

    Przypomnę tylko, że Art. 45. pkt 1.3 zabrania "otwierania drzwi pojazdu,
    pozostawiania otwartych drzwi lub wysiadania bez upewnienia się, że nie
    spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;"

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 8. Data: 2011-08-09 08:47:24
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Malenstfo" <m...@d...dziecka.pl> wrote:

    >Niby wystarczy zachowac bezpieczną odległość - jednak gdy przypieprzysz w
    >otwarte drzwi katamaranu to moze sie okazac ze ta odleglosc nie byla
    >wystarczajaca by uznac ja za bezpieczna - i kolo zamkniete.

    Wisz, zycie w ogole nie jest bezpieczne. Generalnie omijany czy
    wyprzedzany pojazd moze zrobic duzo rzeczy, ktorych nie powinien
    wszelako wszystko opiera sie na kardynalnej zasadzie opisanej w art.4
    PoRD. Jedziesz 'na legalu" i masz prawo liczyc, ze inni tez tak beda,
    reszta to kwestia instynktu i refleksu.
    To ze mozesz, bylo juz roztrzasane tyle razy i na tyle precyzyjnie, ze
    sie juz nikomu nie chce teraz powtarzac calosci prawnego wywodu a owa
    rozpetana przez kogos "batalia" anty oparta na blednym rozumieniu
    definicji pasa ruchu posiada sprzecznosc w samym zalozeniu;)
    Zrobisz co zechcesz, wybor nalezy do Ciebie;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 9. Data: 2011-08-09 12:01:59
    Temat: parę uwag, jak to jest
    Od: " " <t...@g...pl>

    Jest to najpewniej jedna z tych sytuacji, w której polskie Prawo o Ruchu
    Drogowym nie dostarcza jednoznacznych rozstrzygnięć. Mimo licznych
    nowelizacji, zrąb tej ustawy wywodzi się z czasów, gdy motocykle jeździły
    wolniej niż obecne motorowery, a mój Ojciec, idąc do technikum, kopał sobie z
    kumplami piłkę na jednej z najbardziej obecnie ruchliwych przelotowych ulic
    Krakowa.

    Można chyba jednak posłużyć się narzędziem poznawczym pt. Zdrowy Rozsądek. Ja
    osobiście nie pcham się między puszki, które jednak ciągle jadą. Eppur si
    muove, to jedź z nimi, rodzącej żony nie wieziesz, a i sprzęgłu krzywda się
    nie dzieje. Pcham się między stojącymi wolno, na jedynce, rzadko dwójce (inna
    rzecz, że BMW F800GS ma długą jedynkę, do jazdy). Chłopaki w Polsce śmigają
    często jakby nieco za szybko.

    Nie widziałem jeszcze, żeby ktoś stojący w korku otworzył te mityczne drzwi
    przed motocyklistą. Zdarzyło mi się dwukrotnie natomiast, że auto (w obu
    przypadkach kierowane przez kobietę), nagle, nie sygnalizując, zawróciło.
    Dlatego chyba, omijając korek na dwukierunkowej drodze techniką jazdy pod
    prąd, lepiej wbrew pozorom jechać dalej od linii środkowej, środkiem pasa.

    W Niemczech przeciskać się nie wolno, choć (jak mnie zapewniali miejscowi,
    jakeśmy sobie na przodzie takiego korka gwarzyli patrząc na porozbijane
    samochody), jest to przez policję tolerowane, pod warunkiem, że nie wtrynisz
    się na pas awaryjny. W Anglii 'filtering' jest legalny, było niedawno
    precedensowe rozstrzygnięcie sądu. Ale tu u nas precedensy tworzą prawo.

    pozdrawiam i życzę mało korków

    turpin

  • 10. Data: 2011-08-09 12:15:01
    Temat: Re: parę uwag, jak to jest
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-09 14:01, t...@g...pl pisze:

    > Nie widziałem jeszcze, żeby ktoś stojący w korku otworzył te mityczne drzwi
    > przed motocyklistą.

    To sie ciesz, kumplowi sie zdazylo w maju zeszlego roku i tak zakonczyl
    sezon bo sie polamal paskudnie(a predkosc byla smieszna). Zima ma miec
    operacje bo ciagle ma problemy z dlonia.

    pozdr
    newrom